Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Avstängd

På tele2.se finns xperia xz för endast 3990:-

Är det bara med abonnemang eller kan man köpa den kontakt också?

Permalänk
Medlem

Måste tipsa om elgigantens Comhem erbjudande för er som kanske vill bli nya kunder. Både bredband och TV.

http://www.elgiganten.se/cms/com-hem/bestall-tivo-com-hem/

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

@Dhanjel: erbjudandet postades på reddits subreddit r/gamedeals så sidan har varit seg hela natten typ

men du verkar ha rätt de har tagit bort erbjudandet och ersatt det med en 15% rea på den vanliga utgåvan.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på någon nedsatt skärm i 2-3000kr klassen? Helst IPS

Permalänk

Hej!

Är det någon som lyckats hitta minnen till lite billigare pris?

Skulle vara tacksam för tips vill ha 2x8GB DDR3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är 2690 kr för en iPhone 5s 16GB bra pris? Försöker hitta en mobil till en 12 årig grabb och vet att han skulle bli lite extra glad för Iphone Var ju riktigt bra pris på Honor 8 men lite väl stor för honom.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns flera av dessa Black friday-kampanjer innehållsfattiga? Tänker särskilt på Inet :/

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Med 67% off på The Sims 4 samt också 10% off som EA Access medlem så gick ändå kalaset på över 1800 kr för alla släppta DLC upp till nu. Herrejävlar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navoc:

Någon som kan hjälpa mig med att hitta en ny monitor då jag inte kan mycket om de. Gärna en med 144hz och icke ''curved''. Uppskattar mer än ett förslag

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.komplett.se/product/774683/datorutrustning/bildsk...

https://www.inet.se/produkt/2201442/asus-24-mg248q-black-frid...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

@onezerotwo:

Klickar man vidare och väljer faktura och endast telefon och sedan väljer "betala". Så står det 3990kr engångsavgift

Permalänk

Hej! Jag har fått äran att köpa en bärbar dator till mina föräldrar. Kraven är en 15 tums skärm och budget 5-7000. De använder bara datorn till att skriva och surfa. Någon som kan komma med tips såhär på black friday?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ca11mero:

@onezerotwo:

Klickar man vidare och väljer faktura och endast telefon och sedan väljer "betala". Så står det 3990kr engångsavgift

Ja, men är det faktura som kommer hem om några dagar eller betalar jag beloppet omgående?

Permalänk
Medlem

Om man köper en dator som Inet monterar, inte behöver man väl köpa kylpasta till processorn+fläkt utan det ingår i monteringspriset?

Permalänk
Medlem

Borde jag köpa denna: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G Grafikkort
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/ovriga-dat...

Eller denna: ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC
https://www.inet.se/produkt/5402977/asus-geforce-gtx-1070-8gb...

Till en dator med följande specs
EVGA Supernova G2 550W
be quiet! Pure Rock
MSI Z170A KRAIT GAMING 3X
Ballistix Tactical 2x8GB
Core i7-6700K 4,0Ghz

Med denna skärm: ASUS 24" MG248Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Om man köper en dator som Inet monterar, inte behöver man väl köpa kylpasta till processorn+fläkt utan det ingår i monteringspriset?

Det ingår tror jag. Monteras knappast utan.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Bluesky1: Jag skulle definitivt säga att det är ett bra pris för en Apple-produkt överlag.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Om man köper en dator som Inet monterar, inte behöver man väl köpa kylpasta till processorn+fläkt utan det ingår i monteringspriset?

Du lär väl lägga till en kylare om du ska ha det, om du ska ha nåt annat än original. Kör du med stockkylaren så är jag övertygad om att det ingår.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Är det bara jag eller känns flera av dessa Black friday-kampanjer innehållsfattiga? Tänker särskilt på Inet :/

Håller med, fast för alla. Många som dessutom har samma saker ute till väldigt snarlika priser.
Dålig variation och riktigt tråkiga priser. Känner att detta var den sämsta black friday någonsin.
Har inte ens okynnesköpt något, så dålig är den...

Permalänk
Avstängd

I Norge går 1080 ASUS strix gaming för 5 600 kr. Är det ett bra kort? Läste sweclockers test och prestanda velat Bra men ljud dåligt? Några erfarenheter?

Har ett msi 780 nu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I valet och kvalet. Behöver en "större" sekundär skärm. Kollat på dessa två. Någon som vill säga bu eller bä?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/244533-s...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/243216-b...

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Du lär väl lägga till en kylare om du ska ha det, om du ska ha nåt annat än original. Kör du med stockkylaren så är jag övertygad om att det ingår.

Har lagt till en Be QUiet Pure Rock som ska på en dator med I5 6600K de ska montera åt mig.
Där finns ju erbjudanden om att köpa till kylpasta, men jag gissar att det riktar sig främst till de som ska montera själv, inte de som köper deras tjänst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Om man köper en dator som Inet monterar, inte behöver man väl köpa kylpasta till processorn+fläkt utan det ingår i monteringspriset?

Kanske är olika från tillverkare men för mig har det alltid suttit kylpasta på 'kylplattan' från kartong

Permalänk
Skrivet av onezerotwo:

Ja, men är det faktura som kommer hem om några dagar eller betalar jag beloppet omgående?

Vad tror du att faktura betyder? Kan väl inte vara så svårt att kolla upp saker själv. Man kan även betala av telefonen som ett abonnemang, fast utan telefonabonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenbyxa:

Hej!

Är det någon som lyckats hitta minnen till lite billigare pris?

Skulle vara tacksam för tips vill ha 2x8GB DDR3

dom här kanske
http://cdon.se/hemelektronik/crucial-ballistix-sport-ddr3-dim...

Visa signatur

[Ace Ecco 220][ASRock Z77E ITX][3570k@4.2][ASUS 970 STRIX 4GB]
[Team Elite 8GB (2x4GB) CL11 1600MHz][Corsair HX520W]
[Toshiba Q300 480GB]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Är det bara jag eller känns flera av dessa Black friday-kampanjer innehållsfattiga? Tänker särskilt på Inet :/

Skrivet av Tazok:

Håller med, fast för alla. Många som dessutom har samma saker ute till väldigt snarlika priser.
Dålig variation och riktigt tråkiga priser. Känner att detta var den sämsta black friday någonsin.
Har inte ens okynnesköpt något, så dålig är den...

Bra å bra, värde förändringar, nåt man redan har ska å värderas mot nytt.
Telefon h-vete´s fanskap te å dö å bete sig som ren å skär 08 ska då inköpes, sen om de tord å bli Huawei 8 eller 7 vette fan, men dom e snarlik i specc å mitt behov.
Denna produkt ha näst sam pris som för ett ½år sen, och? Ja it ju å de är idags läge de mest motiverade priserna.
Så lägg värdering utifrån ett öppet objektiv saker förändras, e de surt, spara å köp på klämmis eller beg.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maillo:

Någon som har tips på någon nedsatt skärm i 2-3000kr klassen? Helst IPS

Inte på rea, men denna Dell Ultrasharp är ett bra köp ändå.

https://m.prisjakt.nu/product/2384616

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av onezerotwo:

Ja, men är det faktura som kommer hem om några dagar eller betalar jag beloppet omgående?

@onezerotwo, Det står ju faktura på knappen där priset står?