Razer utsätts för stöld under CES – två prototyper på vift

Permalänk
Melding Plague

Razer utsätts för stöld under CES – två prototyper på vift

Kort efter att CES-mässan stängts ned för året meddelar Razer att två av företagets prototyper stulits på mässgolvet, något som enligt dem själva kan röra sig om industrispionage.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inget direkt ovanligt? På hundmässan i Sverige så var det ju 2 hundar som blev stulna.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Master of Overkill

WoW är dom inte fast så man inte kan ta dom?
Va ju någon hörlur tillverkare som blev av med sin 50 000 $ lurar!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Måste ju ha hänt efter stängning eller liknande. Känns osanolikt att någon plockat en hel dator medans det var fullt med folk i båset.

Permalänk
Medlem

Verkar ju ske en hel del stölder, troligen är det på natten och/eller packa ner/transportera bort kaoset som uppstår när mässan är slut.
Suger ju hur som...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Måste ju ha hänt efter stängning eller liknande. Känns osanolikt att någon plockat en hel dator medans det var fullt med folk i båset.

Om det var en sån där dator med tre skärmar som blivit stulen så kanske den flög iväg själv när ingen tittade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

Inget direkt ovanligt? På hundmässan i Sverige så var det ju 2 hundar som blev stulna.

Värderar hundar i regel betydligt högre än high tech, däremot har jag inte sett en hundmässa som har säkerhet i närheten av vad mässor som CES har. Troligtvis insiderjobb inom mässan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Värderar hundar i regel betydligt högre än high tech, däremot har jag inte sett en hundmässa som har säkerhet i närheten av vad mässor som CES har. Troligtvis insiderjobb inom mässan.

kan lika gärna vara någon som ser en laptop med tre skärmar (MSRP $5k?) som ser lätta pengar.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag tror det, men det här kan ju också vara ett PR trick av dem själva för att få uppmärksamhet. Om det nu är industrispionage lär det ju bli tydligt i framtida lanseringar hos mindre seriösa aktörer. Vi får se vad det blir helt enkelt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Inte för att jag tror det, men det här kan ju också vara ett PR trick av dem själva för att få uppmärksamhet. Om det nu är industrispionage lär det ju bli tydligt i framtida lanseringar hos mindre seriösa aktörer. Vi får se vad det blir helt enkelt.

Du tänkte precis som mig , ett enda stort PR trick!!!
Kan inte tänka mig annat , än att deras produkter sitter fast på borden på nått sätt.
Sen finns det kameror och säkerhetspersonal bland båsen , så det luktar PR trick lång väg.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Gäller det industrispionage så är någon riktigt desperat...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Kan vi vänta oss några exklusiva tester snart då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztomten:

Verkar ju ske en hel del stölder, troligen är det på natten och/eller packa ner/transportera bort kaoset som uppstår när mässan är slut.
Suger ju hur som...

I kaoset som sker vid stängning då alla ska packa och plocka ner så kan det även vara så enkelt att det skickats med en av dom andra utställarna av misstag, om nu Razer inte brytt sig om att ha koll på sina prototyper. Något som kan vara troligt då dom borde reagerat innan dom hunnit utanför båset...

Kanske glömda i bagaget till VD'ns bil!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Skrivet av Bengt-Arne:

I kaoset som sker vid stängning då alla ska packa och plocka ner så kan det även vara så enkelt att det skickats med en av dom andra utställarna av misstag, om nu Razer inte brytt sig om att ha koll på sina prototyper. Något som kan vara troligt då dom borde reagerat innan dom hunnit utanför båset...

Kanske glömda i bagaget till VD'ns bil!

har svårt att tro att VD'ns bil används för att förflytta prototyper. XD

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Vilken typ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vad gör man inte för lite gratis reklam nu för tiden.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd

Han är ju inte så smart som tar bilder på när han snor det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Han är ju inte så smart som tar bilder på när han snor det.

Woooooosh /s

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Kan ju varit någon som tog på sig en Razer tröja och sedan försökte se ut som att han arbetade där. Social engineering är inget att underskatta.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Knappast PR. Ni kan tänka er vilket helvete det skulle bli om det kommer fram att dom har kopplat in polisen i onödan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

skrattade när linus började ta upp en lenovo laptop på mässan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Inaktiv

Luktar mest PR-stunt i mitt tycke. Industrispionage vore väl teoretiskt möjligt men ser inte att dessa produkter innehåller något banbrytande som skulle vara värt att ta en sådan risk. Det är en laptop med tre skärmar, det är inte direkt raketforskning vi talar om.

Permalänk
Avstängd

Industrispionage? Jo, men visst. Nej, knappast.

Tror inte någon har stulit något. Vem skulle vilja sno något från Razer, dom har ju bara plastiga sunkiga produkter. Jag skulle ens inte vilja ha dom gratis om jag fick dom gratis.

Permalänk
Medlem

Ser folk fortfarande på det betalda reklamplanket?.

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=gzr02puy4XU#t=1m50s

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Industrispionage? Jo, men visst. Nej, knappast.

Tror inte någon har stulit något. Vem skulle vilja sno något från Razer, dom har ju bara plastiga sunkiga produkter. Jag skulle ens inte vilja ha dom gratis om jag fick dom gratis.

Oj nej de har snott "våran" RGB-led teknik!!!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av att agera hälare så den skyldige kan dra ett pm om han finns här så snackar vi affärer. Prylarna verkar heta så det får du ha i åtanke när du sätter pris!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ser folk fortfarande på det betalda reklamplanket?.

Massor med folk tittar på deras "grejer". Antagligen mycket för att de inte tar sig själva på så hårt allvar, men fortfarande försöker vara lite seriösa, erkänner när de gör skriande dumma misstag, osv. Jag sållar rätt grovt med vad av deras content jag faktiskt tittar på, men som från årets CES, har jag nog tittat på det mesta. Sen, till skillnad från väldigt många andra, så är, verkar de vara, helt öppna med vad de får betalt för, hur de får betalt, osv.
Och visst. Det är inte utan att jag är lite avundsjuk då och då. Sist jag kunde lyfta luren och ringa till någon som tillverkar SSD'er för att säga att jag tycker de ska skänka mig ett par, till ett "coolt bygge" som jag lovar att göra en 5 minuters video om, och nämna deras diskar, och få skickat 4 1tB diskar till projektet var nog... Um... aldrig?
Bäst som exempel på när de erkänner att de gjort bort sig är väl kanske den här. CPU för 40 000:- vs 4000:-.
Han erkänner rakt av att det hade varit i det närmaste en katastrofal investering, om han faktiskt hade betalt för hårdvaran...
Återigen, är jag avundsjuk? Nej då. Jag har passerat det stadiet sedan länge. Sitta och driva ett företag, vars verksamhet betalas av annonsörerna, och alla hårdvaruinköp man skulle behöva för den egna verksamheten, står tillverkaren av produkten för? Nej då, inte alls. Och nu måste jag sluta skriva, för min näsa blev just en meter längre, och sitter fast i väggen bakom monitorn. Så nu behöver jag en ny monitor med...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av rektor:

Industrispionage? Jo, men visst. Nej, knappast.

Tror inte någon har stulit något. Vem skulle vilja sno något från Razer, dom har ju bara plastiga sunkiga produkter. Jag skulle ens inte vilja ha dom gratis om jag fick dom gratis.

Varför vill du inte ha dom gratis? Du kan ju alltid sälja dom och tjäna lite pengar.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).