Pris för att att sälja min dator

Permalänk
Medlem

Pris för att att sälja min dator

Tjenare!
Jag tänkte sälja min dator men är osäker på vilket pris jag ska sätta på den.
Jag tänkte runt 3500-4000kr, vad tycker ni? Kom gärna med förslag?
Spec:
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 560 TI
Processor: Intel Quad Core i5 760 2.8 GHz
Ram: 16GB DDR3
Moderkort: Asus p7p55d

Permalänk
Medlem
Skrivet av W33NR33N:

Tjenare!
Jag tänkte sälja min dator men är osäker på vilket pris jag ska sätta på den.
Jag tänkte runt 3500-4000kr, vad tycker ni? Kom gärna med förslag?
Spec:
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 560 TI
Processor: Intel Quad Core i5 760 2.8 GHz
Ram: 16GB DDR3
Moderkort: Asus p7p55d

Är det utan windows o skärm o kringutrustning låter dyrt men sök runt på blocket eller liknande och jämför dator med liknande prestanda o se vad dom tar.

Kan dock ej ge dig mer hjälp nu då jag är på jobb och endast har telefonen med mig.

Mvh

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Jag tror tyvärr att det är lite i överkant.. 3000 - 3500:- känns kanske bättre tror jag. Beror även på vart du säljer Skriver du "speldator" i en blocketannons så får du den säkert såld för 10k

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Den är inte värd mer än en tusenlapp

Permalänk
Medlem

Prova sälj den för det DU tycker den är värd.
Om det inte går, sänk priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av W33NR33N:

Tjenare!
Jag tänkte sälja min dator men är osäker på vilket pris jag ska sätta på den.
Jag tänkte runt 3500-4000kr, vad tycker ni? Kom gärna med förslag?
Spec:
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 560 TI
Processor: Intel Quad Core i5 760 2.8 GHz
Ram: 16GB DDR3
Moderkort: Asus p7p55d

Med tanke på vad den har för komponenter så skulle jag säga att värdet ligger på strax under 3K då det är en en processor från 2010 och en gpu som var en Mid-range GPU redan 2010 när den släpptes.

Mvh

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemmabra:

Den är inte värd mer än en tusenlapp

Jo, det är den visst. Utbud och efterfrågan styr.

Du kan nog få ~2.500kr för datorn på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hemmabra:

Den är inte värd mer än en tusenlapp

16GB DDR3

Ialf, runt 2000:-

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Om det enbart är delarna du listar så ska du vara väldigt nöjd om du får 2000:-. Men är det en komplett dator är den värd lite mer, men inte speciellt mycket.

Permalänk
Medlem

Säger som tidigare, du får vara glad om du får 2lax för den.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staz:

Jo, det är den visst. Utbud och efterfrågan styr.

Du kan nog få ~2.500kr för datorn på blocket.

Skickades från m.sweclockers.com

detta med blocket är en skröna! förut kunde det gå när det var mycket mera annonser nu! nu är blocket nästan död tyvärr!!

denna dator är värd max 1000kr .. jag personligen tycker att såna här trådar är indirekta säljannonser! då TS frågar vad han kan få för sin dator! folket svarar och sedan vet dem andra att TS ska sälja sin dator.
då går PM funktionen varm och dem frågar vad denne vill ha för datorn eller datordelarna.

Hädanefter borde såna här trådar förbjudas och TS hänvisas till marknaden och lägger ut en annons och där kan denne se vad han får för datorn vad folket bjuder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

detta med blocket är en skröna! förut kunde det gå när det var mycket mera annonser nu! nu är blocket nästan död tyvärr!!

denna dator är värd max 1000kr .. jag personligen tycker att såna här trådar är indirekta säljannonser! då TS frågar vad han kan få för sin dator! folket svarar och sedan vet dem andra att TS ska sälja sin dator.
då går PM funktionen varm och dem frågar vad denne vill ha för datorn eller datordelarna.

Hädanefter borde såna här trådar förbjudas och TS hänvisas till marknaden och lägger ut en annons och där kan denne se vad han får för datorn vad folket bjuder.

Skämtar du eller? Hur kan du möjligtvis kalla ett företag som omsätter nästan 900 miljoner kronor varav 130 miljoner i vinst dött?

Det säljs betydligt fler begagnade saker på Blocket jämfört med någon annan svensk hemsida. Blocket är fortfarande Sveriges största köp- och säljmarknad.

Bara för att du tycker den är värd 1000kr så betyder inte det att den är det. Utbud och efterfrågan styr oavsett vad du tycker och tänker. Om folk är villiga att betala 2.500kr för den så är datorn värd 2.500kr.

Visa signatur