Razer bekräftar Project Valerie-stöld – erbjuder belöning på 25 000 dollar

Permalänk
Melding Plague

Razer bekräftar Project Valerie-stöld – erbjuder belöning på 25 000 dollar

Nu bekräftar Razer att de prototyper som stulits under CES var Project Valerie-datorer. Företaget erbjuder också en belöning på 25 000 dollar för information som leder till ett gripande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Rätt troligt att dom börjar larma eller sätta någon form av gps-grej i produkterna på kommande mässor.

Permalänk
Medlem

Man tycker att mässor borde vara kameraövervakade. Jag tror inget annat större företag skulle riskera att åka dit för någon spiongrej, det handlar nog om någon klåfingrig besökare.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Rätt troligt att dom börjar larma eller sätta någon form av gps-grej i produkterna på kommande mässor.

Borde för tusan varit standard vid det här laget.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vad fan har du gjort nu, @Kenneth?!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

Jätte tråkigt att det här händer, det känns som att förövaren borde redan ha kommit undan med allt. Nu får man väl hoppas de har lösenordsskyddat datorn

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man ta en sån sak utan att bli upptäckt? Inte direkt någon man lägger i fickan och går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Hur lyckas man ta en sån sak utan att bli upptäckt? Inte direkt någon man lägger i fickan och går.

Läste på reddit att den stulits när den skulle skickas iväg alltså efter mässan, det är ju 3dje part som skickar gods osv... Så någon som blev sugen antar jag haha

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Emil hade ju väldigt bråttom iväg från ces. När kommer recension?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Man tycker att mässor borde vara kameraövervakade. Jag tror inget annat större företag skulle riskera att åka dit för någon spiongrej, det handlar nog om någon klåfingrig besökare.

Stölden kanske inte skett på mässgolvet, utan i någon lagerlokal? Jag tvivlar starkt på att kameraövervakningen i mässans förvaringsutrymmen är så god att det går att detaljspåra enskilda produkter för att se vem som har gjort vad med vilken låda.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av skippy_pewpew:

Emil hade ju väldigt bråttom iväg från ces. När kommer recension?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag fluktade snarast på de nya Thinkpad-datorerna. Stoppade ned en i väskan, men de såg mig. :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@Sebbepojken:
Ryktas att den stals efter att mässan hade stängts, när de som arbetade där var och firade en lyckad CES mässa.

Permalänk
Medlem

Hej fina laptop... mmmmm 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

LTT.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7700K - 16GB - 1080ti FE

Permalänk
Medlem

De vet ju iaf att produkten är eftertraktad nu 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är det ens möjligt att få med sig en sådan osedd, det är ju inget du stoppar i jackfickan?

Eller den kanske slog ut sina skärmar och flaxade iväg helt enkelt.

"FREEDOM!"

Permalänk
Medlem

@Jackbob: Skärmarna gick väl ändå att skuva in? Var bara automatisk inkörning av dem som inte fungerade.

Hoppas den dyker upp på blocket ikväll!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar konceptet, men hur fan tänkte de prestandamässigt egentligen? 3st 4K-skärmar ger en upplösning på 11520x2160, och detta ska ett GTX 1080 klara av?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

pr-trick?

Permalänk
Medlem

Så med andra ord så finns det ett intresse för denna typ av laptop?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_Fatrix:

@Jackbob: Skärmarna gick väl ändå att skuva in? Var bara automatisk inkörning av dem som inte fungerade.

Jo visst, men 3 st skärmar bådar ju knappast för en slimmad design, kan tänka mig den är bra många ggr tjockare än en vanlig laptop, dessutom så sitter det ett gtx 1080 i den som kräver rejäl kylning!

Permalänk
Medlem

Kanske Postnord som slarvat bort den!

Nä det var ett väldigt dåligt skämt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Gillar konceptet, men hur fan tänkte de prestandamässigt egentligen? 3st 4K-skärmar ger en upplösning på 11520x2160, och detta ska ett GTX 1080 klara av?

Nånting säger mig det användes nånting värd minst 25000 dollar för

Permalänk
Medlem

Hey Guys this is Austin.

Today i want to show you something nice.

I stole Razers project valerie.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Jag gissar på en vanlig person som snodde första bästa, liksom lycka till för personen att hitta ett annat företag som vill köpa en Project Valerie dator för industrispionage. Detta eftersom produkten utmärker sig på så många sätt.
Det är nog knappast heller en produkt som personen kan ha så roligt med, då det är svårt att visa upp den redan nu för bekanta.

Så jag tror tjuven gjorde ett dumt val och skulle ha låtit bli att sno, men om den ändå gjorde något så skulle den ha valt en annan produkt. AMD Ryzen + moderkort alternativt Vega är ett bättre val, där den i fel skumma händer skulle kunna få bra betalt. -Då för att de ska recensera den, inte för att personen tänker knåda ihop en egen sådan cpu i garaget innan AMD har lanserat deras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jackbob:

Jo visst, men 3 st skärmar bådar ju knappast för en slimmad design, kan tänka mig den är bra många ggr tjockare än en vanlig laptop, dessutom så sitter det ett gtx 1080 i den som kräver rejäl kylning!

Den ska vara 3.8 cm (1.5") tjock hopfälld. Vilket lär vara nära vad många andra 17" gaminglaptops är.

http://www.razerzone.com/project-valerie#mobile-desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Gillar konceptet, men hur fan tänkte de prestandamässigt egentligen? 3st 4K-skärmar ger en upplösning på 11520x2160, och detta ska ett GTX 1080 klara av?

1080 klarar det galant, i skrivbordsmiljö

Permalänk
Avstängd

Det är LinusTechTips när får jag mina pengar? xD

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Man tycker att mässor borde vara kameraövervakade. Jag tror inget annat större företag skulle riskera att åka dit för någon spiongrej, det handlar nog om någon klåfingrig besökare.

Dom kunde ju ha låst fast den med en kensingtonvajer eller nått annat slags lås.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan de sno dessa ass utan att någon upptäcker det vore högst orimligt