Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns som EA håller sämre och sämre kvalite i sina releaser. Det är tråkigt att man släpper alpha-versioner och sen vill man ha betalt för DLC 2 veckor efter release. Tummen ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jauger:

Jag tycker det känns som EA håller sämre och sämre kvalite i sina releaser. Det är tråkigt att man släpper alpha-versioner och sen vill man ha betalt för DLC 2 veckor efter release. Tummen ner.

Va? Vad är det för DLC två veckor efter release du pratar om? Att kalla spelet för alpha är lite väl också... det är inte perfekt men helt klart spelbart.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Körde ett par rundor Bf4 ikväll, det var givetvis den gamla vanliga fordonsmassakern med 10-25/1 k/d för de bra fordonsförarna, men så skönt att man kan använda vapen som faktiskt är hyfsat användbara på både närmare håll och på lite avstånd. Men fordonsmassakern är lite jobbig så antar att det blir ett par timmar Bf1 i veckan och hålla tummarna för massa patchning och balansering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Va? Vad är det för DLC två veckor efter release du pratar om? Att kalla spelet för alpha är lite väl också... det är inte perfekt men helt klart spelbart.

Inte spelbart för min del..kommer inte in på servrarna, jag blir kickad till skrivbordet.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Går inte att spela med SLI utan att få migrän så det får bli 1 kort och High settings tills vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jauger:

Jag tycker det känns som EA håller sämre och sämre kvalite i sina releaser. Det är tråkigt att man släpper alpha-versioner och sen vill man ha betalt för DLC 2 veckor efter release. Tummen ner.

Försöker du få uppmärksamhet genom att överdriva?
Tummen ner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Inte spelbart för min del..kommer inte in på servrarna, jag blir kickad till skrivbordet.

Konstigt har spelat 60 h nu och aldrig hänt mig för du något fel meddelande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gottis81:

Konstigt har spelat 60 h nu och aldrig hänt mig för du något fel meddelande

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar vara många som har samma problem..vissa tror det beror på ens IPS sedan den senaste patchen..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Går inte att spela med SLI utan att få migrän så det får bli 1 kort och High settings tills vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

ifall du talar om texture flickering, så aktivera vsync. Tog bort det mesta skiten.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Skrivet av Fisken1986:

Verkar vara många som har samma problem..vissa tror det beror på ens IPS sedan den senaste patchen..

Det låter högst osannolikt. Vad skulle det spela för roll menar du?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

det var givetvis den gamla vanliga fordonsmassakern med 10-25/1 k/d för de bra fordonsförarna

Men när folk verkligen försöker så är de ju inte så svåra att stoppa.
Och jag tycker ändå lite att tanks ska vara kraftfulla. Man ska vara lite rädd för dem och undvika dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

Verkar vara många som har samma problem..vissa tror det beror på ens IPS sedan den senaste patchen..

IPS? what?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Körde ett par rundor Bf4 ikväll, det var givetvis den gamla vanliga fordonsmassakern med 10-25/1 k/d för de bra fordonsförarna, men så skönt att man kan använda vapen som faktiskt är hyfsat användbara på både närmare håll och på lite avstånd. Men fordonsmassakern är lite jobbig så antar att det blir ett par timmar Bf1 i veckan och hålla tummarna för massa patchning och balansering.

Bra fordonsförare får löpa amok fritt för att folk tillåter dom. Samarbetar man är det inte speciellt svårt att slå ut tanks snabbt. Tror inte man kan patcha in vett, taktik och samarbete. Finns både text- och röstchatt, använd den

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Mitt enda egentliga problem med bf1 är att jag stiger för snabbt i rank, min rank motsvarar verkligen inte min skill level Sen är jag helt hopplös som sniper, lyckas knappt sätta ett skott på en vägg mesans andra sätter headshots på länga avstånd som det vore close quarters med a10 hunter. Några bra tips på hur man blir bättre som scout annat än "git gud"?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Mitt enda egentliga problem med bf1 är att jag stiger för snabbt i rank, min rank motsvarar verkligen inte min skill level Sen är jag helt hopplös som sniper, lyckas knappt sätta ett skott på en vägg mesans andra sätter headshots på länga avstånd som det vore close quarters med a10 hunter. Några bra tips på hur man blir bättre som scout annat än "git gud"?

Är absolut ingen expert men har du mus och musmatta som ger tillfredsställande precision ? Har du provat ändra känsligheten på musen i spelet ? För hög eller för låg sens kan göra det svårt. Kör du vsync blir det svårare pga. fördröjning. t.ex. Är FPS:en väldigt låg kan det också bli svårt. Annars är det nog bara att nöta. Är själv inte så jättebra, har fortfarande svårt att anpassa mig till hur liten bulletdrop/högre utgånghastighet det är i BF1 vs BF4 och BF3. Det sitter lixom i muskelminnet från dom spelen så siktar automagiskt för långt framför och ovanför

Permalänk
Medlem

Nån som testat nvidias nya drivisar än? (376.09 tror jag dom hette)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Nån som testat nvidias nya drivisar än? (376.09 tror jag dom hette)

Skickades från m.sweclockers.com

Sämst (usel prestanda), avinstallerade efter 10min.
375.63 är dom som funkar bäst för mig.

Permalänk
Medlem

Råkade bli en ny skärm under black friday (Se sign.). Riktigt trevligt med 100+ hz. Märker nu när man flyger och svänger att man kan se folk på backen bra mycket lättare. Med 60hz blev det så hackigt att det var halvt omöjligt ibland. Nå 165hz som skärmen stödjer känns overkill, men bara att man kommer strax över 100 gör en sån otrolig skillnad.

Skrivet av trickeh2k:

Mitt enda egentliga problem med bf1 är att jag stiger för snabbt i rank, min rank motsvarar verkligen inte min skill level Sen är jag helt hopplös som sniper, lyckas knappt sätta ett skott på en vägg mesans andra sätter headshots på länga avstånd som det vore close quarters med a10 hunter. Några bra tips på hur man blir bättre som scout annat än "git gud"?

Spela in när du spelar och analysera lite hur du siktar kanske? Jag tittade på mitt gameplay förut i slow motion och såg att jag nästan alltid flyttade siktet förbi fienden, för att sedan korrigera och flytta tillbaks lite. Sänkte sensitivityn en aning (trots att jag redan tyckte att jag hade väldigt låg sensitivity), och nu så sitter skotten bättre

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel som ser helt fantastiskt ut men jag blir helt galen på deras brist av uppdateringar till deras community angående patch för att fixa SLI, bland annat. (Ett av många problem).

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Är absolut ingen expert men har du mus och musmatta som ger tillfredsställande precision ? Har du provat ändra känsligheten på musen i spelet ? För hög eller för låg sens kan göra det svårt. Kör du vsync blir det svårare pga. fördröjning. t.ex. Är FPS:en väldigt låg kan det också bli svårt. Annars är det nog bara att nöta. Är själv inte så jättebra, har fortfarande svårt att anpassa mig till hur liten bulletdrop/högre utgånghastighet det är i BF1 vs BF4 och BF3. Det sitter lixom i muskelminnet från dom spelen så siktar automagiskt för långt framför och ovanför

Ja då, har en bra musmatta samt en steelseries sensei raw rubberized. Det är inte själva sensen som känns kass, jag tycker att jag siktar precis rakt på men skotten verkar ändå missa. BBB är dock värdelösa med sin routing mot irland och jag får leva med 55-65 i ping oftast. Aldrig varit med om så dålig ping någonsin i ett spel online :/ fpsen är inte jättehög men ligger runt 70-80 i snitt, något högre på mindre banor. Ja, jag tror att jag kan överkompensera där något. Nu spelade jag dock typ 13h totalt över bf4 och bf3 så har bara sniping från bad company 2 att minnas tillbaka på och där var det en markant högre bullet drop.

Skrivet av katanaa:

Råkade bli en ny skärm under black friday (Se sign.). Riktigt trevligt med 100+ hz. Märker nu när man flyger och svänger att man kan se folk på backen bra mycket lättare. Med 60hz blev det så hackigt att det var halvt omöjligt ibland. Nå 165hz som skärmen stödjer känns overkill, men bara att man kommer strax över 100 gör en sån otrolig skillnad.

Spela in när du spelar och analysera lite hur du siktar kanske? Jag tittade på mitt gameplay förut i slow motion och såg att jag nästan alltid flyttade siktet förbi fienden, för att sedan korrigera och flytta tillbaks lite. Sänkte sensitivityn en aning (trots att jag redan tyckte att jag hade väldigt låg sensitivity), och nu så sitter skotten bättre

Yeah, det kanske hade varit en idé. Dock så skapar shadowplay massa problem med BF1 tyvärr så har ingen möjlighet :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

One shootad av: shotgun, handgranter, tanks, snipers mm..
Utan tvekan ett av dom sämsta BF hittills tyvärr

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@trickeh2k: Spela alltid med flares, flara, kolla minimap , zooma minimap. Stå aldrig still, byt position. Träffar du inte dina skott så är du suppressed, är du inte det så acceptera dålig aim )

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem

@MrQke: har spelat 50h så sånt har jag koll på Lutar väl mer åt det sistnämnda dock :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hakd:

One shootad av: shotgun, handgranter, tanks, snipers mm..
Utan tvekan ett av dom sämsta BF hittills tyvärr

Det där förvånar dig?

Själv har jag inte spelat många sekunder sen patchen. Man köper två kort för att kunna få ett finfint flyt, vet att BF alltid funkat näst intill perfekt med SLI. Sen this liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Det där förvånar dig?

Själv har jag inte spelat många sekunder sen patchen. Man köper två kort för att kunna få ett finfint flyt, vet att BF alltid funkat näst intill perfekt med SLI. Sen this liksom...

Har inte sli men håller med att dom misslyckats något gruvligt med senaste patchen, skulle vara riktigt sur om jag haft sli så förstår er som har det. Mitt problem är att innan kunde jag sänka grafiska inställningar för att få upp fpsen men nu gör det i princip ingen skillnad mellan high och ultra osv. på nån inställning. Processorn är nästan 10C kallare under spelets gång än innan patch så antar den inte jobbar fullt längre och därför får fps:en inte skjuts av att ställa in lägre inställningar. Om dom inte fixar detta i nästa patch blir jag grymt besviken.

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Mitt enda egentliga problem med bf1 är att jag stiger för snabbt i rank, min rank motsvarar verkligen inte min skill level

Vet inte hur lång tid du tycker det ska ta att bli max rank, men för mig med 1375+ spm(top 1% på PC) så kommer det ta ca 240h. Ganska lagom nivå om du frågar mig då jag endast spelar under golfens lågsäsong. Är lvl 76 med 4750000xp på 57h och spelar för övrigt mest med snipers

Edit: 20miljoner XP för lvl 100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Det där förvånar dig?

Själv har jag inte spelat många sekunder sen patchen. Man köper två kort för att kunna få ett finfint flyt, vet att BF alltid funkat näst intill perfekt med SLI. Sen this liksom...

Till skillnad ifrån BF 3 och 4 så är AOE/splashen av varje skott enorm så det är otroligt svårt att missa.
Sen att det krävs en squad för att ta ner en novis tankförare är bara tragiskt.

Rekordet på en rush runda är 219 / 0 , och det var med 5h erfarenhet av spelet.. OP as fuck

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASeagreen:

Vet inte hur lång tid du tycker det ska ta att bli max rank, men för mig med 1375+ spm(top 1% på PC) så kommer det ta ca 240h. Ganska lagom nivå om du frågar mig då jag endast spelar under golfens lågsäsong. Är lvl 76 med 4750000xp på 57h och spelar för övrigt mest med snipers

Edit: 20miljoner XP för lvl 100

Jag tror du missförstod mig, jag är rank 43 just nu och då förväntar sig nog folk att man är rätt skillad vilket inte riktigt är verkligheten med mig

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag tänker på att hur ni har AMD Radeon som senast ny version o fungerar på BF1 eller problem ?

men inte på min dator som problem o har slutar windows korrekt ..

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Jag tror du missförstod mig, jag är rank 43 just nu och då förväntar sig nog folk att man är rätt skillad vilket inte riktigt är verkligheten med mig

Alla som spelat mindre än 200h är noobs Nä men allvarligt, jag behöver nog 200h med ett spel för att känna att jag behärskar det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless