Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem

GTX 1080

Produkt: Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5010968815/strix-gaming-adv...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3790280
Pris: 6290kr

Visa signatur

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Skrivet av ågren:

Inga superpriser på PC-spel direkt, samtliga spel finns billigare hos t.ex. Webhallen. Men tack för tipset!
Finns säkert bra erbjudanden på konsolspel och annat.

Superpriser på PC-spel har väl ändå Steam? Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Inaktiv

@sitrus:

Det funkar om man ändrar till Sweden som land i varukorgen och sedan går tillbaka till produktsidan. Då visas priserna i euro och blir då korrekt om man lägger till varan igen. Omständigt... men inte helt fel med två stycken Steelseries 800 för 299 euro inklusive frakt.

Permalänk
Medlem

Hoppas de nya logitech mössen går att få lite billigare. Då USA hade 50% av på de nyaste.

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Kan passa på att "varna" lite om att butikerna kan ljuga om inköps priserna, t.e.x. https://www.inet.se/produkt/6102184/gamdias-hermes-ultimate-m... som nu är "rea" på 600kr

Det stod att den kostade 1249kr innan men enligt prisjakt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2533342 har det alltid legat på runt 925kr

Väldigt fräckt tycker jag.

Prisjakt listar det lägsta priset vid varje givet tillfälle, handlaren refererar rimligtvis till sitt eget "normalpris". Det är möjligt Inet ljuger i alla fall, men jag kände att det kan vara värt att klargöra...

Skrivet av ågren:

Det borde inte vara omöjligt att synka mot Swelockers databas (ifall de delar med sig av den) så att medlemmar automatiskt för fri frakt. Det skulle dessutom förhindra obehörigt nyttjande av rabattkoden.

Börjar Sweclockers dela med sig av personlig information som inloggningar, till affärspartners, kommer jag polisanmäla dem.

Skrivet av fyllejocke:

Superpriser på PC-spel har väl ändå Steam? Rätta mig om jag har fel.

Jag handlar inte på Steam. För dyrt, och jag får ingen fysisk produkt. Tycke och smak, så klart, men jag vill ha en skiva med spelbart innehåll. Det kryllar av spel där man använder resurserna som finns på skivan, och är skyddade av copyrights, med en ny spelmotor, för att göra dem kompatibla med nya OS osv.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Derix:

Jag klurar också på Acer. Synd bara att den påminner mer om ett rymdskepp än om en monitor.

Jag kan väldigt, väldigt varmt rekommendera den. Har haft den i en månad (så jaintbitter över priset nu). Håller dock med om foten och köpte därför en tvåskärmsarm (hos Komplett) samtidigt för typ 250 kr som funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Intel Core i5-11600K + Corsair H100i PRO XT | ASUS TUF RTX 3070 Ti | Corsair LPX 3200 4x8GB | Gigabyte Z590 GAMING X | ASUS PCE-AC68 | PNY XLR8 M.2 500GB + Samsung 850 PRO 256GB + Corsair Force 3 2x120GB | ASUS XonarDX | Corsair AX860 | Fractal Design Define 7 Compact Vit TG | Acer XB271HU + Dell U2412M | Sennheiser PC360 | Logitech G710+ | Mionix Naos QG | Win10x64 | ASUS RT-AC66U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

3 timmar kvar tills alla hemsidor kraschar!

Dustinhome kraschade redan när jag skickade iväg en beställning på en Netgear GS108 och två GS105. Pengarna preliminärbokades dock från kortet så beställningen borde ju ha gått igenom tycker jag, men kommer inte in så att jag kan se.

Någon som har sett erbjudande på Chromecast nånstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MeanGreen:

Jag kan väldigt, väldigt varmt rekommendera den. Har haft den i en månad (så jaintbitter över priset nu). Håller dock med om foten och köpte därför en tvåskärmsarm (hos Komplett) samtidigt för typ 250 kr som funkar hur bra som helst.

Skulle du kunna lägga upp en bild på din skärm-setup? Blev riktigt nyfiken på hur det skulle se ut med en sådan fot från Komplett!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Jimemy:

Känns som alla redan har det. Skulle vara kul och veta hur många besökare det egentligen är på en hemsida som segar ner totalt.

Jag har absolut ingen kunskap alls om att driva hemsidor, men jag kan tänka mig att en butik betalar för driften, kapaciteten av en hemsida, på en nivå som är avvägt pris/kapacitet/kunder för att det inte ska kosta i onödan, och då kanske det inte är dimensionerat för en helg som denna? Vad vet jag, skulle vara kul att veta lite mer bakom kulisserna iaf

Framför allt I/O som är en begränsning i webbutiker som Webhallen. Några tusen kunder inne samtidigt och databasen kan behöva trycka ut hundratusentals uppslag i sekunden. Om sajten då inte har ett bra distribuerat cachesystem (vilket kan vara svårt att få till på en äldre sajt) spelar det inte så stor roll vad det är för hårdvara utan servrarna blir överbelastade nästan oavsett vid höga peakar.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Vad tror ni om Intel Core i5 6600K, kommer det sjunka mer än 1995:- det närmsta halvåret eller ska man slå till?

Tveksamt, men det beror ju på vad som t.ex. händer med dollarn. Men det är sällan några större reor på processorer, det brukar vara max någon hundralapp. Och sen blir ju 6600K ersatt i början av nästa år, och till skillnad mot vad man kan tro så brukar det betyda att priset ökar lite. Se t.ex. föregångaren 4690K.

Permalänk
Inaktiv

@TheMuffinMan:

Jag skulle vilja tro det att den kommer bli billigare inatt, 1999 kr är verkligen uselt pris, jag väntar själv tills ikväll, hoppas den säljs för 1699 eller 1799. Varje år har i5 sålts med bra rea, gäller att ha lite is i magen, men gör vad som känns rätt för dig, kan inte spå framtiden lol.

Permalänk

@willaxelsson: Koden är bara för dlc:s

Permalänk
Inaktiv

@perost:

Det du säger är inte rätt, i5 orna har alltid sålts med bra rea på black friday, 4690k kosta 1599kr förra året.

Permalänk
Medlem

Om någon hittar ett bra ljuddämpat chassi får ni gärna dela med er av informationen!

Permalänk
Skrivet av ågren:

De väljer att bjuda på frakten för Sweclockers medlemmar som en bonus. Om de skulle erbjuda fri frakt till alla kunder skulle de nästan gå back, därför tycker jag samtidigt att det är väldigt fult av folk att använda rabatten när de handlar putsdukar för typ 9kr.

De erbjuder rabatten för att vara schyssta (och naturligtvis för att öka försäljningen, goodwill etc.) och då är det rätt lågt att utnyttja det på det viset många verkar göra...

Skrivet av LÖVTRÄ:

Hur ska dem ha auto ? Hur ska inet veta att du är medlem här ?

Absolut det tycker jag med. Jag visste inte att det enbart gäller sweclockers medlemmar. Men hur vet dem att man är medlem på sweclockers hur funkar det? Måste man vara medlem för att komma åt fri frakt länken? Visste inget om detta trodde det bara gällde att köpa för en viss summa så fick man gratis frakt, så då tyckte jag det var orättvist om man gjorde det men inte fick ett ''gratis frakt alternativ''.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@anon195163: Men du, för bra erbjudande för att passa på.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malusch:

Om någon hittar ett bra ljuddämpat chassi får ni gärna dela med er av informationen!

Define S på Inet för 599kr (899kr ordinarie pris) ? Sjukt prisvärt! Saknar dock plats för optisk läsare och man är begränsad till tre hårddiskar.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av harmonica22:

Absolut det tycker jag med. Jag visste inte att det enbart gäller sweclockers medlemmar. Men hur vet dem att man är medlem på sweclockers hur funkar det? Måste man vara medlem för att komma åt fri frakt länken? Visste inget om detta trodde det bara gällde att köpa för en viss summa så fick man gratis frakt, så då tyckte jag det var orättvist om man gjorde det men inte fick ett ''gratis frakt alternativ''.

Rabattkoden syns inte utan man måste söka på Swelockers för att få fram den. Förhoppningsvis sprids detta inte vidare utan är begränsat till Sweclockers - om allt för många börjar missbruka det och/eller sprida koden på andra siter kommer de nog att ta bort det helt.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk

Ger ut 20st 100kr rabattkoder på CDON.se, tänkte bara länka till inlägget här så att folk ser.
#16506948

Permalänk
Inaktiv

@ågren: jag har länken till fri frakt, vill du ha den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@TheMuffinMan:

Jag skulle vilja tro det att den kommer bli billigare inatt, 1999 kr är verkligen uselt pris, jag väntar själv tills ikväll, hoppas den säljs för 1699 eller 1799. Varje år har i5 sålts med bra rea, gäller att ha lite is i magen, men gör vad som känns rätt för dig, kan inte spå framtiden lol.

Webhallen menade på att de endast hade 500 ex av 6600k vilket nu sålt slut.

Kefft om så är fallet då det inte ens är fredag än, men de kanske dyker upp igen efter tolvslaget.

Permalänk

Happy Shopping!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Define S på Inet för 599kr (899kr ordinarie pris) ? Sjukt prisvärt! Saknar dock plats för optisk läsare och man är begränsad till tre hårddiskar.

Yes! Kollar på den just nu. Kanske slår till, funderar bara på hur mycket kylning man offrar här (då jag inte har kunskap eller pengar till vattenkylning). Tyvärr blir min dator i dagsläget relativt varm.

Permalänk
Inaktiv

@CloX:

Hahahah dem ljuger säkert, 500 ex för 1999kr och dem är slutsålda. Bedrövligt pris inte en chans.

Permalänk
Medlem

https://www.dustinhome.se/product/5010968815/strix-gaming-adv...

ASUS Strix Advanced GTX 1080 för 6290,- (7999 tidigare)

Worth!

Däremot vet jag inte om de finns några kvar, det var 10+ på lagerstatus när jag beställde för 15 min sen, och står så fortfarande, men under kontouppgifter står det restnot: 1

Riskerar jag nu att vänta 2-3 månader på att dom får in nya? hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malusch:

Yes! Kollar på den just nu. Kanske slår till, funderar bara på hur mycket kylning man offrar här (då jag inte har kunskap eller pengar till vattenkylning). Tyvärr blir min dator i dagsläget relativt varm.

Jämfört med vad? Define S har snarare bättre luftflöde än de flesta chassin eftersom det saknas hårddiskvaggor m.m.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Bara massa tråkig skit än sålänge och inga superduper deals.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Bara massa tråkig skit än sålänge och inga superduper deals.

Kan ju bero på att det inte är fredag än, men vad vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malusch:

Yes! Kollar på den just nu. Kanske slår till, funderar bara på hur mycket kylning man offrar här (då jag inte har kunskap eller pengar till vattenkylning). Tyvärr blir min dator i dagsläget relativt varm.

Vad har du för dator (chassie, cpu och gpu samt kylare)?