gtx 1080 MSI eller ASUS strix?

Permalänk
Medlem

gtx 1080 MSI eller ASUS strix?

Ja vilken ska man välja? för och nackdelar med dessa?

https://www.inet.se/jamfor?compare=5400061&compare=5402813

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus Wifi. AMD Ryzen 7 7800X3D 4.2GHz 104MB.PNY 4070 TI Super. Corsair 32GB DDR5 6000MHZ. corsair RM1000x 1000W Shift. Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Svart. samsung850 EVO 250GB/Kingston 240GB/WD Black SN850X 2TB Gen 4. Phanteks Enthoo Evolv X Galaxy Silver

Permalänk
Medlem

@Kumpa:

2 riktigt bra kort, tysta och bra kvalité.
Hugget som stucket mellan dem, skulle gått på Asuskortet främst p.g.a priset.
Det har även 2st HDMI ifall man skulle behöva det..

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

Suttit senaste veckan med exakt samma val och velat fram och tillbaka.
Valde mellan samma typ av väl för 3år sedan också faktiskt fast dåtiden modeller och då vann MSI.

Valde Asus nu för en timme sedan på grund av 2 HDMI-utgångar och då jag kör KVM-switch (HDMI) idag för att växla mellan mina arbetsstationer och även ska köra VR så var 2 HDMI ett bättre val.
MSI har till sin fördel att deras fläktkurva är lite trevligare, de tillåter mer värme och har inte lika aggressiva fläktar men kostar lite mer och har bara 1st HDMI.

Permalänk

Jag är inne på Asus-kortet, men tänkte isåfall köpa det på Elgiganten för några hundralappar billigare med deras 10%-rabatt som dras i kundvagnen.
Länk här: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Permalänk
Medlem

Med den prisskillnaden så definitivt Asus kortet.
Msi är lite tystare men prestandan på korten kommer vara så gott som identiska så gå på vad du tycker passar dig, priset är ju en stor fördel, sen kanske längden på korten, utseendet, antal skärmutgångar gör någon skillnad för just dig så gå på det, men inget kort kommer vara sämre än det andra.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Jag själv har asus kortet, fungerar riktigt bra väldigt tyst i load med.

Permalänk
Medlem

Hej, lånar tråden lite. Funderar också på att antingen skaffa MSI GTX 1070 eller Asus GTX 1080 nu när det är 10% avdrag, förutsett att jag beställer varan med frakt och allt. Men hur väl är de på att paketera produkterna, håller de samma klass som Komplett och Dustin genom att placera grafikkorten i en kartong med bubbelplast och allt eller skickar de kortet som det är? Är det dessutom stor risk att få begagnade varor som andra använt på grund av deras generösa returpolicy? Har aldrig köpt datorkomponenter från dem tidigare så därför undrar jag.

Jag skulle uppskatta svar mycket, men ber om ursäkt för det långa inlägget.