Permalänk
Medlem

Vit Samsung TV 4K ej Välvd

Sitter och letar ny tv till sovrummet.
Men kan inte hitta någon som uppfyller mina önskemål/krav..

Var mer än prisjakt kan man kolla för att hitta följande:
mellan 45-52 "
VIT (viktigt enl frun)
4K
Och har som snöat in på Samsung, detta krav kan jag kanske behöva släppa på märker jag.

Tv:n kommer att nyttjas till mest streaming från dator samt från diverse smart tjänster såsom Netflix m.fl
Priside under 10K tänker jag mig, men gärna kring 6-7k.

Är ni bättre att leta än mig så blir jag väldans glad

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk

4K tv för 6-7k från Samsung? Du kan nog räkna med ganska mkt clouding, så pass att du måste lämna tillbaka den direkt. Väljer ni samsung så be om få titta på den i butik, alltså packa upp den och koppla in den och visa svarta scener/bilder.

Det gjorde jag sist när dom lura min syrra på mellandagsrea o gav henne en defekt tv från fabrik

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PROSPECT-GRIPEN:

4K tv för 6-7k från Samsung? Du kan nog räkna med ganska mkt clouding, så pass att du måste lämna tillbaka den direkt. Väljer ni samsung så be om få titta på den i butik, alltså packa upp den och koppla in den och visa svarta scener/bilder.

Det gjorde jag sist när dom lura min syrra på mellandagsrea o gav henne en defekt tv från fabrik

Skickades från m.sweclockers.com

Aj då, är det så illa med Samsung nu?
Sist jag köpte tv var samsung märket man skulle ha enl de recensioner jag läste iofs..
Vad rekommenderas istället då? LG?
Eller ska ja nöja mig me en FullHD tv istället. Är ju ändock bara i sovrummet..

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk

Det är så illa skulle jag vilja påstå. Iaf i den prisklassen med Samsung. Man får nåt från 6 eller 7 serien och dom sämre apparaterna i dom serierna. Jag tycker det säger sig självt egentligen att man inte kommer få en bra 4K tv för dom pengarna.
Tyvärr finns det nog inga nya vettiga FullHD modeller alla som görs nu har ju 4K. Skulle rekommendera gå upp en prisklass, iaf min 10k leta efter bra recensioner.
Beror ju på hur kräsen man är också, jag vill ha allt High-end så det kanske jag som kräver för.mkt

Går.ju alltid o byta om den har massiv clouding o förhoppningsvis får man inte en likadan till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

Den vita Full HD-Samsungen K5515 är faktisk imponerande i alla sin enkelhet. I alla fall det exemplar jag har arbetat med. Det är (ironiskt nog) troligtvis inte Samsungs egna VA-paneler utan AUO för kontrastförhållandet är så pass högre än Samsungs egna. ca 5000+:1 mot ca 3000:1. Latensen är också låg i spelläget med 30 ms.

Dock saknar den moderna finesser, HDR, större färgrymd och finliret med aktiv zonindelad. bakgrundsbelysning och liknande. Men det är jus som väntat i prisklassen.

Sedan är det förstås lite småfnissigt med kraven vit ram. Det är en tunn vit ram runt en massiv svart fyrkant när den är avstängd.

Permalänk
Medlem

Hehe tack för era synpunkter. Känns som att just den vita ramen är nått jag kan vara utan. Är ju ändock bara i sovrummet så. Frågan är om jag ens behöver 4K 😬

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem

Visserligen lite mindre än du tänkt, och samtidigt dyrare, men jag själv är riktigt sugen på Samsungs Serif 40" till sovrummet. Ruskigt snygg är den iaf!

Visa signatur

Kallar mig moderat, tänker som en centerpartist & röstade på socialdemokraterna.

MB: GIGABYTE 990XA-UD3 CPU: AMD FX-6100 3.3 GHz GPU: ASUS HD 6970 RAM: 16GB Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 SSD: Corsair Force 3 128GB Lagring: 500GB PSU: ANTEC HC Gamer 900W Chassi: NZXT H2 Black

Permalänk
Medlem

För sovrummet hade jag nog nöjt mig med en full hd

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Kan denna vara något?
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE50KU6075XXE/s...
Är ju egentligen bara att den inte är vit. Men det får jag väl leva med isåfall

Eller är detta en bättre tv trots att den inte har 4K ?
Men då är den vit. och uppfyller alltså frugans val.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE49K5515XXE/sa...
1" mindre dock, men det gör absolut ingenting.

Mvh Linus

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC