Nintendo Switch lanseras den 3 mars – kostar strax över 3 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Tycker du går lite långt och blir fartblind i allt rantande, men du har några viktiga poänger som jag markerat med fetstil.

Det är riktigt dåligt att det inte ingår en ethernetport i dockan, det är så jäkla snålt. Finns ingen ursäkt där tycker jag.

Jag tycker de har snålat och kompromissat för mycket och tycks ha kompromissat bort alltihopa. Det känns spontant som det är lite för högt pris för prestandan och för klen prestanda för sin något otympliga formfaktor. Jag tycker att de borde gått all-in och maxat prestandan för formfaktorn. Tänk om de hade fått Xbone-prestanda i den formfaktorn, fatta vilken salepoint det hade varit! Plötsligt hade folk viljat betala multum för den, dessutom hade multiplattformspel inte varit några problem. Det här känns tyvärr lite som Wii U version 2.

Nu tror jag som sagt att priset i Sverige relativt snabbt kommer hamna på 3000, eller strax under tom, men i övrigt så håller jag helt med dig om mycket dom tex. ethernetport (hade inte kostat många kronor att ha på kretskortet).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

CoD Boys kommer ändå inte att köpa CoD till Switch framför xbox/PS.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag försöker helt enkelt påpeka att en konsol med Nintendo-spel och starkt tredjepartsstöd är bättre än en konsol med endast Nintendo-spel, för alla parter. Men du kanske inte håller med?