Är Honor 8 verkligen bra?

Permalänk
Medlem

Är Honor 8 verkligen bra?

Hej alla!
Jag funderar på att köpa en Honor 8 och funderar på om den verkligen är så bra för mig.
Brukar mest surfa men ibland spelar jag spel.

Mvh Axel
Ps kommer inte bli en oneplus 3

Permalänk
Medlem

Beror på till vilket pris, för 2500 som den ofta är på kampanj för? absolut, du lär inte hitta en bättre telefon i Sverige för det priset. Grafikkretsen är inte så värst bra dock, vad är det för spel du spelar? Enklare 2d-spel? I sådana fall duger den fint.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Beror på till vilket pris, för 2500 som den ofta är på kampanj för? absolut, du lär inte hitta en bättre telefon i Sverige för det priset. Grafikkretsen är inte så värst bra dock, vad är det för spel du spelar? Enklare 2d-spel? I sådana fall duger den fint.

Det är typ Bloons tower defense. Så det är ganska låg grafik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Eller ska jag skaffa en nexus 6p

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Honor 8 har väldigt mycket bättre cpu-prestanda och bättre batteri, men klen gpu, beror på vad du ska göra men för generell användning bör den upplevas som en hel del snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Har du tittat på oneplus 3? Den har ingen 1440p skärm som nexus men å andra sidan är 1080p gott och väl för en mobilskärm enligt mig, om du inte är extremt petig med hur många ppi du vill ha. Den skärmen kommer också vara snällare mot ditt batteri.

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag har Honor 8 och kört 2 olika tower defense spel på den. Både Ballons tower defense och TowerMadness2. Samt Heartstone och Asphalt nitro. Och dem fungerar bra på den iallafall.
Batteritiden är bra, så som jag använder den så klarar den sig 1,5-2dagar innan laddning. Och den medföljande laddaren är riktigt snabb vilket är trevlig om man glömt att ladda. Men kom iofs från en 4år gammal Iphone 5 så blir ju klart skillnad då.

Sen vet jag inte vad man kan få för 4500kr när det gäller andra mobilder och om den fortfarande är värd priset då. Men jag är riktigt nöjd med telefonen då jag fick den för 1500kr. Känns gedigen och fylld med massa funktioner. Skaffa dock någon sorts skal till den då den är hal som en ål utan!

Visa signatur
Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle rösta för Nexus 6p. Den är såpass billig nu och bättre telefon får man leta efter. Sen sitter man ju rätt säkert med uppdateringar då de kommer direkt från google, har inte haft bra erfarenheter av Huaweis uppdateringar eller UI för den delen.

Permalänk
Mattecoach

Jag tycker att den är riktigt bra. Men som många säger, skulle nog inte betalt fullpris för den.

Permalänk
Skrivet av Supertuba:

Har du tittat på oneplus 3? Den har ingen 1440p skärm som nexus men å andra sidan är 1080p gott och väl för en mobilskärm enligt mig, om du inte är extremt petig med hur många ppi du vill ha. Den skärmen kommer också vara snällare mot ditt batteri.

Jag håller absolut med dig men just med pentile AMOLED så håller jag inte med. Märker tydlig skillnad på min Oneplus 3 och alla tidigare telefoner jag ägt (iPhone 6 och flertalet Android med 1080p LCD). Fortfarande en sjukt bra telefon men skulle inte tacka nej till högre upplösning (eller annan teknik i skärmen). Svärtan är dock underbar

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Supertuba:

Har du tittat på oneplus 3? Den har ingen 1440p skärm som nexus men å andra sidan är 1080p gott och väl för en mobilskärm enligt mig, om du inte är extremt petig med hur många ppi du vill ha. Den skärmen kommer också vara snällare mot ditt batteri.

Måste hålla med @TobiasStockholm. 1080p RGB @ 400 ppi tycker jag är fullt tillräckligt för en mobiltelefon, men "1080p" RGBG vid "samma" pixeltäthet är en helt annan sak.

Man måste antingen skilja mellan RGB och PenTile eller avstå från att skriva om hur tillräckliga man tycker att olika upplösningar är.

(Värt att nämna är att 1920x1080 RGB har 50 % fler subpixlar än "1920x1080" RGBG, och subpixlarna sitter dessutom i ett bättre mönster som är bättre lämpat för allt som (sub)pixlar på en mobiltelefon är till för.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har använt min honor 8 i två veckor nu.
Köpte den via Comviq då dem hade den på kampanj för 40kr/månaden. Det är under en tusenlapp på två år.
Jag är jätte nöjd med den. Läser mycket böcker på den och det är verkligen hur smooth som helst. Som sagt tidigare med att batteriet håller bra. Räcker för mig i nästan två dagar. Hade en sony z ultra innan och är glad att den inte är preloaded med massa skit som sonyn var.

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Jag har Honor 8 och kört 2 olika tower defense spel på den. Både Ballons tower defense och TowerMadness2. Samt Heartstone och Asphalt nitro. Och dem fungerar bra på den iallafall.
Batteritiden är bra, så som jag använder den så klarar den sig 1,5-2dagar innan laddning. Och den medföljande laddaren är riktigt snabb vilket är trevlig om man glömt att ladda. Men kom iofs från en 4år gammal Iphone 5 så blir ju klart skillnad då.

Sen vet jag inte vad man kan få för 4500kr när det gäller andra mobilder och om den fortfarande är värd priset då. Men jag är riktigt nöjd med telefonen då jag fick den för 1500kr. Känns gedigen och fylld med massa funktioner. Skaffa dock någon sorts skal till den då den är hal som en ål utan!

Har en annan tråd där ingen svarat men du kanske kan hjälpa mig?

Går det att ställa in olika sms signaler till olika kontakter eller måste alla ha samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av haloguilty:

Har en annan tråd där ingen svarat men du kanske kan hjälpa mig?

Går det att ställa in olika sms signaler till olika kontakter eller måste alla ha samma?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Jag kollade precis inställningarna och man kan ha olika ringsignal men SMS signal är samma för alla kontakter (om jag inte missat nån annan inställning för det). Kollade både ljud inställningarna och via kontakterna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är riktigt nöjd med min honor 8. Även till fullpris hade det vart ett bra alternativ. Känns som ett utmärkt galaxy s6/s7 alternativ. Jag fick min för 1500:- så det gör ju såklart inte saken sämre.

Batteritid, prestanda (cpu, ram, nand) och utseende/byggkvalite r dess enligt mig starkaste delarna.

Kamerans videinspelning och mörkerprestanda samt dess högtalare är telefonens svagheter enligt mig.

Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Hej!

Jag kollade precis inställningarna och man kan ha olika ringsignal men SMS signal är samma för alla kontakter (om jag inte missat nån annan inställning för det). Kollade både ljud inställningarna och via kontakterna.

Har själv en P9 lite och det är samma där. Ett notifikationsljud för alla kontakter och det är tydligen så på alla Huawei, vilket är lite tråkigt. Har jour och får larm på sms och skulle gärna vilja ha ett annat ljud på just det numret. Tack ändå för svaret.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Alling:

Måste hålla med @TobiasStockholm. 1080p RGB @ 400 ppi tycker jag är fullt tillräckligt för en mobiltelefon, men "1080p" RGBG vid "samma" pixeltäthet är en helt annan sak.

Man måste antingen skilja mellan RGB och PenTile eller avstå från att skriva om hur tillräckliga man tycker att olika upplösningar är.

(Värt att nämna är att 1920x1080 RGB har 50 % fler subpixlar än "1920x1080" RGBG, och subpixlarna sitter dessutom i ett bättre mönster som är bättre lämpat för allt som (sub)pixlar på en mobiltelefon är till för.)

Hade ingen koll på vilken pixelmatris som de använde sig av, men tack för lektionen Utgick från mina egna erfarenheter av just Oneplus 3 där jag som sagt tycker att det är pixeltätt nog. Vad OP själv anser eller vad ni anser är upp till er, men jag tycker fortfarande hen bör ta en titt på mobilen.

Nu släpptes ju även 3t nyligen med större batteri och uppdaterad hårdvara!

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Varför är de ingen som rekommenderar ZTE Axon 7?

Permalänk
Medlem

Vi har dem i företaget och de fungerar fint för ändamålet. Har kommit två uppdateringar sedan jag införskaffade dem för två månader sedan som gjorde under för batteritiden. Tycker inte om default tangentbordet men det är smak och tycke och går att åtgärda. Värre tycker jag är att line out sitter på undersidan.

Permalänk
Medlem

@MsSmith: Fråga. Vi kommer att få möjligheten att välja en iPhone eller en Honor 8 till jobbet. Har idag en Samsung G S4 som jag är nöjd med förutom en sak. I kontaktboken finns det möjlighet att lägga in för- och efternamn samt företagsnamn. Problemet som jag har är att företagsnamnet inte syns vid inkommande samtal. Enda sättet, som jag vet, är att lägga det i för- och efternamnsfältet men det är inget som jag tycker fungerar i längden.

Hur fungerar det i de mer "nyare" telefonerna är den S4 jag har idag. Någon funktion som finns i nya Honor 8. iPhone har i dag denna möjlighet då för- och efternamn syns sen en mindre text med företagsnamnet.

Permalänk

Är helnöjd med min! Har dock ej ägt en high-end mobil på många år så kan vara något svårt för mig att jämföra med andra, men jämfört med mina föregående gamla/billiga/ärvda smartphones så är den alltid väldigt rask och har aldrig kraschat eller något sånt även när jag använt många appar samtidigt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem

Jag är också supernöjd, dualsim är smidigt integrerat, skärmen är bra, kameran är bra, batteritiden är super och laddningen går ruggigt snabbt! Det finns även inbyggd programvara som håller koll på batterikrävande appar och låter dig stänga snabbt och enkelt. Finns inte mycket att klaga på mer än att baksidan är av glas och telefonen är halare än en politiker. Någon form av skydd på så är man hemma dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1ppo:

@MsSmith: Fråga. Vi kommer att få möjligheten att välja en iPhone eller en Honor 8 till jobbet. Har idag en Samsung G S4 som jag är nöjd med förutom en sak. I kontaktboken finns det möjlighet att lägga in för- och efternamn samt företagsnamn. Problemet som jag har är att företagsnamnet inte syns vid inkommande samtal. Enda sättet, som jag vet, är att lägga det i för- och efternamnsfältet men det är inget som jag tycker fungerar i längden.

Hur fungerar det i de mer "nyare" telefonerna är den S4 jag har idag. Någon funktion som finns i nya Honor 8. iPhone har i dag denna möjlighet då för- och efternamn syns sen en mindre text med företagsnamnet.

Har faktiskt inte reflekterat över det - ska lägga det på minnet och återkommer när jag ser någon ringa mig som jag sparat företagsnamn på
Tele2 har ett erbjudande för företag nu, gratis Honor 8 och sex fria månader (total bindningstid 24 månader), så passa på. Den är betydligt bättre än iPhone 6

Permalänk
Medlem

Köpte min när comviq/tele2 hade kampanj, plus man fick 1000 kr för sin gamla telefon. Dvs betalade 1500 kr för den Tror fortfarande det finns kampanj för 2500 kr. Det är den värd. Jag skulle dock överväga att köpa den för fullpris, dvs ~4,5k. Spelar lite spel på den, tower defense, och dylikt. Inga problem. Skulle rekommendera den om priset är 2,5 iaf.
Enda "nackdelen" är att det är USB C på den. Dvs du måste köpa en extra laddare eller släpa runt på en som följer med, för det är ingen annan som har en sån sladd än, typ Och dessutom kostar den rätt mycket.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Köpte min när comviq/tele2 hade kampanj, plus man fick 1000 kr för sin gamla telefon. Dvs betalade 1500 kr för den Tror fortfarande det finns kampanj för 2500 kr. Det är den värd. Jag skulle dock överväga att köpa den för fullpris, dvs ~4,5k. Spelar lite spel på den, tower defense, och dylikt. Inga problem. Skulle rekommendera den om priset är 2,5 iaf.
Enda "nackdelen" är att det är USB C på den. Dvs du måste köpa en extra laddare eller släpa runt på en som följer med, för det är ingen annan som har en sån sladd än, typ Och dessutom kostar den rätt mycket.

Usb C har det funnits på andra telefoner före denna , det räcker iregel bara med en kabel med sig, brukar finnas laddare/usb uttag i dom flesta nyare fordon att koppla in sig på.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt nöjd med min Honor 8 dessutom är den riktigt snygg med. Ända jag kan klaga på att mobilen är otrolig hal på baksidan, telefonen gled ur min ficka till och med men klarade sig bra! Sjukt bra batteri tid, ca 2 timmar till full laddning, bra kamera, snabb samt att telefonen håller koll på hög krävande appar som rekommenderar att stänga. Jag rekommenderar dig köpa telefonen! För den prisklassen tror jag knappt att du kan hitta ett bättre telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Honor 8 har väldigt mycket bättre cpu-prestanda och bättre batteri, men klen gpu, beror på vad du ska göra men för generell användning bör den upplevas som en hel del snabbare.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MrMadMax:

Jag har Honor 8 och kört 2 olika tower defense spel på den. Både Ballons tower defense och TowerMadness2. Samt Heartstone och Asphalt nitro. Och dem fungerar bra på den iallafall.
Batteritiden är bra, så som jag använder den så klarar den sig 1,5-2dagar innan laddning. Och den medföljande laddaren är riktigt snabb vilket är trevlig om man glömt att ladda. Men kom iofs från en 4år gammal Iphone 5 så blir ju klart skillnad då.

Sen vet jag inte vad man kan få för 4500kr när det gäller andra mobilder och om den fortfarande är värd priset då. Men jag är riktigt nöjd med telefonen då jag fick den för 1500kr. Känns gedigen och fylld med massa funktioner. Skaffa dock någon sorts skal till den då den är hal som en ål utan!

Really? Har den som arbetstelefon och batteriet är katastrof. Den laddar ur minst halva batteriet på en dag utan att jag nästan ens använder den alls. Enda jag gör är att ringa och maila i den. Sämsta batteritiden jag någonsin upplevt på en telefon.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Really? Har den som arbetstelefon och batteriet är katastrof. Den laddar ur minst halva batteriet på en dag utan att jag nästan ens använder den alls. Enda jag gör är att ringa och maila i den. Sämsta batteritiden jag någonsin upplevt på en telefon.

Nåja inte så dåligt, en Ifön laddar ur hela batteriet på en halv dag ...

Nu har jag inte någon Honor 8 men en P9 Plus och den har helt brutal batteritid, dock större batteri och S-AMOLED skärm.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Really? Har den som arbetstelefon och batteriet är katastrof. Den laddar ur minst halva batteriet på en dag utan att jag nästan ens använder den alls. Enda jag gör är att ringa och maila i den. Sämsta batteritiden jag någonsin upplevt på en telefon.

Batteritiden på Honor 8 är grym. Jag använder min MYCKET under en dag och brukar ha 20% kvar sen på kvällen. Surfar, kollar youtubeklipp ect så skärmen är aktiv under många timmar och streamar även musik från spotify.
Du har något program i bakgrunden som ligger o suger batteri, tex FB, messenger ect. Inte mobilens fel

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Really? Har den som arbetstelefon och batteriet är katastrof. Den laddar ur minst halva batteriet på en dag utan att jag nästan ens använder den alls. Enda jag gör är att ringa och maila i den. Sämsta batteritiden jag någonsin upplevt på en telefon.

Honor 8 har erkänt bra batteritid och jag har aldrig behövt ladda min under dagen. Det slog dig inte att det kanske är ditt exemplar som är defekt om verkligen alla hyllar dess batteritid?