Permalänk

Slippa popup annonser?

Hej, förstår att det måste förekomma då vissa sidor ger mig det jag vill ha gratis,
de som driver sidan ska också äta men måste hela min dator fyllas av popup hela tiden?

Jag har installerat det jag vet finns typ adblock,flash mm
men ibland fylls webläsaren ändå av 10-20 popup.
Kan man slippa det på något sätt?

//Stefan

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av rockabilly65:

Hej, förstår att det måste förekomma då vissa sidor ger mig det jag vill ha gratis,
de som driver sidan ska också äta men måste hela min dator fyllas av popup hela tiden?

Jag har installerat det jag vet finns typ adblock,flash mm
men ibland fylls webläsaren ändå av 10-20 popup.
Kan man slippa det på något sätt?

//Stefan

låter som du har något shady på datorn.

men testa ublock origins

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

@rockabilly65
Vad kör du för webbläsare?
Kör själv Firefox och ublock origin och till Chrome Adblock, adblock plus och flash block.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren:
Chrome men samma som du + några till.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

@Sneaky_rhino:
nja, det är vissa sidor bara, sidor som kanske ska markeras i grått

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

jag är inte emot att den som erbjuder en tjänst gratis tar betalt på annat sätt.
jag tittar på tv och det är reklam nästan hela tiden men,
ibland känns det som man sett mer reklam än innehållet i tv programmet

men reklamen tar inte över min tv, det upplever jag att det gör med min dator ibland.
jag kan tänka mig att första gången jag går in på en sida så får jag tex titta 5 min
på reklam sen är det bra, då får jag i lugn å ro utforska sidan.
Tänker jag fel?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Skrivet av rockabilly65:

@Sneaky_rhino:
nja, det är vissa sidor bara, sidor som kanske ska markeras i grått

Aftonbladet och Expressen hör till de sidorna också *asg*

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem

Aldrig fått popups med ublock och Chrome. Du har nog något tok i datorn. Ladda ned ADWCleaner och scanna igenom. JRT är också bra, samt MBAM.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@Dreijer:
prova denna sida dreamfilmhd.org
får du inga popup så är det fel på min dator
ominstallation, brukar göra det 1 gång/år men slarvat så kanske dags nu

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

@rockabilly65: ah vet precis vad du menar testa adblock + ublog origins, fixade allt för mig (chrome) men 20+ låter som du har något i datorn, testa adwcleaner /malwarebytes för att vara säker!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

@Dreijer:
prova denna sida dreamfilmhd.org
får du inga popup så är det fel på min dator
ominstallation, brukar göra det 1 gång/år men slarvat så kanske dags nu

http://i.imgur.com/1357b9o.png

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@Sneaky_rhino:
uttryckte mig fel inte 20 på en gång men men vissa sidor poppar 20 ggr innan man får det man vill titta på,
jag är lite luddig kanske men går det att stoppa detta popup på sidor? spyr om jag ser Bet365 igen hahaha
På Sweclockers fungerar det ju, lagt till att adblock inte ska ta bort annonser/popup men det är en
seriös sida så 2-3 st om datorsaker det köper jag, de som jobbar för oss ska också äta men popup var
10 sekund det gillar inte.

Inte bara gråa sidor
visst får skylla mig själv å gilla läget, det är gratis men finns mycket gratis på
nätet å där poppar det inte hela tiden
I-landsproblem ja jag vet

förtydligande,
nej jag köper inte allt som annonseras av Sweclockers men köper att de
annonserar för att kunna erbjuda mig denna underbara sida

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

@Sneaky_rhino:
uttryckte mig fel inte 20 på en gång men men vissa sidor poppar 20 ggr innan man får det man vill titta på,
jag är lite luddig kanske men går det att stoppa detta popup på sidor? spyr om jag ser Bet365 igen hahaha
På Sweclockers fungerar det ju, lagt till att adblock inte ska ta bort annonser/popup men det är en
seriös sida så 2-3 st om datorsaker det köper jag, de som jobbar för oss ska också äta men popup var
10 sekund det gillar inte.

Inte bara gråa sidor
visst får skylla mig själv å gilla läget, det är gratis men finns mycket gratis på nätet å där poppar det inte hela tiden
I-landsproblem ja jag vet

Du har något skräp i datorn. Ominstallera, eller kör JRT, ADW, MBAM.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Det finns ingen anledning att köra adblock (eller adblock plus) och ublock origin samtidigt då dessa gör exakt samma saker och använder samma block listor plus att ublock origin gör betydligt mer än adblock(+).
Det enda det gör är att slöa ner browsern.

Så kasta ut adblock(+) och kör enbart ublock origin då det är det betydligt bättre alternativet av dom två.

Och se till att det är "ublock ORIGIN" du använder och INTE "ublock"!
Anledningen för detta är att ublock startades av samma person som staratde ublock origin men efter att han tagit in ett par fler personer som hjälp blev utsparkad.
Detta för att han ej ville tjäna några pengar på ublock detta gillade inte dom andra som helt enkelt tog över ublock namnet/kontot/server genom att ändra lösenord så han ej kom in igen.

Han orkade inte bråka med dom (vilket troligen hade tagit lång tid och massa stålar) så startade upp ublock origin istället.

Det är lite svårare att använda ublock/ublock origin än adblock(+) men när man väl fått häng om det efter lite pillande så är det ingen fara.
Finns guider om hur du gör googla ublock origin guide.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

@Dreijer:
99% av sidor fungerar ok ja förutom Aftonbladet å Expressen i Vita zonen de kastar ju allt de kan på en
det är sidor i gråzonen jag pratar om, hur få bort popup där?

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

@Dreijer:
99% av sidor fungerar ok ja förutom Aftonbladet å Expressen i Vita zonen de kastar ju allt de kan på en
det är sidor i gråzonen jag pratar om, hur få bort popup där?

Vad är det du inte förstår? Ublock och Adblock Plus skall förhindra popups även där. Rensa datorn med de programmen jag rekommenderat.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

@Dreijer:
har båda + några till surfa in på tex
http://dreamfilmhd.bz/ får du inte
webbläsaren med popup då så det fel hos mig
ett exempel

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rockabilly65:

@Dreijer:
har båda + några till surfa in på tex
http://dreamfilmhd.bz/ får du inte
webbläsaren med popup då så det fel hos mig
ett exempel

Jag har ju redan besvarat det. Jag tycker att du skall ta och sova ut ordentligt, sluta flåsa och läsa om tråden. Herregud.

Visa signatur

It’s more fun to compute.