OnePlus 3T en bra telefon?

Permalänk
Medlem

OnePlus 3T en bra telefon?

Gillar inte iPhone och har svårt för allt skit som Samsung och Sony prackar på en som man inte kan avinstallera. Vill ha en bra smartphone. Funderar på OnePlus 3T? Är den bra eller finns det bättre (förutom nackdelar jag nämnde ovan).

Permalänk
Medlem

Kör själv med Oneplus 3 och är sten nöjd med den.
Var själv ute efter en bra mobil som hade ny hårdvara och bra pris. Då föll jag för 3:an samma hårdvara som en Galaxy S6

Visa signatur

DATOR: CM Cosmos 2 | Asus Maximus V Formula | Intel i5 3570K@4.7GHz | Corsair Vengeance PRO 8x4=32GB 1600MHz | A-Data SSD 128GB 2st | WD Black 2TB | Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH | Egen vattenkylnings loop

Permalänk
Medlem

kan inte säga nått om exakt 3T, men har vanliga 3 och är supernöjd, lite hal utan ett skal, men köpte ett "gel-skal" för under hundralappen så slipper man att den går sönder vid eventuella fall också

Permalänk
Medlem

Har OnePlus 3 och det är bästa telefonen jag har haft.

Så gott som inget crapware (Tror det enda som inte är android/google appar är kalendern som är egen utvecklad)

Batteriet är inte det bästa, men den snabba laddningen gör det till en non-issue för mig.

Om du har en modern bil och planerar att använda Android Auto så rekommenderar jag dig att köpa med en extra laddare/laddkabel direkt. Jag upptäckte tyvärr att Android Auto inte fungerar med någon annan kabel utom original

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Ja, den är bra. Ja, det finns bättre, men inte för det priset.
Kör själv OP3, och är väldigt nöjd.

Permalänk
Medlem

@m4gnify: Säg vilken som är bättre som inte innehåller Bloatware som jag inte kan avinstallera. Priset är faktiskt sekundärt (även om jag såklart inte vill bli blåst genom att ex betala dubbla priset för en kamera som är obetydligt bättre men allt annat samma).

Permalänk
Medlem

Har en 3T själv, helt underbar. Snabbare än en S7 EDGE för halva priset.

Riktigt bra customizable operativsystem för att mer eller mindre göra som du vill.

Väldigt lite bloatware överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

@m4gnify: Säg vilken som är bättre som inte innehåller Bloatware som jag inte kan avinstallera. Priset är faktiskt sekundärt (även om jag såklart inte vill bli blåst genom att ex betala dubbla priset för en kamera som är obetydligt bättre men allt annat samma).

Det var meningen att du skulle säga "Bra, då köper jag en OP3T", inte "Upp till bevis!"
Men hade jag råd (och den fanns direkt från Google) skulle jag idag köpt en Google Pixel XL.
Vänta gärna på svar från mer mobil-kunniga än mig innan du bestämmer dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkhorne:

Väldigt lite bloatware överhuvudtaget.

Det är detta jag fastnat för men vill fortfarande har en toppmobil

Permalänk
Medlem
Skrivet av bambi87:

Kör själv med Oneplus 3 och är sten nöjd med den.
Var själv ute efter en bra mobil som hade ny hårdvara och bra pris. Då föll jag för 3:an samma hårdvara som en Galaxy S6

De två telefonerna har dock ganska olik hårdvara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

Det är detta jag fastnat för men vill fortfarande har en toppmobil

OP3(T) är en toppmobil

Permalänk
Medlem

Andra lurar som kan vara värda att kolla på är också:

LeEco Le Max 2
http://www.gsmarena.com/leeco_le_max_2-8051.php

Doogee Y6 Max

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Så länge man inte behöver/vill ha kamera i toppklass eller IP-klassning så kan jag inte komma på en bättre mobil än 3t.

Permalänk

Hur är kameran?
Jag har en OnePlus One fortfarande och den kameran är totalt värdelös

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

OnePlus är grym med tanke på priset

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Permalänk

Jag är nöjd med min! Enda jobbiga är att den är lite "hackig" med scrollen ibland, inte konstant konstigt nog. Har inte uppdaterat till senaste nougat än, då den verkar vara buggig för många.

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

Bytte bort min s7 edge mot 3T. 3T är som helhet en mycket trevligare upplevelse och rekommenderas varmt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jag är nöjd med min! Enda jobbiga är att den är lite "hackig" med scrollen ibland, inte konstant konstigt nog. Har inte uppdaterat till senaste nougat än, då den verkar vara buggig för många.

Nougat funkar alldeles utmärkt för mig. Gjorde total återställning efter uppdateringen. Våga!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av snöflinga:

Hur är kameran?
Jag har en OnePlus One fortfarande och den kameran är totalt värdelös

Kameran är inte den bästa, men absolut mer än godkänt för min del

Skrivet av gylldevik:

Jag är nöjd med min! Enda jobbiga är att den är lite "hackig" med scrollen ibland, inte konstant konstigt nog. Har inte uppdaterat till senaste nougat än, då den verkar vara buggig för många.

Jag har inga problem med Nougat just nu, våga!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

@Chibariku: och om man vill ha bra kamera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haker:

OnePlus är grym med tanke på priset

Finns ännu mer prisvärda telefoner där ute. Som jag skrev om i ett inlägg högre upp.
Oneplus är väl mest välkänt inom prisvärdhet dock.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Köpte själv en S7 edge och jag är fullständigt galen på den, hatar telefonjäveln. Ska beställa en oneplus3t eller liknande istället.

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Så länge man inte behöver/vill ha kamera i toppklass eller IP-klassning så kan jag inte komma på en bättre mobil än 3t.

Skrivet av jnsson:

Kameran är inte den bästa, men absolut mer än godkänt för min del

Tyvärr är det väl bara Samsung, Sony och kanske iPhone om man vill ha en bra kamera då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin79:

Tyvärr är det väl bara Samsung, Sony och kanske iPhone om man vill ha en bra kamera då?

Jag tycker fortfarande att OnePlus har en bra kamera, men inte den absolut bästa, men bra är den fortfarande

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Köpte själv ny mobil för ca en månad sedan. Toppkandidaterna det stod emellan vara Oneplus 3T, Honor 8 samt Zte Axon 7.

Alla ligger kring samma pris.

Oneplus vinner på mjukvara och batteri

Honor 8 är något sämre mjukvarumässigt. Skärmen är lite mindre

ZTE har 1440p(?) skärm, samt ett aningens större batteri än honor. Den har dock inte helt "ren" android körandes (men relativt bloat free tror jag)

Det blev till slut Honor 8 för mig då den reades ut för ~2400 vilket avgjorde för mig.

Oneplus 3T hade i princip släppts precis då, så leveranstiden var 4+ veckor vid tillfället. Hade dock valt denna om samtliga telefoner kostat lika mycket och leveranstiden varit identisk. Man kommer i princip inte mycket närmre gamla Nexus-serien i dagsläget, om man inte gråimporterar en Pixel och skiter i vad den kostar.

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med telefonen. Haft sedan release.

Hade OnePlus 2 tidigare och var redan där nöjd. Föredrar AMOLED. Batteritiden mycket bättre också. Vikten. Saknar sandstonematerialet dock.

Negativa är kameran och latensen. Latensen sägs bli ordnat med en mjukvaruuppdatering senare. Hoppas på det. Testa annars att använda en iPhone eller en Galaxy vid sidan av en 3T så kommer du känna skillnad. Lite som 60Hz vs. 120Hz? Fast ändå inte. Men lite.

Summa summaru väldigt bra prismässigt och närmre Nexuslinjen kommer du inte idag.

Permalänk
Medlem

Vänta tills i sommar då kommer one plus 4 ut, lätt värt att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Väldigt nöjd med telefonen. Haft sedan release.

Hade OnePlus 2 tidigare och var redan där nöjd. Föredrar AMOLED. Batteritiden mycket bättre också. Vikten. Saknar sandstonematerialet dock.

Negativa är kameran och latensen. Latensen sägs bli ordnat med en mjukvaruuppdatering senare. Hoppas på det. Testa annars att använda en iPhone eller en Galaxy vid sidan av en 3T så kommer du känna skillnad. Lite som 60Hz vs. 120Hz? Fast ändå inte. Men lite.

Summa summaru väldigt bra prismässigt och närmre Nexuslinjen kommer du inte idag.

Tycker inte alls att kameran är så dålig. Vad är det som är så negativt med kameran tycker du?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har 3T och är skitnöjd. Ville inte lägga 2 x pengarna för en Pixel och Oxygen OS är nog så nära "ren" Android man kommer.