OnePlus 3T en bra telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkhorne:

Har en 3T själv, helt underbar. Snabbare än en S7 EDGE för halva priset.

Riktigt bra customizable operativsystem för att mer eller mindre göra som du vill.

Väldigt lite bloatware överhuvudtaget.

Hur är det med dessa lurarna nuförtiden, är de fortfarande 3G lurar med vissa 4G-band eller har de våra svenska 4G-band?

Permalänk

Eller väntar du in den nya Nokia'n som ser riktigt lockande ut. Men vem vet när den släpps. =P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tycker inte alls att kameran är så dålig. Vad är det som är så negativt med kameran tycker du?

I jämförelse med andra kameror på marknaden är den relativt dålig. Min äldre Lumia 930 gjorde bättre bilder och video.

Att spela in video på 3T:n, speciellt konserter är rent utav uselt. Mikrofonerna pallar inte med ljudet alls. Skramlar. Ganska skakigt också. Bilderna är OK i jämförelse med hur videoinspelningen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Bytte bort min s7 edge mot 3T. 3T är som helhet en mycket trevligare upplevelse och rekommenderas varmt!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag måste (själv förvånad) säga raka motsatsen. Haft OnePlus sedan 1:an och nu senast 3T. Visst, den är prisvärd för cpu/ram-prestanda, men gör en fet faceplant när det kommer till bla kamera, kvalitet och service/RMA.

Min inställning har sedan min galaxy S3 varit att Samsung är värt mindre än en påse potatis. Bloatware, överpris och långsamma uppdateringar.

Tyvärr åkte min senaste OP 3T i backen och touchen blev icke funktionell, och skärmen helt spräckt. Det blev då till att hitta en duglig temporär telefon snabbt, och jag köpte en S7 Edge (dual sim versionen) i 100% nyskick med kvitto och garanti för ~3200 kronor här på Sweclockers marknad. Telefonen som skulle vara temporär i jakt på en annan blev istället min vardagliga telefon.

Samsung har dragit tillbaks mycket bloatware till skillnad mot tidigare, kameran kör över den i 3T, du får service där du kan lämna in telefonen hos Samsung Service (oerhört professionella, jag jobbade där för några år sedan) utan att behöva skicka den och få den fixad efter 30-60 minuter samma dag. Behövs reservdelar kan då få lånetelefon för att klara dig 1-3 arbetsdagar. Men för mig det viktigaste av allt; den är vattensäker! Du behöver inte oroa dig för regn/snö när du är ute under bar himmel. Mina OP:os har jag ofta behövt skydda från fukt i Sveriges klimat.

Jag har helt enkelt blivit konvertetad - Samsung går att använda smidigt och den är rappare och mer smooth än OP vid tex programstart, scrolling och reboot. Det visar att syntetiska tester inte säger så mycket. Edge-funktionen är dessutom helt underbar när du vant dig.

Jag gör mig redo för hat-kommentarer, men står fast vid det här. Nu gjorde jag visserligen en väldigt bra affär där jag prutade ner priset. Om man skulle se till nypriser idag och letar pris/prestanda på pappret så lutar det mot 3T, men det är nästintill hugget som stucket imo.. Vill man ha riktigt bra kamera är det S7 dock.

Ursäkta för WoT!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Ja. Men om du inte har bråttom tycker jag du kan invänta 4 som borde komma i sommar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag måste (själv förvånad) säga raka motsatsen. Haft OnePlus sedan 1:an och nu senast 3T. Visst, den är prisvärd för cpu/ram-prestanda, men gör en fet faceplant när det kommer till bla kamera, kvalitet och service/RMA.

Min inställning har sedan min galaxy S3 varit att Samsung är värt mindre än en påse potatis. Bloatware, överpris och långsamma uppdateringar.

Tyvärr åkte min senaste OP 3T i backen och touchen blev icke funktionell, och skärmen helt spräckt. Det blev då till att hitta en duglig temporär telefon snabbt, och jag köpte en S7 Edge (dual sim versionen) i 100% nyskick med kvitto och garanti för ~3200 kronor här på Sweclockers marknad. Telefonen som skulle vara temporär i jakt på en annan blev istället min vardagliga telefon.

Samsung har dragit tillbaks mycket bloatware till skillnad mot tidigare, kameran kör över den i 3T, du får service där du kan lämna in telefonen hos Samsung Service (oerhört professionella, jag jobbade där för några år sedan) utan att behöva skicka den och få den fixad efter 30-60 minuter samma dag. Behövs reservdelar kan då få lånetelefon för att klara dig 1-3 arbetsdagar. Men för mig det viktigaste av allt; den är vattensäker! Du behöver inte oroa dig för regn/snö när du är ute under bar himmel. Mina OP:os har jag ofta behövt skydda från fukt i Sveriges klimat.

Jag har helt enkelt blivit konvertetad - Samsung går att använda smidigt och den är rappare och mer smooth än OP vid tex programstart, scrolling och reboot. Det visar att syntetiska tester inte säger så mycket. Edge-funktionen är dessutom helt underbar när du vant dig.

Jag gör mig redo för hat-kommentarer, men står fast vid det här. Nu gjorde jag visserligen en väldigt bra affär där jag prutade ner priset. Om man skulle se till nypriser idag och letar pris/prestanda på pappret så lutar det mot 3T, men det är nästintill hugget som stucket imo.. Vill man ha riktigt bra kamera är det S7 dock.

Ursäkta för WoT!

Service & RMA får man ju räkna med före man ens köper telefonen. Det blir ju ingen direkt överraskning då dom inte existerar i Sverige eller säljs i någon butik.

Gällande hur dom hanterar enskilda ärenden så hörde jag att det var under all kritik förut, men sedan OnePlus 3 och senare så ska dom ha förbättras väldigt mycket.

Är kamera väldigt viktigt så är andra modeller absolut bättre, men är man som mig och skiter fullständigt i kameran så är OnePlus nästan oslagbar för det priset.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoCc:

Service & RMA får man ju räkna med före man ens köper telefonen. Det blir ju ingen direkt överraskning då dom inte existerar i Sverige eller säljs i någon butik.

Gällande hur dom hanterar enskilda ärenden så hörde jag att det var under all kritik förut, men sedan OnePlus 3 och senare så ska dom ha förbättras väldigt mycket.

Är kamera väldigt viktigt så är andra modeller absolut bättre, men är man som mig och skiter fullständigt i kameran så är OnePlus nästan oslagbar för det priset.

Yes, klart man räknar med det. Jag har aldrig skrivit, påstått eller antytt på att det skulle vara en surprise för mig (som ägt alla OP lurar sedan OPO). Men det är en STOR nackdel som TS och andra i tankar på att köpa ny telefon borde tänka över en extra gång, att du måste skicka telefonen (och ha 100% ansvar för att den kommer fram). Och om du har tur så kan du nog ha en refurbished/lagad/ny lur hemma tidigast 5-6 arbetsdagar från att du skickar iväg den. Förmodligen 2 veckor skulle jag tippa på, men jag har inget underlag för det så vi säger 5-6d vilket ungefär är logistiken dit och och tillbaka.

Supporten var rena rama bedrägeriet i början med OPO, nu är den "bara" dålig. Jag nöjer mig inte med dålig service.

Och ja, skiter man i kameran och servicen, då finns det inget som touchar 3T och det är bara att beställa, där är jag helt med dig!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

I jämförelse med andra kameror på marknaden är den relativt dålig. Min äldre Lumia 930 gjorde bättre bilder och video.

Att spela in video på 3T:n, speciellt konserter är rent utav uselt. Mikrofonerna pallar inte med ljudet alls. Skramlar. Ganska skakigt också. Bilderna är OK i jämförelse med hur videoinspelningen är.

Jag håller inte med dig, men du får tycka som du tycker

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Jag är nöjd med min! Enda jobbiga är att den är lite "hackig" med scrollen ibland, inte konstant konstigt nog. Har inte uppdaterat till senaste nougat än, då den verkar vara buggig för många.

Ångrar att jag inte väntade jag också. Men inte pga telefonen, utan pga en app jag använder inte är kompatibel med 7.0.

@martin79
Telefonen i sig dock är klockren 10a. Är ett monster till telefon, med prestanda så jag hamnade på typ 146k+ i Antutu benchmark. Tom speltesterna i den flöt perfekt... underbart.
Skärmen är ljusstark och bra, touchen perfekt och snabb. Menyer mm flyger fram, och du har nog med RAM att ha allt och lite till igång, samt tom 128GB är inte så farligt dyrt.

Kameran är enligt mig bra, men Nokia har helt klart bättre. Den är dock otroligt snabb på att fokusera och du kan snabbt ta bra bilder utan problem. Är du selfie glad så har du hela 16MP kamera för det, som också fungera bättre än många telefoner.

OSet är rent, utan bloatware. Där finns lite OnePlus delar, men de tvingar sig inte på, och du behöver inte aktivera dem.

Batteritiden på den är 3-4 dagar vid lätt användning och 1-2 vid tung. Du lär aldrig behöva sitta vid toa på dumt ställe och se ut som en fån med Iphone igen...

Enda jag säger är... vänta lite med Android 7.0. Den kommer med Android 6, och fungerar kanon med det. Där finns en liten patch du får automatiskt ner till 6an som är bra. Men vänta nån månad med 7an, så de fixat de små fel som finns. Brukar ju vara så med alla ny mjukvara, att det bråkar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur är det med garantiärenden/reklamationer?

Jag har läst att några skickat in den till OnePlus för reparation (spräckt skärmen) och i något fall tog det bara ca 11 dagar från att de skickade iväg tills att den kom tillbaka.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Jag har läst att några skickat in den till OnePlus för reparation (spräckt skärmen) och i något fall tog det bara ca 11 dagar från att de skickade iväg tills att den kom tillbaka.

11 dagar? Sweet... Jag förstår ju att det inte kan gå fortare så det är lite av en dealbreaker tyvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

11 dagar? Sweet... Jag förstår ju att det inte kan gå fortare så det är lite av en dealbreaker tyvär.

Vad menar du med dealbreaker? att det är dåligt? För det har tagit minst lika lång tid o skicka in en telefon på reparation här i Sverige också, så jag tycker inte det är dåligt alls

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

kommer ju nya generationer, med ny hårdvara inom 2-3 månader ifall du årkar vänta. Funderar själv på ny oneplus ifall jag inte hittar en 3T billigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Vad menar du med dealbreaker? att det är dåligt? För det har tagit minst lika lång tid o skicka in en telefon på reparation här i Sverige också, så jag tycker inte det är dåligt alls

Jag har iofs inte behövt lämna in nåt på reparation. Mina enheter som fått glass krossat har jag åkt till Samsung med och väntat max 24 timmar. Några par hörlurar har jag fått väntar 3-4 dagar på.
Aldrig behövt vänta längre än så på reparation/garanti.

Vad gäller telefon blir det väl lite krångligare om man måste ha en medans den primära man skickat in på service är borta.

Permalänk

Vill du ha en topptelefon så är troligen google pixel det bästa just nu (iallafall om du vill ha android). Så nära stock Android som möjligt, grym kamera, sjukt snabb och allmänt en av de bästa telefonerna.

Vet dock inte hur lätt det är att få tag på en här i sverige, och den kostar ju mer än 3Tp

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag har iofs inte behövt lämna in nåt på reparation. Mina enheter som fått glass krossat har jag åkt till Samsung med och väntat max 24 timmar. Några par hörlurar har jag fått väntar 3-4 dagar på.
Aldrig behövt vänta längre än så på reparation/garanti.

Vad gäller telefon blir det väl lite krångligare om man måste ha en medans den primära man skickat in på service är borta.

I o med att jag bara haft 1 samsung telefon (galaxy nexus), så, men jag har behövt vänta minst 1 vecka, normalt 2 veckor innan den kommit tillbaka från reparation/garanti

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

@martin79: Har en och den är skön som f*n Köp den! Jag har inte märkt av ett sk*t av att den kostar hälften så mycket som en iphone 7 men kan ju bero på att jag kom från en 4s...

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

Har själv OnePlus 3T, väldigt bra telefon. Snabb leverans med, endast 6 dagar & beställde på en fredag^^

Permalänk

Såg nyss en review om oneplus 3T telefonen, nästan som att jag vill byta bort min sony xperia x performance direkt mot en 3T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Vill du ha en topptelefon så är troligen google pixel det bästa just nu (iallafall om du vill ha android). Så nära stock Android som möjligt, grym kamera, sjukt snabb och allmänt en av de bästa telefonerna.

Vet dock inte hur lätt det är att få tag på en här i sverige, och den kostar ju mer än 3Tp

Synd bara att fulare telefon än pixel får man fan leta efter alltså, och priset är ju helt makalöst det med, nej lite mer får man kräva av en telefon för det priset, skulle inte ens vilja ha en gratis usch,... one plus piskar ju den på fingrarna både vad gäller design och pris och ändå har hårdvara som är det senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jag måste (själv förvånad) säga raka motsatsen. Haft OnePlus sedan 1:an och nu senast 3T. Visst, den är prisvärd för cpu/ram-prestanda, men gör en fet faceplant när det kommer till bla kamera, kvalitet och service/RMA.

Min inställning har sedan min galaxy S3 varit att Samsung är värt mindre än en påse potatis. Bloatware, överpris och långsamma uppdateringar.

Tyvärr åkte min senaste OP 3T i backen och touchen blev icke funktionell, och skärmen helt spräckt. Det blev då till att hitta en duglig temporär telefon snabbt, och jag köpte en S7 Edge (dual sim versionen) i 100% nyskick med kvitto och garanti för ~3200 kronor här på Sweclockers marknad. Telefonen som skulle vara temporär i jakt på en annan blev istället min vardagliga telefon.

Samsung har dragit tillbaks mycket bloatware till skillnad mot tidigare, kameran kör över den i 3T, du får service där du kan lämna in telefonen hos Samsung Service (oerhört professionella, jag jobbade där för några år sedan) utan att behöva skicka den och få den fixad efter 30-60 minuter samma dag. Behövs reservdelar kan då få lånetelefon för att klara dig 1-3 arbetsdagar. Men för mig det viktigaste av allt; den är vattensäker! Du behöver inte oroa dig för regn/snö när du är ute under bar himmel. Mina OP:os har jag ofta behövt skydda från fukt i Sveriges klimat.

Jag har helt enkelt blivit konvertetad - Samsung går att använda smidigt och den är rappare och mer smooth än OP vid tex programstart, scrolling och reboot. Det visar att syntetiska tester inte säger så mycket. Edge-funktionen är dessutom helt underbar när du vant dig.

Jag gör mig redo för hat-kommentarer, men står fast vid det här. Nu gjorde jag visserligen en väldigt bra affär där jag prutade ner priset. Om man skulle se till nypriser idag och letar pris/prestanda på pappret så lutar det mot 3T, men det är nästintill hugget som stucket imo.. Vill man ha riktigt bra kamera är det S7 dock.

Ursäkta för WoT!

Absolut s7 edge är en bra telefon. Det fanns några punkter som gjorde att jag ville byta till OP3T.
1. Närmare stock android.
2. Slipper edge kanterna som var estetiskt tilltalande men lite störande med feltryck osv.
3. Fysiska knappen ogillade jag starkt. Högt klickljud och långsammare vid användning.
4. s7 hade Lite ojämn prestanda. Ibland blixtrande snabb, ibland seg.

Allt detta vägde tyngre för mig än bättre kamera, skärm, ip67 som det är på s7 edge. Och resultatet? Saknar inte s7 edge för 5 öre.
Ang hastighet så finns det ju real world (youtube) som visar att op3t är aningen snabbare.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Men för mig det viktigaste av allt; den är vattensäker! Du behöver inte oroa dig för regn/snö när du är ute under bar himmel. Mina OP:os har jag ofta behövt skydda från fukt i Sveriges klimat.

Jag har aldrig oroat mig när det har regnat/snöat, jag har använt min telefon som vanligt och inte en enda av mina telefoner har dött pga det. Så det är inget viktigt för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har aldrig oroat mig när det har regnat/snöat, jag har använt min telefon som vanligt och inte en enda av mina telefoner har dött pga det. Så det är inget viktigt för mig

Bara för att det inte har hänt dig betyder inte att det förekommer, eller kommer att hända dig. Inne i många (alla moderna?) mobiler finns "vattenlappar" som reagerar på vatten och fukt. Vid garantireparation kollas detta först, och har någon reagerat kan du säga bye bye till allt vad garanti heter. Dina kan redan ha gett utslag utan att du vet det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Absolut s7 edge är en bra telefon. Det fanns några punkter som gjorde att jag ville byta till OP3T.
1. Närmare stock android.
2. Slipper edge kanterna som var estetiskt tilltalande men lite störande med feltryck osv.
3. Fysiska knappen ogillade jag starkt. Högt klickljud och långsammare vid användning.
4. s7 hade Lite ojämn prestanda. Ibland blixtrande snabb, ibland seg.

Allt detta vägde tyngre för mig än bättre kamera, skärm, ip67 som det är på s7 edge. Och resultatet? Saknar inte s7 edge för 5 öre.
Ang hastighet så finns det ju real world (youtube) som visar att op3t är aningen snabbare.

1) Fair point. Nova launcher och Android 7 ikoner duger för mig. Men jag har förståelse på den punkten.

2) Hade du skal på? Det minskade feltryck med 95% för mig. Resterande 5% var var/är en vanesak. Edge funktionerna är förövrigt sjukt användbara och snabbar upp handhavandet riktigt mycket. Jag skulle i princip klara mig utan någon hemskärm alls och enbart använda edge-paneler.

3) Återigen vanesak, jag är MYCKET snabbare med en fysisk knapp än en kapacitiv. Klickljudet är minimalt för mig, inte värre än volymknapparna så länge jag inte trycker verkligen dead center på knappen - då kan den låta lite mer men inget som drar åt sig uppmärksamhet när du tjuvtittat på mobilen under arbetstid eller lektion.

4) Länge sedan du köpte din? Jag upplever den som snabbare och stabilare, och 3T som den in stabilare som till och från hackar till av dessa två. Mjukvaruppdateringar kan göra stor skillnad!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad menar du med dealbreaker? att det är dåligt? För det har tagit minst lika lång tid o skicka in en telefon på reparation här i Sverige också, så jag tycker inte det är dåligt alls

Haha trollar du?

Du har en Samsung fixad över lunchen så länge reservdelar finns inne. I värsta fall får du vänta 1-2 arbetsdagar tills delarna finns i verkstaden. Sedan om andra tillverkare som Sony, LG mfl är lika sega som att få en telefon reparerad i utlandet så är det underkänt betyg på dem, inte att OP har riktigt riktigt bra service.

Ursäkta flera inlägg, skriver från mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

1) Fair point. Nova launcher och Android 7 ikoner duger för mig. Men jag har förståelse på den punkten.

2) Hade du skal på? Det minskade feltryck med 95% för mig. Resterande 5% var var/är en vanesak. Edge funktionerna är förövrigt sjukt användbara och snabbar upp handhavandet riktigt mycket. Jag skulle i princip klara mig utan någon hemskärm alls och enbart använda edge-paneler.

3) Återigen vanesak, jag är MYCKET snabbare med en fysisk knapp än en kapacitiv. Klickljudet är minimalt för mig, inte värre än volymknapparna så länge jag inte trycker verkligen dead center på knappen - då kan den låta lite mer men inget som drar åt sig uppmärksamhet när du tjuvtittat på mobilen under arbetstid eller lektion.

4) Länge sedan du köpte din? Jag upplever den som snabbare och stabilare, och 3T som den in stabilare som till och från hackar till av dessa två. Mjukvaruppdateringar kan göra stor skillnad!

Skickades från m.sweclockers.com

1. Ja, det är ju en smaksak vad man gillar.
2. Inget skal, dbrand. Hade inte enorma problem men det var lite svårt att greppa den på ett skönt sätt.
3. Som sagt, man tycker olika.
4. Köpt i juli.

Båda är utmärkta telefoner, det handlar ju om vad man gillar helt enkelt! Case closed!

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av aMp:

Haha trollar du?

Du har en Samsung fixad över lunchen så länge reservdelar finns inne. I värsta fall får du vänta 1-2 arbetsdagar tills delarna finns i verkstaden. Sedan om andra tillverkare som Sony, LG mfl är lika sega som att få en telefon reparerad i utlandet så är det underkänt betyg på dem, inte att OP har riktigt riktigt bra service.

Ursäkta flera inlägg, skriver från mobilen.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis så känner jag, Samsung byter glas på ca halvtimmen beroende på hur mycket folk det är..

Jag lämnde in min surfplatta, fick kvittot och var på väg därifrån efter att varit på muggen när jag fick SMS: Färdig!

Permalänk

Hej. Har 3T kostat 4300 kronor hela tiden? Har för mig att jag såg den för 3200 kronor men kan varit att jag var i Thailand just då så priset justerades?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hej. Har 3T kostat 4300 kronor hela tiden? Har för mig att jag såg den för 3200 kronor men kan varit att jag var i Thailand just då så priset justerades?

Skickades från m.sweclockers.com

Kostat så hela tiden. Aldrig kostat 3200.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6