Budget programvara? Med möjlighet till import från större svenska banker

Permalänk
Medlem

Budget programvara? Med möjlighet till import från större svenska banker

Hej,

Jag letar efter en bra programvara för att kunna importera mina utgifter från Swedbank, Avanza, SEB etc kontona och konvertera till min budget. Tidigare använde jag utdraget.se dock har det sedan länge stängt. Sedan så sa en bekant att man nog skall fundera på att lämna sådan bankinformation till vilken tredjepart som helst och därav söker jag ett vanligt program istället.

Något liknande https://www.smartbudget.se/bankimport men som sagt offline.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Hzup: Om du inte vill använda dig av en tjänst eller App är manuell hantering troligen betydligt lättare. Egentligen kan du göra absolut allt av det du kan tänka dig vilja göra med Excel.

Så frågan är väl egentligen vad du vill göra?
SEB, Avanza etc har ju möjlighet att exportera till CSV-filer med mera.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: tackar för svaret. Jag vet att Excel kan lösa mina bekymmer men jag trodde nog det fanns någon färdig programvara att köpa. Tyvärr verkar så inte vara fallet.

Appar och online ger jag inte mycket för då webben är flyktig. Som sagt så har jag haft liknande tjänster dock har de gått i graven.

I simpla ord så skulle jag vilja kunna kopiera mina konton utgifter och inkomster och få de automatiskt (om de är kända) lagda till motsvarande budgetpost. Så man enkelt kan spåra och kontrollera vart och hur ekonomin flyter.

Tldr, jag behöver ett visuellt och enkelt program för min privat ekonomi

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Hzup: Jag kör Tink men det är en app.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Hur funkar det om deras servers lägger ner. Kräver det någon auth?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Hzup: Om servern lägger ner så kan du inte komma åt informationen.
Du loggar in på kontot med mail + lösenord.
Appen behöver du inte ha lösenord till
Du uppdaterar all din info via mobilt bankID förslagsvis.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin