Nintendo Switch lanseras den 3 mars – kostar strax över 3 000 kronor

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch lanseras den 3 mars – kostar strax över 3 000 kronor

Under en direktsänd tillställning avslöjar Nintendo fler detaljer om spelkonsolen Switch, som släpps tidigt i mars och där över 80 speltitlar är under utveckling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Medlem

Då får man ju hoppas att svenska återförsäljare inte ligger kvar på 4990kr vid lansering

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Coolt att skyrim kommer till den! Är småsugen, men vet att jag snabbt kommer att tröttna.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Zunil:

Då får man ju hoppas att svenska återförsäljare inte ligger kvar på 4990kr vid lansering

Pratade precis med en av de svenska återförsäljarna De inväntar svenskt pris från distributör!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Gissar på 3999:- här i Sverige.

Permalänk
Medlem

Just nu vet jag inte... blev lite hypad när de visade Joy-con IR & rörelsekänslig. Spelet "Arms" kan vara hur roligt som helst tror jag. Men annars så fanns bara Zelda och Mario som lockade. Dessa verkade vara traditonella titlar gällande spelstil. Hmmm.... Batteritiden sög, man kommer att ha den inkopplad till USB hela tiden.

EDIT: Tyvärr detta är en rejäl flopp. Finns inga spel som lockar. Nintendo jag kommer sakna era konsoler. Men Super Mario Run var roligt och NES Classic verkar sälja bra. Men att sälja en helt ny konsol och man kände mer hype över Run och Classic är inget bra tecken.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Jag gick igång helt av det nya Super Mario!!!!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Mja 4000kr känns väl saftigt för en konsol som är svagare än ps4 right? Tror nog priset inte ändras drastiskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

Inte ens intressant för 2500kr

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tok för dyr och då får man inte ens med allt. Synd...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Ser fortsatt mycket bra ut i mina ögon. Intressanta spelserier från både WiiU och 3DS verkar komma till den snart i form av Splatoon, Xenoblades och Fire Emblem utöver de som bekräftats tidigare.
Rimligt pris och lansering väldigt snart också. Batteritiden är också i samma storleksordning som 3DS så hoppas det stämmer i praktiken också. 3DS-tiden är rimlig.

Enda nackdelen som rpesenterades är månadskostnad för onlinetjänsten.

Totalt sett tillräckligt för att motivera köp så länge några av de kommande intressanta spelen verkar bra även efter lansering.

Permalänk
Medlem

Givet köp

Permalänk
Hjälpsam

Tror att den ligger rätt i tiden, nu när så många spelar på mobilen.
Här får man en bärbar plattform som är mycket bättre att spela på.
Kanske kan kompletteras med ett extra batteripack.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av serverfel:

Coolt att skyrim kommer till den! Är småsugen, men vet att jag snabbt kommer att tröttna.

Spelet må vara gammalt men fortfarande populärt. Hellre Skyrim än Fallout 4.

Skrivet av SellahiR:

Mja 4000kr känns väl saftigt för en konsol som är svagare än ps4 right? Tror nog priset inte ändras drastiskt.

Kolla upp vad PS4 kostade när den släpptes. Tänk sedan på att skärm och batteri ingår med Switch. Går inte jämföra rakt av, olika typer av produkter.

Skrivet av mudde:

Ser fortsatt mycket bra ut i mina ögon. Intressanta spelserier från både WiiU och 3DS verkar komma till den snart i form av Splatoon, Xenoblades och Fire Emblem utöver de som bekräftats tidigare.
Rimligt pris och lansering väldigt snart också. Batteritiden är också i samma storleksordning som 3DS så hoppas det stämmer i praktiken också. 3DS-tiden är rimlig.

Enda nackdelen som rpesenterades är månadskostnad för onlinetjänsten.

Totalt sett tillräckligt för att motivera köp så länge några av de kommande intressanta spelen verkar bra även efter lansering.

Även om mycket spel är på gång så tyckte jag att presentstionen av titlar var lite klen. Zelda och Mario är givna köp men Mario kommer inte vid lanseringen. Mario Kart 8 Deluxe kommer först i april. Xenoblade Chronicles 2 blir ett givet köp med men hoppas vi får höra mer om kommande spel under dagen och framöver. Personligen är jag nyfiken på vad From Software (Souls-utvecklaren) har för planer exempelvis.

Håller med om månadsavgiften men samtidigt har konkurrenterna haft det länge med. Hoppas på bra pris och mervärde iallafall.

Sades något om VC?

Skrivet av Ratatosk:

Tror att den ligger rätt i tiden, nu när så många spelar på mobilen.
Här får man en bärbar plattform som är mycket bättre att spela på.
Kanske kan kompletteras med ett extra batteripack.

Är ju i denna riktningen utvecklingen ändå går. Och varken MS eller Sony kan i dagsläget konkurrera då de saknar något liknande. Eller för den delen intresse, Sony gav upp PS Vita tidigt.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert gå hem, i Japan.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

0.0% köpsug för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer Resident evil till konsolen så kan jag överväga ett köp. Perfekt när frun släpar med mig överallt då kan man spela två timmar, får hon leva med.

Permalänk

Som vanligt med Nintendo är tillbehören otroligt dyra. Har svårt att tro att Switch kommer rå på PS4 sett till försäljning.

http://www.polygon.com/2017/1/13/14261342/nintendo-switch-ext...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

priset

Med lite svenska överpriser och sen ett spel plus en extra spelkontroll. Räkna med minst 4200:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

Verkligen älskar att dom satsar på regionsfree

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så vad hände med Pikmin 4? Nintendo sa ju att spelet var typ klart för 1,5 år sedan, men inte ett ord om detta även för Switch? Tja enda spelet som kunde intressera mig nu vid släpp, resten er ju inte alls intressanta, då jag ratar open world spel samt alla portar konsolen får har man så got som redan spelat.

Skrivet av anon5930:

Kolla upp vad PS4 kostade när den släpptes. Tänk sedan på att skärm och batteri ingår med Switch. Går inte jämföra rakt av, olika typer av produkter.

3890 köpte jag min för när den släpptes här i Sverige, sedan att priserna steg up rejält efteråt på grund av efterfrågan efteråt är en annan femma. Kan ju lika väl hända med denna produkt då det typ hände med Wii.

Priset redan nu ser ut att bli ungefär samma, dessutom så är ju en Pro kontroller så got som nödvändig om man vill ha något vettig spel upplevelse när du sitter vid en tv.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Inte ens intressant för 2500kr

Gäller alla konsoler enligt mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har förhandsbokat och den står kvar. Köper kanke en till tjejen också

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Givet köp. Xenoblades 2 samt det nya RPG spelet från Suwares gäng (Bravely default skaparna) som visades.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Kolla upp vad PS4 kostade när den släpptes. Tänk sedan på att skärm och batteri ingår med Switch. Går inte jämföra rakt av, olika typer av produkter.

Ja, jag kommer själv ihåg hur besviken jag blev när jag fick hem min PS4 och upptäckte att de varken skickade med skärm eller batteri.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

Kommer den till butik före November?

Permalänk
Medlem

Eh, för dyrt.. kommer nog hamna på ca 3500 kr i Sverige, och sen de otroligt dyra tillbehören.. Blir nog ett pass från mig.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasse Laserman:

Ja, jag kommer själv ihåg hur besviken jag blev när jag fick hem min PS4 och upptäckte att de varken skickade med skärm eller batteri.

Du missade poängen rejält, alla ingående komponenter kostar och batteri och skärm är inte gratis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm, är kluven. Kommer nog att avvakta. Hade priset varit 500Kr lägre eller mer hade jag nog slagit till. Lägger hellre pengarna på Zelda-BOTW till wiiU istället och väntar in lägre pris/mer spel. Hade ju varit bra att ha för ungarna i bilen, men för det priset kan jag ju köpa två 3ds istället....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet