Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands

Permalänk
Medlem

Tar även jag gärna en liten nyckel om någon har..

Jag är mest intresserad av spelet med tanke på att det verkar finnas lite fokus på COOP.. Dock är jag rädd att spelet kommer kännas som ett The Division med lite annat skal.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Du skämtar?
Måste vara något annat strul, jag ligger mellan 45-60fps, very high preset. HBAO+.

Måste vart något annat för idag fick jag 100 fps på lägsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Fyfan vad dåligt optimerat för att vara en beta. Kör allt på lägsta och ligger mellan 40-80 fps med gtx 1070 och 6700k

hade exakt samma , oavsett om de var på very high elr low låg alltid på 40-80 fps.. samma specc

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinK:

Måste vart något annat för idag fick jag 100 fps på lägsta.

Du bör ju få bortåt 60 stabilt @very high/ HBAO+, om jag pendlar mellan 45-60 med min rigg.
Gött att höra att du fått ordning på det iaf.

För övrigt tycker jag spelet verkar bra, men jag ser ju redan stora tendenser till upprepningar...
I co-op med 3-4 pers kan det nog bli riktigt kul och röjigt.

Jag har tre invites att skicka, har inga koder.
Så ni som vill ha, adda mig uplay @ Falcy79

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man ska tycka men grafiken är ju väldigt bra eller? Om man sätter detta på Max i allting , Med alla shadows på allt gräs och Skuggor lång bort i bergen och hur långt bort allt ser detaljerat och bra ut. Sen har vi alla växter och allt grus och vägar som har Tesstilation på sig Och sen Texturer sov som är skarpa. Satt med Ansel och tog screenshots och shit vad detaljerat allt är ändå.

Jag kör detta med MAX på allt i 3440x1440 och går mellan 35-50 Avg 40 med g synch, Spelbar FPS nej =P Ska jag landa på 60 FPS så är de medium hehe.

Hade gärna sett ett minimum på 50FPS med min rigg i alla fall så är de spelbart med G synch

Permalänk
Medlem

Ok... Ni som spelat o inte letar nycklar, är det bra? Kan ni ge en kort review? Kanske fanns någon kommentar om det, men blev less på alla nyckel förfrågningar så orkade inte läsa mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Ok... Ni som spelat o inte letar nycklar, är det bra? Kan ni ge en kort review? Kanske fanns någon kommentar om det, men blev less på alla nyckel förfrågningar så orkade inte läsa mer

Jag tycker det var riktigt kul!
Gillar man Ubisofts spel överlag så kommer du gilla det här.
Känns lite som ett Farcry med andra miljöer/vapen/fiender och lite mer "realistiskt" man dör ganska enkelt när man väl blir beskjuten. Sen är co-op delen något som jag tror kommer bli riktigt roligt när man får ihop typ 2-4pers och lirar tillsammans, kör lite taktiker och liknande. Som bäddat för succé.
Men som sagt, det är ett ganska typiskt Ubisoft openworld spel, mycket smått att hitta, väldigt snygg grafik(enligt mig) välgjord miljö med grusvägar och slingriga vägar upp för bergen.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Hej!
Om någon har en kod över, skicka i ett PM

Mvh//D

Visa signatur

WS: fractal Design Node 304 (kub) Nätagg: Corsair HX650 Moderkort: ASUS m-ITX CPU: Core i7 8700K, Noctua 12 RAM: 16Gb HDD: 1 TB Samsung 960 PRO SSD GPU: Asus 1080Ti SC MONITOR: 2xLenovo24", 1xASUS 27" 1x140mm insug, 1x120mm Noctua utblås OS: Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Ok... Ni som spelat o inte letar nycklar, är det bra? Kan ni ge en kort review? Kanske fanns någon kommentar om det, men blev less på alla nyckel förfrågningar så orkade inte läsa mer

Kul, bra grafik, AI lite lost men finns värre

Spelet är mycket enkelt, men när man väl blir beskjuten så dör man rätt fort. Tyvärr känns det dock lite enformigt, det blir mycket tid man transporterar sig till missions och när man väl är där tar det 10sek...

Permalänk
Medlem

@DozeN:
Om du vill ha lite mer action så prova att skjuta på valfri skurkbil, sedan kommer de i strida strömmar.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk

Tyckanden efter 2 kvällars spelande

Hej op er

Jag skaffade nyss The Division och är lyrisk över det spelet, jättekul. Om än lite väl mycket magasinbytande.

Ghost Recon Wildlands:

Jag tycker detta spel har potential att bli riktigt bra. Men det finns några nackdelar som jag hoppas de fixar till innan release:

- Styrning av fordon som är lite buggigt och onödigt svårt
- Spelkontrollen, ibland fastnar man i objekt, ibland skjuter man i saker som är i vägen trots att man har fri sikt mot fienden.
- Överblicken, svårt att se va fienden är, svårt att hitta saker utifrån minimap

+ Coop är jättekul och detta är en av de bättre uppläggen på sådant jag spelat
+ Spelidén, kul att det är öppen värld att åka runt i
+ Att man inte behöver skjuta 50 skott för att ta ner en fiende
+ Grafiken, tror jag, kändes lite dåligt optimerat men beta kanske är sådana

Finns säker nån annan som kan fylla på eller tycka annat.

Spänd förväntan, rädd för att spelet kan floppa

Visa signatur

Dator 1: I7 4770K, 16 gb DDR3 1600MHz, Samsung Evo 840 Basic 250 gb SSD, Asus GTX 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av marangen72:

Hej op er

Jag skaffade nyss The Division och är lyrisk över det spelet, jättekul. Om än lite väl mycket magasinbytande.

Ghost Recon Wildlands:

Jag tycker detta spel har potential att bli riktigt bra. Men det finns några nackdelar som jag hoppas de fixar till innan release:

- Styrning av fordon som är lite buggigt och onödigt svårt
- Spelkontrollen, ibland fastnar man i objekt, ibland skjuter man i saker som är i vägen trots att man har fri sikt mot fienden.
- Överblicken, svårt att se va fienden är, svårt att hitta saker utifrån minimap

+ Coop är jättekul och detta är en av de bättre uppläggen på sådant jag spelat
+ Spelidén, kul att det är öppen värld att åka runt i
+ Att man inte behöver skjuta 50 skott för att ta ner en fiende
+ Grafiken, tror jag, kändes lite dåligt optimerat men beta kanske är sådana

Finns säker nån annan som kan fylla på eller tycka annat.

Spänd förväntan, rädd för att spelet kan floppa

Detta är Ubisoft.
Prestandan kommer vara snarlik även vid release. (ett 1080 kan inte ens hålla 60fps i 1080p..)
Detsamma gäller det mesta inom spelmekanik och buggar.
Finns ingen mening med den öppna världen heller då typ ingen har lust att åka runt med fordon på de dåliga vägarna med all buggig fysik och hantering av fordonen. Quicktravel lär vara det i stort sett alla använder.
AIn är hjärndöd.

Grafiskt så är det inte ens i närheten av Watch Dogs 2 eller Division.
Sjukt orealistiskt också för ett spel som marknadsför som mer realistiskt (fast det gjordes ju Division också) och även har Ghost Recon i sitt namn.

Ännu en Ubiflop, fast folk kommer köpa ändå för de har ett "ska ha begär". Spelet har varit i utveckling i hela 4 år sägs det.. känns som kanske 1.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Detta är Ubisoft.
Prestandan kommer vara snarlik även vid release. (ett 1080 kan inte ens hålla 60fps i 1080p..)
Detsamma gäller det mesta inom spelmekanik och buggar.
Finns ingen mening med den öppna världen heller då typ ingen har lust att åka runt med fordon på de dåliga vägarna med all buggig fysik och hantering av fordonen. Quicktravel lär vara det i stort sett alla använder.
AIn är hjärndöd.

Grafiskt så är det inte ens i närheten av Watch Dogs 2 eller Division.
Sjukt orealistiskt också för ett spel som marknadsför som mer realistiskt (fast det gjordes ju Division också) och även har Ghost Recon i sitt namn.

Ännu en Ubiflop, fast folk kommer köpa ändå för de har ett "ska ha begär". Spelet har varit i utveckling i hela 4 år sägs det.. känns som kanske 1.

Håller med dig, förutom angående grafiken. Snyggare än Watch Dogs 2 är det enligt mig.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av WadE:

Skicka ett PM så ska vi nog kunna lösa det.

Du tror inte att jag skulle kunna få också?

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Hur är menyer och liknande? Är det ubisofts vanliga konsolport eller är det utvecklat för pc?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Hur är menyer och liknande? Är det ubisofts vanliga konsolport eller är det utvecklat för pc?

Skickades från m.sweclockers.com

Helt ok, men den där äckliga klickkänslan som man känner i alla menyer i ubisoft spel finns fortfarande kvar.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Falcon:

Jag har tre invites att skicka, har inga koder.
Så ni som vill ha, adda mig uplay @ Falcy79

Har du någon av invitsen kvar?

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Har du någon av invitsen kvar?

Jag har!

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem

@AerodyneGhost tar gärna en invite om du har.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av AerodyneGhost:

Jag tar gärna en invite om du har!

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Tino:

@AerodyneGhost tar gärna en invite om du har.

Pma mig din uplay

Skrivet av Eric Hjalmarsson:

Jag tar gärna en invite om du har!

pma mig din uplay

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av AerodyneGhost:

Pma mig din uplay

Du har PM!

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Spelade lite under dagen, gillade världen och till viss del uppdragen, samtidigt saknades det en röd tråd eller någon form av narrativ. De story-uppdrag som knöts an till mellansekvenser kändes på grund av detta fortfarande som mindre sidouppdrag och hela betan blev således tröttsamt innehållslös av ett resultat. Får läsa recensioner om huruvida Ubisoft lyckas skapa struktur till release.

Det bästa var helt klart spelvärlden såväl som känslan i skjutandet (liten fördröjning efter avfyrat skott följt av ett extremt tillfredsställande ljud vid träff). Tog ett tag att få koll på bullet-drop men sedan var det riktigt roligt att lura på håll som sniper.

Sämsta måste varit AI:n. Oavsett hur väl du gömmer dig springer alla fiender inklusive förstärkning (bakom dig) direkt mot din position direkt vid missat skott. Ligger man på en klippa som sniper kan man då tänka sig att sina tre AI-styrda medspelare skulle ta hand om fienderna bakom dig, men icke. De står istället handfallna och väntar på att du blir nedskjuten (enda tillfället de på eget bevåg går till attack mot fienden). Detta tillsammans med Serious Sam-fienderna drar dessvärre ned hur roligt det var att spela som t.ex. sniper.

Spelade med GTX 780, 16GB DDR3, i7 4770k i 1440p (144hz). Inställningarna låg på Medium till Low (mer Low än Medium), de flesta effekter avslagna. Snittade på 44 fps och skulle endast fått upp frame rate runt 60 om allt låg på Low (vilket inte är ett alternativ om man inte saknar detaljnivån från PS3-eran).

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk

Satt igår och spelade en halvtimme i public play, rätt underhållande, slippa de AI styrda delen med min squad.
inte riktigt van än vid siktet etc, hade varit bekvämt med en first person view, men bara vänja in sig.

Det jag störde mig på det lilla jag spelade, var kontrollerna av fordon, bil gick okej, men helikopter var en katastrof, kändes som en annan i min squad sa, att den var mycket designad efter handkontroll mer än tangentbord, ska fibbla lite mer inställningarna och se om man kan hitta lite.

kan vara bara betan, men saknar att man har så få vapen att välja på i början, hade gärna sett en grund för understöd eller så, fick ett kryppskytts gevär snabbt in i spelet, men inget tungt maskingevär än, hade gärna sett lite mer val i början.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Styrningen på fordonen var katastrof,, det måste dom ju fan fixa gick knappt spela.

Permalänk

kände också att det skulle behövas ett bättre system för det, och för skador på fordon, var löjligt, jag kan förstå att man inte har realistiska skador, men kasta sig ut för ett stup på 200m, och köra vidare längst ner som om inget har hänt känns lite konstigt

synd att deras "closed" beta var så kort, bara över en helg, kändes mer som om det blev en "titta här på allt, så vi kan hypa det mer" än en beta test.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

Uhm vänta nu. Fanns det ingen first person view?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Uhm vänta nu. Fanns det ingen first person view?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Uhm vänta nu. Fanns det ingen first person view?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo när du siktar med ditt vapen.

Permalänk
Medlem

*deleted* Löste problemet själv

Visa signatur

// Niklas