Permalänk
Medlem

Motivation

Tja,
hur hittar ni motivation?

Behöver verkligen lite support, har "fått" en utbildning.
Som jag vill gå och slutföra.

Problemet är att jag inte hittar den riktiga motivationen.
För att slutföra detta måste jag nöta, nöta och nöta.
Övning ger färdighet.

Jag vet detta, men orkar inte nöta 6-8 timmar varje dag, samma sak.

Hilfe.

Permalänk
Medlem

Vad är det för utbildning?

Permalänk
Medlem

Med tanke på ditt inlägg så måste jag fråga.
Varför ska du gå utbildning?
Vill du gå utbildningen eller måste du?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

Känner man så, har man valt fel. Man ska älska det..inte tvinga sig i det.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Avstängd

Bryter ned saker i mindre delmål. Det gör att det bli lättare att dels fokusera på kort sikt och det hjälper mig att inte stirra mig blind på slutmålet eftersom att det är lätt att det känns överväldigande och onåbart.

Samtidigt ser man en utveckling på kort sikt men även om man blickar tillbaka och ser vad man åstadkommit på längre sikt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Falcon:

Tja,
hur hittar ni motivation?

Behöver verkligen lite support, har "fått" en utbildning.
Som jag vill gå och slutföra.

Problemet är att jag inte hittar den riktiga motivationen.
För att slutföra detta måste jag nöta, nöta och nöta.
Övning ger färdighet.

Jag vet detta, men orkar inte nöta 6-8 timmar varje dag, samma sak.

Hilfe.

Hej!

Tänk på att det ofta är du själv som sätter "tonen" för hur resan till målet ska se ut. Om du väljer att se det som "nöta, nöta och nöta" så är det svårt att titta bort ifrån det. Försök att ha någon form av vision och ta steg efter steg för att komma fram, det fungerar för mig. Man måste börja någonstans.

Beroende på utbildning så har du väl också "klass kamrater" att vända dig till när det blir tungt.
Lycka till

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Bryter ned saker i mindre delmål. Det gör att det bli lättare att dels fokusera på kort sikt och det hjälper mig att inte stirra mig blind på slutmålet eftersom att det är lätt att det känns överväldigande och onåbart.

Samtidigt ser man en utveckling på kort sikt men även om man blickar tillbaka och ser vad man åstadkommit på längre sikt.

Mindre delmål, bra, tack som fan.
Just nu ser man bara slutet, som känns långt bort...

Skrivet av Jonssown:

Hej!

Tänk på att det ofta är du själv som sätter "tonen" för hur resan till målet ska se ut. Om du väljer att se det som "nöta, nöta och nöta" så är det svårt att titta bort ifrån det. Försök att ha någon form av vision och ta steg efter steg för att komma fram, det fungerar för mig. Man måste börja någonstans.

Beroende på utbildning så har du väl också "klass kamrater" att vända dig till när det blir tungt.
Lycka till

Ja, jag har en eller två till som är riktigt motiverade.
Som jag delvis frågar och "stöttar" mig mot.
Tack.

Permalänk
Medlem

Vet inte om eller hur mycket du tränar. Men träning har gjort mig mer motiverad och piggare i vardagen så det rekomenderas

Visa signatur

<3

Permalänk
Inaktiv

Det finns inget direkt svar på frågan utan det beror på på individ, jag själv behöver träna mer fysisk, där enda lösning är att dra ner på annat.

Nu vet jag inte hur det är i TS fall, sitter du och inte gör ett skvatt samtidigt som du har hur mycket att göra så ser jag det som ett självdisciplinproblem, där man enkelt kan motverka problem genom att undvika frestelser. Som vissa på skolor som sätter sig och pluggar i ett rum om kvällarna, där de inte har tillång till dator eller tv.

När man blir äldre brukar ens fritid blir försumbar och det handlar då mer om prioriteringar, hur ska man motivera att dra ner på något annat bra som fysisk träning för att kunna plugga mer?