Lan-party preferenser

Permalänk

Lan-party preferenser

Snubblade in på denna artikeln och har sedan dess funderat på vad folk föredrar när det kommer till storleken på LAN nuförtiden. Är några polare i en källare att föredra eller är det "Ju fler desto bättre" som gäller? Eller finns det någon sweetspot däremellan kanske?

Enligt mig känns det som att trenden går mot större och större, även hos mer lokala Lan, i takt med att fler och fler börjar spela mer seriöst.

Permalänk

Jag har varit på både Dreamhack med ca. 10000 lanare och på mindre lokala lan med <100 lanare. Dreamhack är väldigt häftigt men jag kan tycka att det blir lite väl mycket. Många kommersiella intressenter och inte så mycket fokus på lanandet utan mer fokus på proffstävlingar. De mindre lanen är ganska mysiga och man lär känna många nya människor.
100-1000 känns optimalt dock eftersom man får lite av varje, turneringarna blir lagom stora så att prispotten är relativt stor samtidigt som alla kan delta.

Så jag är fett taggad på Hexis, någon mer som ska dit?

Visa signatur

Wooaaaaaaah!!!

Permalänk

jag och polarna brukar samlas runt jul och midsommar för att dricka öl och spela gammla godingar.

WC3, Dawn of war, Diablo, command n conquer, och brukar vara lagom med 5-10 pers max då man ändå inte kan spela fler utan att någon blir utanför.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows