Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

@Frewik Jag gillar ärligt talat inte Conquest särskilt mycket, HC eller ej (och absolut inte 64-spelare). Det är för rörigt. Domination, War Pigeons och andra mindre format är mycket roligare. Jag gillade visserligen Close Quarters mest i BF3...

Jag kör nästan bara Conquest 64 av flera anledningar.

Min styrka i BF ligger i att tänka taktiskt. Hålla reda på var de flesta spelare är och vilken flagga fienden sannolikt är på väg mot. Sen väljer jag vapen, klass och spawnpoint utifrån det. Ska jag anfalla en flagga över öppen terräng så väljer jag sniper. Är en tank på väg mot egen flagga så försvarar jag med assault och minor osv. Detta ger mig en fördel mot andra som bara kör run & gun och jag blir en stor tillgång för laget.

I spellägen som mest handlar om aim och reflexer så blir jag mer medelmåttig. Inte lika skoj.

Ett annat problem i spellägen med färre spelare är att random individuella spelare slår igenom mycket hårdare. I 12 vs 12 och man får 3 dåliga spelare i laget, mot ett lag med 3 bra klanspelare som kör teamspeak, så är det liksom kört på förhand. I 32 vs 32 så blir det jämnare.

Men men, då har ju DICE en anledning att inkludera så många spellägen, trots att många spelare nog tycker att "de andra" spellägena är onödiga.

Permalänk
Medlem

Att spelet inte startar i dx12 upptäckte jag att det beror på fraps, msi afterburner eller något annat layover program angående hc så gillar jag inte det, ännu! Kommunikation är vägen till framgång. Kommer köra när dom fixar alla nya underbara buggar som gav mig,och vägrat fixa aim down sight buggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Mitt BF1 kraschar till skrivbordet när jag försöker joina en server..kvittar vilken server, behövs Punkbuster?

Jag har testat med olika drivrutiner till mitt GTX970.

Verkar vara den senaste BF1 patchen som ställer till det..för att spelet fungerade utmärkt innan dess.

Kör under DX11.

Skrivet av Porraz:

Efter patchen samt uppdaterade drivrutiner så kan jag knappt starta BF1 innan det kraschar med felmeddelande "BF1 har slutat fungera". Händer endast när det är inställt på DX12. Någon som har samma problem?
För er som har samma problem och inte vet hur ni ska göra: För att överhuvudtaget kunna komma in i menyn och hinna ändra till DX11 så måste man köra spelet i fönsterläge, för då kraschar det inte, vilket ni gör genom att snabbt trycka Alt+Retur direkt när det kommer igång.

Satans irriterande att skiten inte ens startar i DX12, efter en fet patch som bla. ska FÖRBÄTTRA PRESTANDAN I DX12 Kan ju vara drivrutinerna också, har inte hunnit forska så djupt än. Om någon vet exakt vad problemet så är denne välkommen att berätta för mig.

Min kollega hade samma problem igår, kunde spela i förrigår men inte igår. Bad honom ta bort bf1-mappen under mina dokument, efter det så fungerade det direkt utan problem.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Min kollega hade samma problem igår, kunde spela i förrigår men inte igår. Bad honom ta bort bf1-mappen under mina dokument, efter det så fungerade det direkt utan problem.

Ska testa detta, tack.

Edit: Tyvärr fungerade det inte att radera BF1 mappen under mina dokument. Sökandet går vidare efter lösning på problemet.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Alltså vad är det med Battlefield? Varför är det inte mitt eget val om jag har senaste drivrutin eller ej?

"Hej, du måste ha senaste drivrutinen som crashar spelet och försämrar fps för att kunna spela"

Tack!

Permalänk
Medlem

@biorrith:

för dice och ea kan inte göra spel så enkelt är det...

har börjat spelar bf sedan bf3 (inte det första bf de gör) men varje bf spel som släpps har problem. har de inte kunnat lärt sig ännu?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Min kollega hade samma problem igår, kunde spela i förrigår men inte igår. Bad honom ta bort bf1-mappen under mina dokument, efter det så fungerade det direkt utan problem.

Skrivet av Fisken1986:

Ska testa detta, tack.

Edit: Tyvärr fungerade det inte att radera BF1 mappen under mina dokument. Sökandet går vidare efter lösning på problemet.

Happ, då vet jag. Tack ändå för tipset!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Någon annan här som fastnar på Loading screenen när man vill avsluta efter en match. Får lov att Alt-F4 varje gång när jag ska sluta spela.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Jag har lite vapen i inventoryt, hur får jag tillgång till dessa vapen? De dyker inte upp i customizationmenyn inne i spelet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

@biorrith:

för dice och ea kan inte göra spel så enkelt är det...

har börjat spelar bf sedan bf3 (inte det första bf de gör) men varje bf spel som släpps har problem. har de inte kunnat lärt sig ännu?

Större delen av alla spel som släpps har ju problem. Det är komplicerade grejer att tillverka.
Och BF spelen var inte direkt buggfria innan BF3.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Lucce11:
Samma händer för mig varje gång man försöker avsluta.

Permalänk
Skrivet av D1360:

Jag har lite vapen i inventoryt, hur får jag tillgång till dessa vapen? De dyker inte upp i customizationmenyn inne i spelet..

Undrar detsamma jag med?

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ja detta med att man tar quit efter en match gör att det fastnar i loading, VARJE GÅNG.. Såååå irriterande!

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem

Vad är det som händer, Nu efter patchen så är det sjukt mycket fuskare, I morse gick det knappt att spela alls, ca 5 spelare i vart lag satt med 120-0 kills. Sjukt tråkigt när det blir så här.

Permalänk
Skrivet av D1360:

Jag har lite vapen i inventoryt, hur får jag tillgång till dessa vapen? De dyker inte upp i customizationmenyn inne i spelet..

Skrivet av Flexymannen:

Undrar detsamma jag med?

Kan det vara skins som ni fått ifrån battlepacks? Isåfall måste ni låsa upp vapnet först, sedan kan ni använda skinnet om ni väljer det i customize menyn

Permalänk
Medlem
Skrivet av micke7406:

Vad är det som händer, Nu efter patchen så är det sjukt mycket fuskare, I morse gick det knappt att spela alls, ca 5 spelare i vart lag satt med 120-0 kills. Sjukt tråkigt när det blir så här.

Dyker FF meddelanden upp fortfarande? Annars kanske det råkat avaktiverats.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Dyker FF meddelanden upp fortfarande? Annars kanske det råkat avaktiverats.

Det som är problemet är att man är ban "bara" en vecka och sen man kan komma tillbacka och prova en annan cheat. Dessutom kan man testa med en Origin Access konto utan att behöva köpa spelet. Så "It's open bar for the cheaters"!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinceAkStyle:

Det som är problemet är att man är ban "bara" en vecka och sen man kan komma tillbacka och prova en annan cheat. Dessutom kan man testa med en Origin Access konto utan att behöva köpa spelet. Så "It's open bar for the cheaters"!

FF gör olika bans, i alla fall i Battlefield 4.
https://help.ea.com/sv-se/help/battlefield/battlefield-4/batt...
Åker man fast för uppenbart fusk borde det bli "Code #J8Ytk2" och permanent ban.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Någon som upplevt att dom fått horisontella linjer/bars efter .86 eller hotfixen .95 ?

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk

@biorrith: Jag har drivrutin 375.70, och har kört utan att få sånt meddelande.

Visa signatur

i7 6850K, vattenkyld Corsair H110i, GTX 1080Ti vattenkylt, 32Gb RAM@2666Mhz, ASUS Strix x99 gaming ROG, Corsair AX 1200i.

Permalänk
Medlem

Hur är det när man kör med G-sync skärm, behöver man slå på v-sync i spelmenyerna, eller ska den vara avslagen? Vad jag fattar det som så är V-sync en mycket äldre teknik, och då försvinner själva g-sync funktionen, enligt en polare jag pratade med idag. Hade ingen aning om detta.

Permalänk
Medlem

Nån som fått PTFO-skinnet än? Jag borde ha fått det, men hittar det ingenstans..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucce11:

Någon annan här som fastnar på Loading screenen när man vill avsluta efter en match. Får lov att Alt-F4 varje gång när jag ska sluta spela.

Jag fastnar också

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Efter patchen samt uppdaterade drivrutiner så kan jag knappt starta BF1 innan det kraschar med felmeddelande "BF1 har slutat fungera". Händer endast när det är inställt på DX12. Någon som har samma problem?
För er som har samma problem och inte vet hur ni ska göra: För att överhuvudtaget kunna komma in i menyn och hinna ändra till DX11 så måste man köra spelet i fönsterläge, för då kraschar det inte, vilket ni gör genom att snabbt trycka Alt+Retur direkt när det kommer igång.

Satans irriterande att skiten inte ens startar i DX12, efter en fet patch som bla. ska FÖRBÄTTRA PRESTANDAN I DX12 Kan ju vara drivrutinerna också, har inte hunnit forska så djupt än. Om någon vet exakt vad problemet så är denne välkommen att berätta för mig.

Tja du kan läsa lite i dessa trådarna om du har lust:
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58545/major-u...
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/59060/what-ha...

Spelet är ospelbart för mig sedan patchen.
Det är Dice som har knäckt spelet, inte nvidia/amd.

Problem folk har rapporterat sedan senaste patchen:
* Blinkade texturer med multi gpu. Gäller både nvidia och amd.
* Sämre flyt. Mycket lägre framerate överlag med grymma dippar.
* Sämre grafik. Bilden upplevs som suddig, sämre texturer, sämre ljussättning/skuggor, sämre 3D-modeller, LOD beter sig konstigt etc.
* Problemet med DX12 som du nämnde.
* Fryser i menyn när man skall stänga av spelet. Nämnt i denna tråden.
* Diverse buggar som jag inte orkar lista.

PS4-ägare har noterat likadana problem med grafiken och prestandan som PC-ägarna har drabbats av.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Tja du kan läsa lite i dessa trådarna om du har lust:
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/58545/major-u...
https://forums.battlefield.com/en-us/discussion/59060/what-ha...

Spelet är ospelbart för mig sedan patchen.
Det är Dice som har knäckt spelet, inte nvidia/amd.

Problem folk har rapporterat sedan senaste patchen:
* Blinkade texturer med multi gpu. Gäller både nvidia och amd.
* Sämre flyt. Mycket lägre framerate överlag med grymma dippar.
* Sämre grafik. Bilden upplevs som suddig, sämre texturer, sämre ljussättning/skuggor, sämre 3D-modeller, LOD beter sig konstigt etc.
* Problemet med DX12 som du nämnde.
* Fryser i menyn när man skall stänga av spelet. Nämnt i denna tråden.
* Diverse buggar som jag inte orkar lista.

PS4-ägare har noterat likadana problem med grafiken och prestandan som PC-ägarna har drabbats av.

Sitter på 980 TI i SLI och jag håller på att få ett epileptiskt anfall med den här patchen... blinkande text som är oläslig, blinkande texturer ingame, speciellt på jungelbanan.
Ända sättet att bli a med problemet är att stänga av SLI och det går inte riktigt då jag kör en 3440x1440 skärm och det går inte riktigt att spela med ett kort.
Måste säga att det är lite märkligt att dom inte kan hotfixa det då det inte fanns i patchen innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Sitter på 980 TI i SLI och jag håller på att få ett epileptiskt anfall med den här patchen... blinkande text som är oläslig, blinkande texturer ingame, speciellt på jungelbanan.
Ända sättet att bli a med problemet är att stänga av SLI och det går inte riktigt då jag kör en 3440x1440 skärm och det går inte riktigt att spela med ett kort.
Måste säga att det är lite märkligt att dom inte kan hotfixa det då det inte fanns i patchen innan.

Sitter själv med Titan SLI.
Dice svar på SLI/Crossfire-problemet var: "Vi har inget officiellt stöd för multi gpu"...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

@mapo: Du ska ha vsync påslaget i nvidias kontrollpanel, och av i spel.

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrQke:

@mapo: Du ska ha vsync påslaget i nvidias kontrollpanel, och av i spel.

Aaa precis, det jag menade

Då stämmer det han säger, jag tycker bf1 flöt på ungefär samma, dock skedde att jag fick en stor dropp ner till 55 nån gång, det har aldrig skett innan, men var nog när det skedde massa explosioner på en stor bana med 64 spelare inne samtidigt.

Annars ligger jag runt 80-100 och snittar

Permalänk
Medlem

@mapo:

Du ska ha v-sync OFF i nvidias kontrollpanel.

Gör en textfil som innehåller "GameTime.MaxVariableFps 140", döp den till user.cfg och lägg den i roten under "Battlefield 1" var du nu än installerat det.

Hellre tearing över 144fps än dubbelt med input lag så det känns som man åker på en räls.