skärmen upp och ner?

Permalänk
Medlem

skärmen upp och ner?

jag slog handen i tangent bordet och nu är min bild upp och ner.
det är itne skärmen så va gör man?
orkar itne installera om os

.. tog 10 min att skriva detta

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Medlem

Högerklicka på skrivbordet
Egenskaper
Fliken Inställningar
Knappen Avancerat

Där någonstans går det nog att vända den rätt

Permalänk
Medlem

annars kanske det är nånting me
ctrl+alt upp/ner
kanske va typ altgr+ upp/ner

Visa signatur

AMD Athlon 64 4200+ 2,2ghz-2024mb ram-Ati X1700 1024mb@500mhz,

Permalänk
Medlem

Finns en inställning som heter rotera i nvidias drivrutiner, råkade du komma åt någon snabbkombination som ändrade det?

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Hoppas du har lärt dig att inte slå på datorer nu

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

geil finns det i atis program med men vem fan vänder skärmen upp och ner e en onödig funktion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
geil finns det i atis program med men vem fan vänder skärmen upp och ner e en onödig funktion

Finns folk som kopplar datorn till en projektor som kanske sitter upp och ner i taket. Då kan det vara bra att kunna vända bilden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer.X
geil finns det i atis program med men vem fan vänder skärmen upp och ner e en onödig funktion

e man i kina så :S

Visa signatur

AMD Athlon 64 4200+ 2,2ghz-2024mb ram-Ati X1700 1024mb@500mhz,

Permalänk
Medlem

tackar det funkar bra nu.
hitatade det i nvidias drivrutiner.
tack 2fst tror ja du hetteR:åp

Visa signatur

fx 593 . 234954y9 gb raptor raid 32489.
tagan 328295kw. 23932 gb ram 23984 mhz. gefore 392849gtggzggt

Permalänk
Sötast

är det svårare att skriva på tangentbordet om skärmen är upp å ner? knapparna vänds också eller?

Permalänk
Medlem

Lite oftopic!
Vill inte vara elak men postar man en tråd direkt när ett sådant problem kommer upp? Tycker det är många här på swec som skapar trådar för väldigt lite.

Om jag t.ex. skulle ha fel på mitt ljudkort inte svarar som det förresten gjorde här i veckan så har man ju alltid enhetshanteraren att kolla i om man inte blir klok på det kan man ju allt försöka ominstallera drivers (som jag gjorde och det fungerade då), om detta inte skulle lösa problemet så har man ju alltid google, och sökfunktionen på Swec.

Visst detta kan vara svårt att göra med en uppochned vänd skärm men det måste ju vara lättare att leta upp inställningarna till grafikkortet än att ta sig in på Swec och posta en tråd.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Medlem

Re: skärmen upp och ner?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xsoxs
jag slog handen i tangent bordet och nu är min bild upp och ner.
det är itne skärmen så va gör man?
orkar itne installera om os

.. tog 10 min att skriva detta

Fin signatur du har, felstavat å allt

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Jag testar att vända min skräm nu för att svara på frågan om de tar längre tid att skriva ett meddlenade. Och nej, jag tycker det flyter på ganska bra...

om j... Så långt kom jag när jag vände tangentbordet upp och ner. Sen gav jag upp...

Vad som hände när du slog väven i bordet var kanske att tangentbordet vred sig?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear
Jag testar att vända min skräm nu för att svara på frågan om de tar längre tid att skriva ett meddlenade. Och nej, jag tycker det flyter på ganska bra...

om j... Så långt kom jag när jag vände tangentbordet upp och ner. Sen gav jag upp...

Vad som hände när du slog väven i bordet var kanske att tangentbordet vred sig?

grattis! han är nog inte bara lika haxxor på tagenbordet som du är!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear
Jag testar att vända min skräm nu för att svara på frågan om de tar längre tid att skriva ett meddlenade. Och nej, jag tycker det flyter på ganska bra...

om j... Så långt kom jag när jag vände tangentbordet upp och ner. Sen gav jag upp...

Vad som hände när du slog väven i bordet var kanske att tangentbordet vred sig?

Haha Tack för månadens skratt verkligen 10p

Permalänk
Medlem

Lite off-topic, men... "tangent bordet"? Ska inte det skrivas som ett ord?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medea
Lite off-topic, men... "tangent bordet"? Ska inte det skrivas som ett ord?

Är du vår svenskalärare eller?

Permalänk
Medlem

jo han är det faktiskt, vi ses nästa lektion Medea

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är du vår svenskalärare eller?

Jag som trodde det hette svensklärare?
ÄGD!

Visa signatur

Amd 64 Powwa!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattias_b
Jag som trodde det hette svensklärare?
ÄGD!

o_O hur blev jag ägd? o_O

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
är det svårare att skriva på tangentbordet om skärmen är upp å ner? knapparna vänds också eller?

Nejdå, det är bara bilden som blir roterad. Så det är enklast att vända på skärmen upp och ner. Vill man inte det så får man stå på huvudet tills problemet är fixat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz

o_O hur blev jag ägd? o_O

Svenskalärare är inget ord (enligt SAOL), däremot är svensklärare det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize

Svenskalärare är inget ord (enligt SAOL), däremot är svensklärare det.

Om jag hade påstått att det hette något annat än svenskalärare så hade jag varit ägd kanske?

Permalänk
Medlem

Hahaha roligaste tråden på länge!

EDIT: HAHAHA att tangentbordet vred sig :D:D:D, sjukt kul.

Permalänk
Medlem

Äsch, bara att vända skärmen upp och ner då ju

Visa signatur

IBM R40

Permalänk

Skärmen upp och ned

Windows 10: tryck ned ctrl och alt tangenterna samtidigt och piltangent. Blir det inte rätt med en gång så vänta ca 20 sekunder ( så är det i min dator i alla fall) och gör om, till slut hamnar skärmen rätt! [Gör man om för tidigt så händer ingenting, vilket kan skapa viss förvirring ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slanggurkan:

Windows 10: tryck ned ctrl och alt tangenterna samtidigt och piltangent. Blir det inte rätt med en gång så vänta ca 20 sekunder ( så är det i min dator i alla fall) och gör om, till slut hamnar skärmen rätt! [Gör man om för tidigt så händer ingenting, vilket kan skapa viss förvirring ]

En viss förvirring uppstår när du bumpar en elva år gammal tråd.

Visa signatur

It’s more fun to compute.