Permalänk
Föredetting
Skrivet av Svensktiger:

Som sagt, alla är eniga om att bilen är det viktigaste i F1.
Men samtidigt rankar man förarna nästan helt utan att ta hänsyn till vad dom kör.
Hade Nasr och Ericsson bytt stolar med Hamilton och Rosberg inför 2016 så skulle även resultattabellen varit omvänd.
Fast säkert lite trevande i början, att vinna kräver ju lite övning.

Mängden förare som lyft ett trasigt team till oproportionerligt bra resultat är lätträknade.
Kommer på rak arm bara på Schumacher, som först lyfte Benetton och sedan Ferrari, och han var helt klart inblandad i utvecklingen av dagens Mercedes.
Och inte ens mästarnas mästare gjorde det på egen hand, han hade ett extremt bra team med sig som inte var rädda för att chansa.

Den enda förare som verkligen sticker ut i år är ju Romain Grosjean.
29-0 i poäng, iofs långt upp till Toro Rosso's 63, men vem vet var Haas hade hamnat med en till förare av Romain's kaliber.
Även om Verstappen har varit spektakulär så pekar poängen på att Ricciardo ändå hade tagit det även om Max hade kört Red Bull från första racet.

Visst är materialet viktigt, men jag tvivlar starkt på att Nasr och Ericsson hade stått emot Red Bull och Ferrari även om de hade kört Mercedes i år.

Schumacher hade inte så mycket att göra med att Benetton och Ferrari gjorde bra ifrån sig, det var snarare det att han hade Ross Brawn och Rory Byrne med sig till Ferrari. Se vad Brawn byggde med Honda (Brawn GP, numera Mercedes) efter ett par säsongers omstrukturering. En par års omstrukturering när Mercedes tog över ägarskapet, kommer nog inte gå så bra nu när Brawn är ute ur bilden och nya regler kommer in för 2017.

Grosjean är vass, men jag väljer att tro att Gutierrez är lite av en sopa, även han. Snabb över ett varv, Trulli-syndromet över honom. Haas hade en riktigt bra start på säsongen, men har haft lite mycket bekymmer under senare delen. Kul att de lyckats såpass bra under sin första säsong åtminstone, nästa säsong blir förmodligen inte mycket sämre, Magnussen känns mycket stabilare än Gutierrez rent allmänt.

Apropå Magnussen och Renault - Jolyon Palmer är en annan mycket intetsägande förare. Får se om han bevisar att han platsar i F1 nästa säsong, av det jag sett i år gör han det inte. Hülkenberg kommer förmodligen köra åttor runt honom. Förhoppningsvis kan Ocon prestera bättre mot Perez än han gjort mot Wehrlein, blev lite förvånad att det var Ocon som blev uppkallad och inte Wehrlein, som kört några riktigt bra lopp.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Hülkenberg kommer förmodligen köra åttor runt honom.

Gissar på samma sak.
Hulken är (nog) en extremt undervärderad förare, det är ju svårt att veta när han inte hamnat i en riktigt snabb bil än.
Men han är ju en riktig racer som sällan gör bort sig.

Permalänk
Medlem

Kul att det var så enkelt att få lite fart på tråden igen!

För mig är Rosberg en arrogant, bortskämd rikemansunge som lipar så fort det inte går som han vill. Kommer ihåg när han höll upp långfingret för Kubica i Turkiet 2007 när han blev omkörd med bara några få varv kvar. 9 år senare är han fortfarande samma person, om än något mer mogen än då.

Kändisskapet har uppenbarligen stigit Hamilton åt huvudet, men han har helt klart mer "balls" än Rosberg. Han förtjänade att bli världsmästare i år igen, inte minst pga hur fult Rosberg körde både i Spanien och i Österrike, så kör inte världsmästare.

Minns inte att folk klagade på att RedBull dominerade allt 2011 och 2013, varför klagar så många på att Mercedes dominerar nu? Det är ju t.o.m. mer spännande eftersom Hamilton och Rosberg ändå slåss om vinsterna, Webber hade ingenting att säga till om mot Vettel, det var riktigt tråkigt.

Gällande de nya reglerna för 2017 så förstår jag inte vad hur de tänker. Det verkar som att de försöker kompensera för att motorljudet tagit bort en stor del av det "balla" med F1. Bilarna kommer ju att mer likna de från 2008 och tidigare än de som var 2009-2016. Anledningen till att minska bakvingen osv. var ju att underlätta omkörningar. De kommer iofs ha kvar DRS som infördes 2011, men det ändrar inte faktum att de går emot sina tidigare påståenden.

@Svensktiger "Fast Rosberg tappade ju titeln 2014 av samma skäl =)"
Du menar året då Hamilton öppnade säsongen med att ligga 25 poäng efter Rosberg pga att hans motor gav upp efter bara 3 varv och då Rosberg gav honom punktering som sabbade halva bilen i Belgien och gjorde att han tappade ytterligare 18 poäng till Rosberg? Rosberg har inte haft ett enda problem i år, Hamilton har haft 3 eller kanske 4 om jag missat nåt + straffet för att ta fler motorer i Belgien, 2014 hade verkligen inte någon sådan obalans.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jackie Stewarts svar på sky's "why he was not allowed to race" var klockrent i min mening:

"Sometimes there gotta be a little dignity involved, sometime your winning and sometimes your not winning" samtidigt som Herbert står på sidan och tvingar fram sitt finaste brit bias leende.

Permalänk
Avstängd

Skoj att Rosberg vann. Säkert inte jättedåligt för Mercedes att ha två världsmästare.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Jackie Stewarts svar på sky's "why he was not allowed to race" var klockrent i min mening:

"Sometimes there gotta be a little dignity involved, sometime your winning and sometimes your not winning" samtidigt som Herbert står på sidan och tvingar fram sitt finaste brit bias leende.

Lyssna på Ross Brawn vid 0:42 i den första videon http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/11/f1-mercede...
Jag tycker att det passar rätt bra för gårdagens situation, det vore konstigt om Hamilton inte gjorde allt han kunde för att vinna titeln. Ger man upp så har man inget i F1 att göra. Det var ingen som klagade på att Max Verstappen inte har någon värdighet när han körde över gräset och sedan körde långsamt framför Vettel för att Ricciardo skulle komma ikapp Vettel i Mexico för några veckor sedan. Mycket hyckleri i F1, främst bland alla "experter" och "proffstyckare".

Ändrade felaktig översättning
Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piece of Cake:

Lyssna på Ross Brawn vid 0:42 i den första videon http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/11/f1-mercede...
Jag tycker att det passar rätt bra för gårdagens situation, det vore konstigt om Hamilton inte gjorde allt han kunde för att vinna titeln. Ger man upp så har man inget i F1 att göra. Det var ingen som klagade på att Max Verstappen inte har någon heder när han körde över gräset och sedan körde långsamt framför Vettel för att Ricciardo skulle komma ikapp Vettel i Mexico för några veckor sedan. Mycket hyckleri i F1, främst bland alla "experter" och "proffstyckare".

Har folk problem med Hamiltons tilltag?

Verkade vettigt enligt mig. Racet blev lite spännande mot slutet och det var hans enda möjlighet att göra något.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Har folk problem med Hamiltons tilltag?

Verkade vettigt enligt mig. Racet blev lite spännande mot slutet och det var hans enda möjlighet att göra något.

Håller med dig till 100%. Men läs vad fark skriver, han verkar ju tycka att det var ovärdigt gjort.

Ändrade felaktig översättning
Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Lyssna på Ross Brawn vid 0:42 i den första videon http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/11/f1-mercede...
Jag tycker att det passar rätt bra för gårdagens situation, det vore konstigt om Hamilton inte gjorde allt han kunde för att vinna titeln. Ger man upp så har man inget i F1 att göra. Det var ingen som klagade på att Max Verstappen inte har någon heder när han körde över gräset och sedan körde långsamt framför Vettel för att Ricciardo skulle komma ikapp Vettel i Mexico för några veckor sedan. Mycket hyckleri i F1, främst bland alla "experter" och "proffstyckare".

Kul att du länkar just det klippet för visar tydligt på att situationen är ett två eggat svärt och allt är inte svart el vitt, Mercedes 1-2 är ju uppenbart viktigt för teamet det framgår ju tydligt inte bara i den videon men också rent generellt för alla som följer F1, så fråga dig själv vad exakt försökte Hamilton åstadkomma i gårdagens race, en Mercedes 1-2?

Jag förstår mycket väl att Hamilton desperat ville vinna titeln inget konstigt där, kan t.o.m lida lite med honom för det måste svida något helt otroligt och dessa grabbar är ju så tävlingsinriktade, men också att Merceds vill ha en klar 1-2 och bla såg hotet komma i form av en röd Ferrari rattad av Sebastian Vettel samt att ifall Hamilton el Rosberg gör en liten miss någonstan så skulle allt ha kunnat ändras från en 1-2 till en 3-4 under just dom omständigheterna, allt är inte så enkelt och gråskalor exestierar absolut inom F1, många viljor och många som delar på äran och lagt ner många timmar på att få bilen i mål. Det finns ingen simpel lösning här som gör alla helt till sig av lycka, kompromisser måste göras någonstans färr el senare under de 55 varven.

Jag förstår Hamilton, jag förstår Rosberg, jag förstår Mercedes med all dess personal som lagt ner så mycket tid och skäl i detta projekt, så hur löser man det så att alla får ut max? Jag är glad att jag inte heter Toto Wolff el Paddy Lowe, vad dom är gör kommer kritiken och anklagelserna att hagla in så avundas dom inte ett dugg.

Skrivet av Piece of Cake:

Håller med dig till 100%. Men läs vad fark skriver, han verkar ju tycka att det var ohederligt gjort.

Ohederligt, vad får dig att säga det?

"proffstyckaren"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Kul att du länkar just det klippet för visar tydligt på att situationen är ett två eggat svärt och allt är inte svart el vitt, Mercedes 1-2 är ju uppenbart viktigt för teamet det framgår ju tydligt inte bara i den videon men också rent generellt för alla som följer F1, så fråga dig själv vad exakt försökte Hamilton åstadkomma i gårdagens race, en Mercedes 1-2?

Jag förstår mycket väl att Hamilton desperat ville vinna titeln inget konstigt där, kan t.o.m lida lite med honom för det måste svida något helt otroligt och dessa grabbar är ju så tävlingsinriktade, men också att Merceds vill ha en klar 1-2 och bla såg hotet komma i form av en röd Ferrari rattad av Sebastian Vettel samt att ifall Hamilton el Rosberg gör en liten miss någonstan så skulle allt ha kunnat ändras från en 1-2 till en 3-4 under just dom omständigheterna, allt är inte så enkelt och gråskalor exestierar absolut inom F1, många viljor och många som delar på äran och lagt ner många timmar på att få bilen i mål. Det finns ingen simpel lösning här som gör alla helt till sig av lycka, kompromisser måste göras någonstans färr el senare under de 55 varven.

Jag förstår Hamilton, jag förstår Rosberg, jag förstår Mercedes med all dess personal som lagt ner så mycket tid och skäl i detta projekt, så hur löser man det så att alla får ut max? Jag är glad att jag inte heter Toto Wolff el Paddy Lowe, vad dom är gör kommer kritiken och anklagelserna att hagla in så avundas dom inte ett dugg.

Ohederligt, vad får dig att säga det?

"proffstyckaren"

Ok, då verkar vi överens på ganska många punkter. Sedan jag skrev inlägget har Toto Wolff kommit ut med att deras instruktioner bara gällde att de ville vinna. Det känns lite pk i efterhand men nu har de ingen grund att klaga på Hamilton längre.

Ursäkta, var visst inte helt vaken. Ovärdigt menade jag.

Det var inte dig jag kallade för proffstyckare, menade dem som rör sig omkring i paddocken och tror att de vet allt. Även f.d. förare som glömmer att de var mer eller mindre bra på att köra en gång i tiden, men att de inte nödvändigtvis är bra på att analysera och uttala sig på ett vettigt sätt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Ok, då verkar vi överens på ganska många punkter. Sedan jag skrev inlägget har Toto Wolff kommit ut med att deras instruktioner bara gällde att de ville vinna. Det känns lite pk i efterhand men nu har de ingen grund att klaga på Hamilton längre.

Ursäkta, var visst inte helt vaken. Ovärdigt menade jag.

Det var inte dig jag kallade för proffstyckare, menade dem som rör sig omkring i paddocken och tror att de vet allt. Även f.d. förare som glömmer att de var mer eller mindre bra på att köra en gång i tiden, men att de inte nödvändigtvis är bra på att analysera och uttala sig på ett vettigt sätt.

Hehe nej förstår och ingen fara var mest på skoj jag skrev under så inte allvarlig, kan vara svårt att visa vad man menar med text online så blir ibland lite missförstånd men det är smällar vi får ta när vi kommunicerar så här antar jag. Mera emojis till folket

PK är överallt i paddocken idag, till den grad att det blivit lite jobbigt och inte alltid känns genuint men så igen det är bara min personliga syn på saken så?

Permalänk
Medlem

Kan knappt bärja mig tills nästa säsong, är iofs inte nåt stort RB fan men ifall vi får sde äkta konkurrens i toppen så det värt det bara pga av det, maffigare bilar är en stor bonus också hoppas dom kan pusha fullt ut iaf under längre perioder?

Jag tror Verstappen kommer bli mycket svårslagen i likvärdig/lika bra bil överlag, hopaps Ferrari och fler är där också men misstänker att Ferrais interna politik kanske sätter lite krokben för dom? Vill se mindre inflytande ifrån toppen där och att dom tänker långsiktigt och sätter ihop ett internationellt team likt det på Schumi tiden.

Var det inte 2012 el något sånt där vi hade 7 olika vinnare för dom första 7 loppen?
Lite som MotoGP var i år, helt fantastiskt, önskar att teamen hade mindre inflytande över reglementet, inga organisationer bestående av vissa team som har inflytande över regelverket utan dom kan ge sin åskit och därefter sätter FIA ihop det och det är det som gäller om man ska vara med. Kanske det ihop med ett övre tak för totala budgeten per team och säsong samt friare reglemente kan ge oss glansdagar igen? Bara spekulerar hej vilt såklart det är nog oerhört svårt att lösa så alla blir nöjda och små teamen kommer säkert alltid ligga efter + att jättarna aldrig kommer acceptera en tightare budget som låter alla rejsa på mer lika villkår skulle jag tro?

Permalänk
Avstängd

För att pusha fullt varje varv krävs bränsle @fark. Saknar tankningsmomentet själv.

Snabbare och bredare bilar ska bli kul. Skulle gärna se lite mindre dominans av ett enda stall.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag tycker dock att kvalet har blivit bättre efter att tankningen bannades eftersom det inte var så kul när bilarna fick starta med den mängd bränsle som de hade i Q3. Då var det ofta någon som körde på ångor bara för att få pole position och sedan föll de bakåt i ordningen när de stannade för att tanka efter bara 3-4 varv.

Trots att det är segt med tunga bilar i början så är det mer spännande med flexibla strategier. Ibland händer det att däcken håller längre än väntat och då kan man gå över från 3 till 2 stopp t.ex. Har man en viss mängd bränsle så måste man ändå hålla sig till en förutbestämd strategi även om däcken håller längre för annars blir det soppatorsk.

Eventuellt att man har kvar kvalet som det är och bestämmer att alla bilar måste starta med 25 kg bränsle och sedan får man dela upp resterande 75 kg som man vill över resten av racet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jo sant jag och saknar också tank momentet, lite av moment 22.

Att pusha fullt ut går väl inte riktigt om man med fullt ut menar på absoluta gränsen, + däck slitage m.m. Med avancerad ECU och all kontroll elektronik runt kan man ju såklart skruva ner effekt och ända ta sig runt så snabbt det bara går men begränsar såklart effektuttag, det är just här jag är övertygat att Mercedes har ett av sina största övertag för dom rejsar ju mestadels med relativt likvärdig effekt till ex Ferrari men uppstår ett hot, kval el vad som helst så bytar man bara strat och vips finns mer att hämta men som piece of cake säger nästa år kanske det blir mer spännande?

Jo kvalet känns rätt stabilt idag, jag personligen uppskattade påfyllning av soppa men hur man än gör verkar nya problem uppstå då dessa team är experter på att pusha gränser och ibland kanske t.o.m exakt på gränsen (och ibland t.o.m över hehe), att få ut allt ur givet reglemente.

Tyckte införandet at ett ytterligare ett fritt 3:e val av däck i år blev rätt spännande vad gäller strategier, jag gillade när flera tillverkare fann med i spelet då de stora teamen hade sin egen att finslipa ihop med men går såkalrt ut över dom mindre som måste välja en och inte kan designa ett däck ihop med just sin bil?

2017 ska bli spännande

Permalänk
Medlem

Ok vem såg detta komma ? :

Permalänk
Föredetting

Hoppas bara man slipper se Wehrlein i den stolen 2017.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ok vem såg detta komma ? :

Det var oväntat, han hade ju många år kvar.
Jag hoppas att Valtteri Bottas tar hans plats i Mercedes.
Men sannolikt blir det väl Ricciardo, Vettel, Verstappen eller Pérez.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd

Jaha. Tippar Verstappen då. Hoppas det. Då får Hamilton nåt att bita i.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Oj, det var väldigt oväntat från min sida. Kul med oväntad förändring i stallet som dominerat de senaste 3 åren.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: alla.. ALLA såg det komma!!!

nej men sjukt oväntat.. nu finns det 500 frågor.

OM merca nu tog Ocon till FI för att dom trodde mer på honom än Weh då borde rimligtvis mera ta Ocon till merca.
OM nu merca plockar upp Weh till merca, då var det här planerat sen länge just eftersom Ocon gick till FI för ett tag sen. Och om det varit planerat sen länge, har det då varit team order att Ros skulel vinna i år?

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Alla förare som precis skrivit på för andra team gnisslar nog tänder nu =).
En ledig plats i ett garanterat topp team och flera månader att slåss om den !

Vi får se hur merca gör nu.
Antingen presenteras ersättaren snabbt som attan för att lugna ner allt.
Eller så suger dom på karamellen så länge dom bara kan.

Permalänk

Hulkenberg är nog den som gnisslar mest. Hade gjort sig bra i Merca.

Svårt att veta hur dom tänker, att ta in en rookie som Ocon eller behöva köpa ut någon meriterad förare från deras kontrakt.

Att dom ska lyckas köpa ut några av de större stallens förare kommer inte hända, så alla som tror på Verstappen och Alonso kan nog drömma vidare
Tror mer på Bottas i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinallo:

Hulkenberg är nog den som gnisslar mest. Hade gjort sig bra i Merca.

Svårt att veta hur dom tänker, att ta in en rookie som Ocon eller behöva köpa ut någon meriterad förare från deras kontrakt.

Att dom ska lyckas köpa ut några av de större stallens förare kommer inte hända, så alla som tror på Verstappen och Alonso kan nog drömma vidare
Tror mer på Bottas i så fall.

Jag hoppas också att det är Hulkenberg, han är förmodligen den bästa föraren idag som aldrig fick titeln (och MYCKET bättre än Rosberg tror jag).

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Tpk:

Jag hoppas också att det är Hulkenberg, han är förmodligen den bästa föraren idag som aldrig fick titeln (och MYCKET bättre än Rosberg tror jag).

Hülkenberg har ju fått stryk av Perez två år i rad. Hypen borde ha dött ut vid det här laget, tycker jag.

Själv hoppas jag på Bottas, men tror ändå att de går på primadonnan Wehrlein. Alternativt tar de upp Ocon och Wehrlein hamnar hos Force India (som inte ville ha honom).

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Jaha. Tippar Verstappen då. Hoppas det. Då får Hamilton nåt att bita i.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det vore absolut mitt förstaval också och tror def att det skulle se helt annorlunda ut jämfört med Rosberg som team mate, tror tyvärr att det är rätt långsökt pga av kontraktet (förmodligen utan RB prestanda klausuler) men också att det är lite riskabelt att hoppa ifrån RB till Mercedes inför 2017 säsongen med tanke på regelbytet och alla vet ju som sagt att RB är riktigt bra på chassi/aero sidan?

Hoppas verkligen inte MB tar an en klar nr 2 som det spekulerats i online på nåt ställe, fungerade förr men idag när allt ska vara så rättvist och lika på alla fronter, ska då Hamilton ha en bromskloss efter sig i alla race vars främsta uppgift är att skydda honom och enbart fösöka säkra en 2:a plats i en tid där teamen pratar om att förare ska få rejsa fritt.

Läste dessutom att Paul Ricard kommer tillbaka, yippi.

F1 utan en hyffsad bas i EU vore träligt i min mening, även om det finns mer lukrativa deals på andra platser nu, hade tex Monza (utan Italienskt alternativ typ Imola) försvunnit så hade med det en del av F1's själ försvunnit för mig.

Permalänk
Medlem

http://www.autosport.com/news/report.php/id/127452/mercedes-r...
Bra att de säger det öppet! Vissa andra (läs Ferrari och RedBull) föredrar att sopa allt under mattan.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Piece of Cake:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/127452/mercedes-r...
Bra att de säger det öppet! Vissa andra (läs Ferrari och RedBull) föredrar att sopa allt under mattan.

Skillnaden är att Mercedes gör det efter att Rosberg har lagt hjälmen på hyllan för att stryka Hamiltons sköra ego medhårs.

Tyckte för övrigt att den här var kul:

http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/12/f1-who-was...

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Skillnaden är att Mercedes gör det efter att Rosberg har lagt hjälmen på hyllan för att stryka Hamiltons sköra ego medhårs.

Tyckte för övrigt att den här var kul:
http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2016/12/f1-who-was-most-dominant-driver-of-2016/_jcr_content/featureContent/image_6.img.jpg/1481295577389.jpg
http://www.formula1.com/en/latest/features/2016/12/f1-who-was...

Fast de kommer låta Hamilton göra så i framtiden igen om situationen skulle uppstå. Om de säger det bara för att Rosberg slutat så skulle det betyda att Rosberg är viktigare än Hamiltons nästa team mate.

Haha, ja Ericsson och Gutierrez har inte briljerat direkt. Förstår dock inte varför RedBull hamnade under delen av listan med stor skillnad mellan förarna när tabellen visar att det var jämnt mellan Ricciardo och Verstappen.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att Rory Byrne kan väcka liv i Ferrari igen samt att RB kan prestera på topp 2017, jag kan inte se hur Bottas skulle utmana Hamilton i det långa loppet men hoppas att jag har fel? Ifall nästa säsong börjar med att hamilton cruisar mot upprepade vinster igen och igen så ger jag upp F1 iaf för ett tag framöver, känns dessutom så sterilt och sönderreglereat idag med trots lite roligare bilar nästa säsong så kan jag bara inte uppskatta F1 utan ett moment av upprepade överraskningar och 2012 kändes så avlägset dom senaste åren.