Permalänk

Suddig bild?

Hej alla,

Helt ur det blå så blev min skärm helt suddig och fick ett stort grönt streck över högra sidan av skärmen?

Jag har en acer XB 270 (gamla värstingen) och ett EVGA 980Ti. Jag har provat byta displayportkabel utan att lyckas. Har provat olika upplösningar också. Någon som vågar svara på vad som kan ha hänt? Är det grafikkort eller skärm som packat ihop? Jag vill tro skärmen då när jag tar upop skärmens meny så är även den suddig.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Äsch, kom på att jag kunde ju koppla ur displayporten och starta skärmen. Det är skärmen som är kass, bilden är suddig utan kabel i.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Yes ser ut som att skärmen dog

Visa signatur

>>>>>

Permalänk

Hm, skärmen är köpt på Inet för 18 månader sedan. Är väl 2 års garanti, så det är väl bara att lämna in den?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av StefanLundgren:

Hm, skärmen är köpt på Inet för 18 månader sedan. Är väl 2 års garanti, så det är väl bara att lämna in den?

Japp, 2 års garanti och 3 års reklamationsrätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt snålt med 2 års garanti för en sån dyr spelskärm

Permalänk

Kopplade ur den och gjorde en sista test utan displayport i. Då funkar den fint. Kopplar in displayport och testar köra igång datorn, allt ok. Fattar inget, har skärmen fått en flipp och sedan återgått i normalt tillstånd?

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Kopplade ur den och gjorde en sista test utan displayport i. Då funkar den fint. Kopplar in displayport och testar köra igång datorn, allt ok. Fattar inget, har skärmen fått en flipp och sedan återgått i normalt tillstånd?

Misstänker att det är någon kontakt som föll på plats när du fifflade runt med att koppla in och ut grejer. Hade nog lämnat in den ändå om jag var du, du har ju bevis på att den felar och blir inte roligt om den börjar göra det igen när garantin tagit slut.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Misstänker att det är någon kontakt som föll på plats när du fifflade runt med att koppla in och ut grejer. Hade nog lämnat in den ändå om jag var du, du har ju bevis på att den felar och blir inte roligt om den börjar göra det igen när garantin tagit slut.

Tänkte att jag kör en massa spel och ser om jag kan provocera fram tillståndet igen.

Tror det blir svårt att driva detta med en bild och en skärm som (nu) fungerar igen.

Men jag tänkte skicka epost till dem med bild och förklara läget så jag mer lämnar ett avtryck att jag upptäckt ett fel. Är det någon komponent så brukar det förvärras ganska kvickt.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51