Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Skrivet av MrH4U:

Tänkte ställa samma fråga som det flesta verkar ha gjort, om man ska skaffa vanliga PS4 eller PS4 pro.
Nu kommer jag nog använda min ASUS VG248QE skärm, då min gamla HDTV inte är något att skryta med.

Men, min fråga är, är det verkligen värt för min del att skaffa PS4 Pro om jag inte ens ska spela på en ordentlig TV?
Är i dagsläget mest intresserad av att skaffa typ Guitar Hero / Uncharted / Bloodbourne / Last of Us samt några remakes.

Har personligen svårt att rättfärdiga den större kostnaden för PS4 Pro.

Tycker du skall köra på pro. Bloodborne har ingen pro patch men uncharted och last of us har det. Du får 1tb ist för 500gb vilket kan vara nice, 500gb fylls snabbt upp. Den har optisk utgång vilket slimmen inte har, om du har ett sådant headset. Tycker 1200kr eller vad skillnaden ligger på är värt det för utrymmet och den extra prestandan.

Fördelen med slimmen är att den är tystare (har den i sovrummet ;] ) och mindre, drar mindre ström.

Köp pro på gamestop 3990kr, billigaste stället jag hittat.

Permalänk
Medlem

PS4 slim finns med 1 tb också. Sitter nu själv och funderar på om man ska satsa på en PS4 slim eller Pro. Det som är av oro är dels ljudnivå, låter Pro väldigt mycket? Slim finns det dessutom nedsatt pris på.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

PS4 slim finns med 1 tb också. Sitter nu själv och funderar på om man ska satsa på en PS4 slim eller Pro. Det som är av oro är dels ljudnivå, låter Pro väldigt mycket? Slim finns det dessutom nedsatt pris på.

Min pro låter mindre än den första enheten som kom ut 2013 iallafall, har haft båda nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Skrivet av Yaana:

PS4 slim finns med 1 tb också. Sitter nu själv och funderar på om man ska satsa på en PS4 slim eller Pro. Det som är av oro är dels ljudnivå, låter Pro väldigt mycket? Slim finns det dessutom nedsatt pris på.

Min pro låter mindre än min första ps4, pianolackmodellen. Den är hyfsat tystgående i opatchade spel medans propatchade spel kan dra upp fläkten en hel del. Min slim är typ knäpptyst, hör den inte om jag inte lägger örat brevid den.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt the Division till ps4 PRO
och jag tycker aim assist är dö kass.
Är ingen inbiten kontroll gamer. Är det bättre att köra utan aim assist?

Permalänk
Konsolgrävare

Körde klart The Last Of Us i går kväll och wow! Vilket jävla spel! Garanterat det bästa spelet jag någonsin spelat! Ser verkligen fram emot Part II!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Körde klart The Last Of Us i går kväll och wow! Vilket jävla spel! Garanterat det bästa spelet jag någonsin spelat! Ser verkligen fram emot Part II!

Håller med, ett av de bästa spelen jag kört! Spelade igenom det på PS3 och det torde inte bli sämre på PS4:an! Den enda kritik jag har är att det tog slut oväntat liksom. Kändes flera gånger som att "nu är det nog slut", men då tog det inte slut och precis när man vant sig vid det så tog det slut Dom kunde lätt gjort spelet mycket längre med den storyn!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Körde klart The Last Of Us i går kväll och wow! Vilket jävla spel! Garanterat det bästa spelet jag någonsin spelat! Ser verkligen fram emot Part II!

Ja, det är jävligt nice! Är också sjukt pepp på 2:an men personligen håller jag Witcher 3 och Ocarina of Time som favoriter.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av tyvar1:

Körde klart The Last Of Us i går kväll och wow! Vilket jävla spel! Garanterat det bästa spelet jag någonsin spelat! Ser verkligen fram emot Part II!

Kan bara hålla med. Överlägset bästa spelupplevelsen jag haft till PS4!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Körde klart The Last Of Us i går kväll och wow! Vilket jävla spel! Garanterat det bästa spelet jag någonsin spelat! Ser verkligen fram emot Part II!

Vet känslan och upplevelsen när man körde det första gången. Nästan så man vill radera det man har fått upplevt för och få uppleva det på nytt igen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Markusas:

Ja, det är jävligt nice! Är också sjukt pepp på 2:an men personligen håller jag Witcher 3 och Ocarina of Time som favoriter.

Håller med, bästa på PS4 (och PS3) kan jag sträcka mig till men tar sig inte förbi en del klassiker samt Witcher 3.

Personligen upplevde jag PS3-versionen son bättre. AIn var bättre där, min PS4-utgåva kanske var buggad då stealth aldrig fungerade då fienderna hela tiden visste vart jag var vilket gjorde vissa segment extremt dryga. Bra spel allt som allt men jag hade gärna sett att Part II blir mindre linjär. Uncharted 4 var en välkommen utveckling där även om det spelet fortfarande var rätt linjärt en stor del av spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så slim modellen blir inte märkbart högljudd eller varm vid hög belastning alltså även om den är igång hela dagen?

Permalänk

Sugen på en ps4, en av anledningarna är "Let it die!" men nu när jag kollade upp det så verkar det inte släppts än i Sverige? Det får mig att undra över hur mycket regionsblaj det är på ps4.
Ni med erfarenhet, hur tycker ni det funkar?
Brukar Sverige/norden/eu vara sega på spel, patchar och liknande jämfört med usa/jap? Kan man enkelt ändra region på sitt konto eller måste man skapa separata om man vill köra saker från usa?
Går det öht att spela Let it die på en svensk ps4 idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grimmoire:

Sugen på en ps4, en av anledningarna är "Let it die!" men nu när jag kollade upp det så verkar det inte släppts än i Sverige? Det får mig att undra över hur mycket regionsblaj det är på ps4.
Ni med erfarenhet, hur tycker ni det funkar?
Brukar Sverige/norden/eu vara sega på spel, patchar och liknande jämfört med usa/jap? Kan man enkelt ändra region på sitt konto eller måste man skapa separata om man vill köra saker från usa?
Går det öht att spela Let it die på en svensk ps4 idag?

Spelen i sig är och har varit regionfria sedan PS3.
Patcher får du oavsett region.

Du får skapa separata konton för de länder du vill ha.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Spelen i sig är och har varit regionfria sedan PS3.
Patcher får du oavsett region.

Du får skapa separata konton för de länder du vill ha.

Fast om du köpt ett spel i Sverige funkar det inte att köpa DLC från annan region.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Fast om du köpt ett spel i Sverige funkar det inte att köpa DLC från annan region.

I och för sig korrekt

Tack för påpekandet!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Spelen i sig är och har varit regionfria sedan PS3.

Jo fast tydligen gäller ju det enbart för fysiska skivor. Vad jag menar med "regionsblaj" är snarare om det är mycket som är exklusivt för olika regioner ex. tillgängliga spel man kan köpa över psn, demos, dlc, vilka servrar man kan spela på och om spel normalt patchas globalt eller om det sker regionsmässigt. Det är ju ganska drygt att behöva ha 3 playstation konton, tänkte att de eventuellt förbättrat det sedan ps3.

Skrivet av Hazelberg:

Fast om du köpt ett spel i Sverige funkar det inte att köpa DLC från annan region.

Bra info, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

I och för sig korrekt

Tack för påpekandet!

Skrivet av grimmoire:

Bra info, tack!

Gjort den blundern själv, så jag vet...

Permalänk
Inaktiv

Hur är det med PSN+ med PS4 egentligen, behöver man PSN+ för varje region som man har spel för MP?

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men hur är det med kontrollerna, funkar de DualSchock 4 som man använder till ursprungliga PS4:an också till PS4 pro?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Kanske en dum fråga, men hur är det med kontrollerna, funkar de DualSchock 4 som man använder till ursprungliga PS4:an också till PS4 pro?

Fungerar utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur är det med PSN+ med PS4 egentligen, behöver man PSN+ för varje region som man har spel för MP?

Nej, det räcker med en enda PS+ subscription på konsolen för att spela online. Sätter du kontot till Primary kan du spela på vilket konto som helst på konsolen även de till andra regioner.

Samma gäller PS+, du kan spela andra regioners PS+ spel på ditt huvud konto som har aktivt PS+ så länge du har haft PS+ innan på följande konton och laddat ner spelen, t.ex. gratis 2 dagars trial eller så. Nu är detta bara av intresse om du vill ha något from Japanska regionen då US/EU har så got som alltid samma spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Någon annan än mig som använder e-kort för att handla på Playstation store?
Isåfall när fungerade det senast för dig?
För mig var det 24/08/2016 men nu fungerar det inte längre :/

Permalänk
Medlem

Kan väl tipsa om CDON´s julkalender:

PSN+:
1 år - 399 kr - http://cdon.se/spel/spel-downloads/playstation-plus-12-m%c3%a...
3 Mån - 99 kr - http://cdon.se/spel/spel-downloads/playstation-plus-3-m%c3%a5...

Edit: så med andra ord blir det billigare att köpa 4 x 3 månaders för 396 kr än ta 1 x 1år för 399 kr

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vart ser man hur länge ens ps+ prenumeration räcker?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Vart ser man hur länge ens ps+ prenumeration räcker?

Gå in på ps plus till vänster i menyn så finns det sen på höger sida "hanter medlemskap"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

För er som inte har PSN+ får det 15kr billigare än cdon i Playstation-store

Alltså 20% rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

För er som inte har PSN+ får det 15kr billigare än cdon i Playstation-store

Alltså 20% rabatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Gäller det bara om man inte har haft något innan då eller?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Gäller det bara om man inte har haft något innan då eller?

Vet bara att jag som har aktiv prenumeration just nu inte kan klicka på det.

Men nu är möjligheten bortplockad tyvärr.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Vet bara att jag som har aktiv prenumeration just nu inte kan klicka på det.

Men nu är möjligheten bortplockad tyvärr.

Okej😊 ja ja ingen fara har till slutet av februari att hitta nytt biligare 😋

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.