Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Njae, nu överdriver du. Det har funnits gott om jättebra erbjudanden.

Inte jämfört med förra året IMHO! Men det är en smaksak!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ja jag har hört mycket gott om just denna mic, ska bli spännande och se hur pass väl den presterar gentemot min gamla ModMic! Sen är Yeti estetiskt riktigt snyggt och bör "piffa" upp skrivbordet lite

Du får gärna återkomma med vad du tycker! Är själv lite sugen på ModMic då Yeti tar lite väl mycket plats, är klistret från magneten svår att få av och hur upplever du ljudkvalitén? Känns lite klent när man kör HD600 och en mic från kjell o co för 59kr

Permalänk
Medlem

Blev bara lite kläder på www.levis.se som kör 30% på allt. Och en stekpanna... Har varit kul att följa diskussionerna här på forumet. Jävla prylgalningar
NU ere suss, jag som satt uppe till 1 igår och gick upp 6 i morse. BF är utmattande.

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk

Adonit Jot Touch med Pixelpoint - iPad för 199 kr
http://cdon.se/hemelektronik/adonit-jot-touch-med-pixelpoint-...

Nästa pris på prisjakt 1052 spänn
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3409200

Köpte direkt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | i5 4660K | MSI Z87 MPOWER | 8GB DDR3 | Intel 330 SSD 120GB | Gigabyte GTX 760 | Corsair HX750 v2 750W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Köpte en smörgåsgrill för 349 kr

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1600388

Knappast någon rea på den, men var i behov av en smörgåsgrill då min gamla trotjänare som jag haft i nästan 15 år som gick till slut sönder

Vill bara flika in att jag äger den modellen och tycker inte alls om den. Flickvännen däremot tycker den är superbra, så det är en smaksak.

Anledningen till att jag inte gillar den är att den inte "låser" smörgåsarna, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men den grillen jag hade förut tryckte ihop kanterna på smörgåsarna så att de fastnade i varandra och alla ingredienserna var därmed fast inuti smörgåsen.
Den här modellen däremot ger inte några sådana kanter vilket istället resulterar i att smörgåsarna väldigt lätt delar på sig, speciellt om man gillar att ha en skiva ost för mycket. Det i sin tur resulterar i att all ost rinner ut.

I övrigt tycker jag den fungerar perfekt, riktigt jämn och fin "grill"yta. Kanske är det jag som har för mycket ost bara, inte helt omöjligt. Och som sagt, tjejen tycker om den jättemycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca11mero:

Du får gärna återkomma med vad du tycker! Är själv lite sugen på ModMic då Yeti tar lite väl mycket plats, är klistret från magneten svår att få av och hur upplever du ljudkvalitén? Känns lite klent när man kör HD600 och en mic från kjell o co för 59kr

Klistret från magneten går av ganska lätt (den fastnar inte på lurarna utan allt stannar kvar på magneten, upplever inga problem med kvarvarande klister ). Ljudkvalitén är faktiskt väldigt beroende på vilket ljudkort (eller ADC) du kopplar in det - t.ex. så upplevde jag brus när jag testade min kompis Sound Blaster Z, och bättre kvalité på ljudet när jag parade det med en ASUS Xonar DGX gentemot mitt egna Sound Blaster ZxR. Men vi får se hur det blir med Yetin

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Tack :). ingenting för mig den här gången heller.

Jag slog i alla fall till med en Logitech G29, efter mycket velande. Vill egentligen ha en thrustmaster men det är svårt att argumentera G29:an med sitt pris på 1.890 Kr. Ser fram emot att få lite mer känsla vid all racing framför datorn. Frågan är om mitt skraltiga bord kommer hålla

Finns "25+" kvar i elgigantens lager och priset gäller till söndag.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

(pc/xbox versionen finns till samma pris och har just nu 50+ i lager.)

Skrivet av Mikeybikey:

Samma här! Köpte bara en G29. Finns ingenting jag bara måste ha.... kanske en billig och bra GTX1070.

Jag och brorsan köpte en varsin G29 någon dag innan Black Friday. Elgiganten var ute tidigt med sin BF!
Hoppas nu på att FS17 blir roligare att spela!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Vill bara flika in att jag äger den modellen och tycker inte alls om den. Flickvännen däremot tycker den är superbra, så det är en smaksak.

Anledningen till att jag inte gillar den är att den inte "låser" smörgåsarna, vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men den grillen jag hade förut tryckte ihop kanterna på smörgåsarna så att de fastnade i varandra och alla ingredienserna var därmed fast inuti smörgåsen.
Den här modellen däremot ger inte några sådana kanter vilket istället resulterar i att smörgåsarna väldigt lätt delar på sig, speciellt om man gillar att ha en skiva ost för mycket. Det i sin tur resulterar i att all ost rinner ut.

I övrigt tycker jag den fungerar perfekt, riktigt jämn och fin "grill"yta. Kanske är det jag som har för mycket ost bara, inte helt omöjligt. Och som sagt, tjejen tycker om den jättemycket.

Köpte den mest för att de toasts jag köper är lite större än normala, samt att jag vill ha en som ger riktigt jämn grillyta.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Klistret från magneten går av ganska lätt (den fastnar inte på lurarna utan allt stannar kvar på magneten, upplever inga problem med kvarvarande klister ). Ljudkvalitén är faktiskt väldigt beroende på vilket ljudkort (eller ADC) du kopplar in det - t.ex. så upplevde jag brus när jag testade min kompis Sound Blaster Z, och bättre kvalité på ljudet när jag parade det med en ASUS Xonar DGX gentemot mitt egna Sound Blaster ZxR. Men vi får se hur det blir med Yetin

Okej! Har ett Xonar STX som den i så fall ska åka in i . Är det omni eller uni-directional varianten du har?

Permalänk

till er som fortfarande planerar att handla på cdon för minst 400kr så kan ni använda rabattkoden "SNARTJUL"

då får ni en gratis gåva att välja utav dessa : http://cdon.se/rabble/ valde själv "den gode dinosaurien" bluray.

det står förvisso "Detta erbjudande är exklusivt för de 500 första ordrarna." men det fungerade fint när jag beställde, så jag förmodar att erbjudandet inte uppnåt 500 ordrar ännu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Forza1:

Köpte den mest för att de toasts jag köper är lite större än normala, samt att jag vill ha en som ger riktigt jämn grillyta.

Haha vi köpte den av precis samma anledning. Jag är bland de som tycker om den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironkeykeeper:

Adonit Jot Touch med Pixelpoint - iPad för 199 kr
http://cdon.se/hemelektronik/adonit-jot-touch-med-pixelpoint-...

Nästa pris på prisjakt 1052 spänn
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3409200

Köpte direkt.

Svårt att bli övertygad. Vad är bra med denna?för visst har ju inte ipaden palm rejection? Dvs du kan inte luta handen mot plattan när du ritar eller skriver. Utan du måste hålla den i luften som en pensel. Dessutom är väl inte masknätet för kapacitativa skärmar så detaljerat som vore lämpligt för detta?

Denna produkt försöker vara som Apple pennan till ipad pro eller surface pennan till surface. Men då denna har ovanstående problem blire ju bara en gimmick.

Cdon har ju en förmåga att hitta dessa med högt ordinarie pris, hög rea, bra på pappret.... Men jäkla skitprodukt ändå... Verkar stämma med denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej,
Vad tror ni om denna,har grunnat på en vanlig zbook.
http://store.hp.com/SwedenStore/merch/Product.aspx?id=T7W14EA...

Vill ha extremt bra flyt i windows och i firefox. Krånglar lte i oracle wm med.
Just nu lenovo e540 i7 4701hq 12gb. Men jag hatar bräckligheten i den datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icte:

Inte jämfört med förra året IMHO! Men det är en smaksak!

Jag köpte iaf en honor 8 för nästan halva priset, en wok alledgedly 40% rabatt, en matberedare jag inte ens tänkt köpa för 3k (700kr rabatt), en mini bluetooth högtalare 220kr (180kr rabatt), en ereader 14% rabatt 6.5k, 24 redbull för 10kr styck, en hårklippare för 240 kr halva priset typ. Så jag har handlat en hel del känns som rätt bra deals känner jag då.
Men mycket tog slut förvånandsvärt fort, trodde jag inte
Så man måste vara kvick.

Permalänk
Medlem

Produkt: The King of Fighters XIV (Playstation 4)
Länk: http://cdon.se/spel/the_king_of_fighters_xiv-37704319
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3708044
Pris: 188 Kr

Permalänk
Medlem

Produkt: Uncharted 4: A Thief's End - Special Edition (Nordic)
Länk: https://www.spelbutiken.se/produkt/uncharted-4-a-thiefs-end-s...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3301362
Pris: 328 Kr

Permalänk
Medlem

Produkt: Uncharted 4: A Thief's End (Nordic)
Länk: https://www.spelbutiken.se/produkt/uncharted-4-a-thiefs-end-n...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2354587
Pris: 248 Kr

Permalänk
Snusfri

Tråkig BF i år tyvärr.
Letade/letar efter diskar till mitt nas-bygge och det enda som kom i närheten är en 4TB på elgiganten för 990:- men dom är för små då 16TB skulle fyllas väldigt snabbt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Produkt: MSI GT73VR 6RE-204NE Titan
Länk: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/251317-m...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3866265&o=inkfrakt
Pris: 22 999 Kr

Mycket bra gaminglaptop!

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Inte särskilt konstigt när bl.a. CDON gick ut och sa att det skulle vara den 'största black friday-rean någonsin' men som vanligt var det mest urusla erbjudanden på skräpprodukter. Förra årets erbjudanden var oerhört mycket bättre hos samtliga butiker.

Kan bara instämma, ända dealen för min del värt namnet i år var Kompletts 3599 kr GTX 1070 erbjudande under cirka 10 minuter.
T ex fanns det knappt några erbjudande på externa hårddiskar i år, förra året krylla det av dom. Och det var allmänt bara tråkiga erbjudande i år.
CDON marknadsförde hårt men levde verkligen inte upp till hypen.
Förra året fanns det flera riktigt bra erbjudande, men sen var också dollarkursen lägre, fast vet inte hur mycket en hög dollar påverkar.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Lite sent nu kanske, men har någon ett tips på en bra ersättare till min MX518? Efter tolv år har tyvärr scrollen lagt av
Kravet är väl egentligen liknande passform som MX518...

Permalänk
Skrivet av naikon:

Lite sent nu kanske, men har någon ett tips på en bra ersättare till min MX518? Efter tolv år har tyvärr scrollen lagt av
Kravet är väl egentligen liknande passform som MX518...

Gick själv från MX 518 till G5 laser, och sen efter det så var en Mionix Naos helt rätt alternativ! jag tycker du ska testa den, trodde aldrig jagskulle hitta en lika skön mus först!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Årets BF var större än mellandagsrean för första gången, så den var uppenbarligen bättre än förra året.

Så bara för något är "större" så är det bättre :S?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

De kostar ju 999?

Jo men sen hade dom utöver det 25% på hela sortimentet. Därav 749.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av muSashi:

Så bara för något är "större" så är det bättre :S?

Har det sålts mer bör det rimligen ha funnits fler bra deals, ja.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vilka butiker, om några, har sagt att de ska ha Cyber Monday?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Icte:

Inte jämfört med förra året IMHO! Men det är en smaksak!

Beror såklart på vad man letar efter. Råkar det inte komma så mycket rea på just den prylen man själv letar efter så upplevs den kanske som väldigt dålig.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca11mero:

Okej! Har ett Xonar STX som den i så fall ska åka in i . Är det omni eller uni-directional varianten du har?

Då ska det nog funka bra, ASUS har bättre ADC på sina ljudkort än Creative! Det är Uni, Omni ska tydligen vara lite bättre men plockar upp mycket bakgrundsljud också

Skrivet av anon99565:

Jag köpte iaf en honor 8 för nästan halva priset, en wok alledgedly 40% rabatt, en matberedare jag inte ens tänkt köpa för 3k (700kr rabatt), en mini bluetooth högtalare 220kr (180kr rabatt), en ereader 14% rabatt 6.5k, 24 redbull för 10kr styck, en hårklippare för 240 kr halva priset typ. Så jag har handlat en hel del känns som rätt bra deals känner jag då.
Men mycket tog slut förvånandsvärt fort, trodde jag inte
Så man måste vara kvick.

Bra fynd! Det är ju saker som du vill ha/behöver och de gick ju ner i pris rätt bra!

Skrivet av Dunder:

Beror såklart på vad man letar efter. Råkar det inte komma så mycket rea på just den prylen man själv letar efter så upplevs den kanske som väldigt dålig.

Yes, jag noterade att ~85% av sakerna på min wish-list kostade lika mycket igår som för två veckor sedan, ~10% av prylarna gick ner med max 10% (men har under tidigare reor i år gått ner med mycket mer än så) och resterande varor gick ner hyffsat bra för att det skulle bli ett köp

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av dubisoft:

Jag var en av dom som lyckades köpa 1070 Strix för 3599 och har precis fått mitt leveransbesked!

Holy cow! I'm so jelly

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII