Skype fortsätter att refresha...

Permalänk

Skype fortsätter att refresha...

Hej! Jag har ett problem som gör att skype fortsätter att refresha, jag kan fortfarande prata med folk men jag kan inte skicka
meddelanden eller bilder, jag misstänker att detta är problem med servrarna eftersom att mina kompisar får samma problem lite då och då.

(problemet sitter alltså i ungefär en kvart för att sedan försvinna och komma tillbaka efter ungefär 5 minuter.

Är det någon som har en lösning eller/och upplever samma problem?

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem, det är skype som har något problem med sina servar, det har varit så i några dagar för mig nu.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Medlem

Det finns flera trådar i ämnet. Den här var "först", tror jag. Även en nyhetsartikel.
I nuläget finns det ingen fix.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag installerade precis min nya dator med win 10, hade 7 tidigare. Och nu funkar skype inte alls.. jag kan logga in, men jag ser ingen som är online även fast jag vet att dom är online.

Någon som har nån aning om vad felet kan vara?

*Edit* Fixade det genom att av-aktivera "Skype wifi".