Xiaomi Mi Mix är smart telefon med rekordstor skärmyta

Permalänk
Medlem

Älskar konceptet, men var tusan sitter högtalaren för samtal? Måste jag vänta telefonen upp och ner för att faktiskt ringa med mobilen?

Permalänk
Medlem

Jag gillar den! Stor, ja. Men jag kör jänkarmentalitet när det gäller elektronik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Man har ju allt annat bakom displayen. Jag vet inte varför vissa saker absolut skulle behöva vara bredvid. Hoppas i alla fall de använder ytan till hårda knappar så den inte är helt förslösad. Tyvärr verkar de ju redan ha allokerat plats på skärmen för mjuka knappar (se bildförhållandet)…

Så vart ska sensorerna (proximity så skärm stängs av vid samtal när det är nära ansiktet, ambient light för automatisk ljusreglering av skärm) och kameran på framsidan ta vägen? Hur får du helt magiskt bort skärmdrivers till baksidan?

Att ta bort sensorerna + kameran på framsidan vore självmord, och pga. hur skärmar är uppbyggda är det omöjligt att ta bort "hakan". Se t.ex. runda android smartwatches, antingen har man tunn ram och en liten haka (flat tire), eller tjock ram utan haka.

Skrivet av Hucke:

Älskar konceptet, men var tusan sitter högtalaren för samtal? Måste jag vänta telefonen upp och ner för att faktiskt ringa med mobilen?

Piezoelektrisk keramik. Genom att skicka vibrationer genom den keramiska ramen av mobilen så skapas ljud utan behov av traditionella högtalare.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daumier:

Så man ska ha en liten skärm bredvid kameran?

I min mening kan man kasta ut den kameran helt, men om man vill ha kvar den kunde man kanske offrat ett av de nedre hörnen av skärmen. Blir det mjuka knappar är det ju ändå oanvänt utrymme. Hade varit ännu coolare om en liten del av skärmen gjordes transparent när kameran skulle användas, men tyvärr är vi nog inte riktigt där än.

Ja, kameran lär vara större än så.

Dold text
Skrivet av Bakgrund:

Jaha, då förstår jag vad du menar. Det är nog som på Moto 360 med "flat tire" i nederkanten, att anslutningen till skärmen måste gå någonstans, och för att ge plats åt en "selfiekamera", ljussensor och avståndssensor. Hade säkert gått att göra döytan ännu mindre om man skippade kameran och sensorerna men då kompromissar man för mycket med funktionaliteten enligt mig.

Ljussensor och närhetssensor är bra poänger. Det tänkte jag inte på att man behövde "döyta" för att få in. Då är det i alla fall inte bara kameran som är där och tar upp plats. Dags att kapa ett hörn till på skärmen? Symmetri är ju en bonus.

Skrivet av biorrith:

Kan du tillverka en sån telefon? Det har äntligen kommit en telefon med extremt små bezels och så gnäller folk om att det fortfarande är kvar 5mm i botten.

Jag kan inte tillverka någon telefon över huvud taget. Kan du? Jag har aldrig stört mig något vidare på de andra kanterna, men att så många tillverkare bara fyller ut med döyta längst ner till synes utan anledning förstår jag mig inte på.

Det är för övrigt drygt 1cm nederkant.

Skrivet av XFTality:

Så vart ska sensorerna (proximity så skärm stängs av vid samtal när det är nära ansiktet, ambient light för automatisk ljusreglering av skärm) och kameran på framsidan ta vägen? Hur får du helt magiskt bort skärmdrivers till baksidan?

Att ta bort sensorerna + kameran på framsidan vore självmord, och pga. hur skärmar är uppbyggda är det omöjligt att ta bort "hakan". Se t.ex. runda android smartwatches, antingen har man tunn ram och en liten haka (flat tire), eller tjock ram utan haka.

Jag är med på att man behöver plats för den, men blir det verkligen bra om man placerar närhetssensor längst ner? Det känns som att den missar huvudet med ganska god marginal vid telefonsamtal.

Citat:

Piezoelektrisk keramik. Genom att skicka vibrationer genom den keramiska ramen av mobilen så skapas ljud utan behov av traditionella högtalare.

Häftigt! Var på väg att ställa samma fråga, men det behövs ju inte längre.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ooh, I like it. För min del kan de gå större ändå, 7, eller t o m 8 tum, 16:9.

Permalänk
Medlem

Om dom ska vara onödigt stora så gör dom iaf vikbara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tror inte Iphone 6 Plus räknas som "olämplig som mobiltelefon pga den enorma storleken"...

Intressant telefon, börjar bli bra konkurens från Kina nu!

Jag har en iPhone 6S (inte plus).
Tycker att den är lite i största laget när man ska stoppa ner den i en ficka eller enhandsavända.
När man kör tvåhandsanvändning så är storleken inget problem, då hade den gärna fått vara lite större.
Men man ska ju ha med sig den också... annars är det ju inget problem att använda skärm på 20-30", Mekaniskt tangentbord etc när man sitter vid datorn. Men lite otympligt att ha med sig.
Det är det som är grejen med jätte telefoner att de blir lite otympliga att ha med sig om man har annat att göra än att pilla på telefonen hela dagarna.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt snygg design

Permalänk
Avstängd

Väldigt fin mobil!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett droptest med den...

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme | Intel i7 5820k @3.3 GHz | Crucial Ballistix Sports 16 GB 2X8 | Asus GeForce GTX 460 v2 | Phanteks Enthoo Luxe | Samsung 840 EVO | Seagate Barracuda 2TB | NZXT Kraken X61 | EVGA SuperNova 750 W |

Permalänk
Medlem

Trevlig såtillvida att det pågått ett mindre hemligt krig om vem som kan komma undan med störst bezel på senare år. Kanske någon av tillverkarna kan bli lite skrämda av den röda faran och komma på rätt väg igen. Inte för att jag vill se glas ända ut till kanten någonstans, men eftersom jag alltid ändå kör med skydd så kunde det nästan kvitta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Man har ju allt annat bakom displayen. Jag vet inte varför vissa saker absolut skulle behöva vara bredvid. Hoppas i alla fall de använder ytan till hårda knappar så den inte är helt förslösad. Tyvärr verkar de ju redan ha allokerat plats på skärmen för mjuka knappar (se bildförhållandet)…

Microusb med snabbladdning = förstörd display inom några dagar. Det är extremt varmt vid microusb orten under laddning, speciellt med snabbladdning och all värmen skall kunnas avledas, annars kommer displayen aldrig hållas länge. Är säker på om det kunde ha gjort en total bezellös smartphone, skulle tillverkarna gjort det och finns anledning att dom måste ha en yta kvar.

Video om telefonen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Snusfri

Mycket snygg lur och i perfekt storlek med.
Se och lär Google, era Pixel/Pixel XL är groteskt fula.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

För mig är en telefon en telefon och inte mycket annat, visst surfar jag lite ibland och använder nån app, övervakning osv samt läer en och annan bok på den under resorna men har absolut ingen behov att att byta bara för att byta så jag dras fortfarande med min gamla trotjänare Find 7a. Köper inte heller längre Iphone/Samsung telefoner till vad jag anser är lite av överpriser och kör dessutom kontant abb så köper mina lurar, denna fick mig dock att vilja uppgradera när det väl bär av om inget annat bättre finns tillgängligt då?

5.5" är lite i minsta laget för mina stora klumpiga händer och blir fel hela tiden när jag skriver text, perfekt storlek för mig och det utan att telefonen överlag blir alldeles för otymplig är lockande minst sagt. För hög upplösning kan väl påverka batter antar jag men för låg påverkar text när jag läser böcker och tröttar ut ögonen så kanske kan bli bra?

Permalänk
Medlem

Sharp har kört med den typ av layout i några år på sina telefoner, egentligen inget nytt.
Dags att läsa på lite gott folk...
Dock trevligt att Kina kan leverera den typ av högteknologisk teknik också med en bra prislapp förhoppningsvis.

Eftersom folk kallar telefoner med runda hörn iPhone-kopior titt som tätt, så är ju detta en total Sharp-kopia om man ska följa den agendan.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Pepsin:

Samma fysiska storlek som iPhone7 plus. Men jag håller med om att den ändå kan vara lite stor. 5,5" skärm är optimalt för mig, och med så små bezels skulle en sådan skärm få plats i ett skal lika stort som en vanlig iPhone 7...

Skrivet av xpanterx:

Tror inte Iphone 6 Plus räknas som "olämplig som mobiltelefon pga den enorma storleken"...

Jag tycker att nämnda äppeltelefoner är för stora. Det är min personliga åsikt, förstås. Mobilen får inte vara för stor, för då kan jag inte a) ha den i fickan obehindrat och b) hantera den på ett naturligt sätt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Snygg ja. men problematisk att hålla i händerna. Man kommer trigga skärmen konstant. Samsungs Edge telefoner har visat på en svaghet med glas som går till kanterna på telefoner. Det blir en svag punkt där även det idag starkaste telefonglaset lätt spricker om telefonen utsätts för stötar vid kanterna. Denna ser ut att lida av samma utmaning.

Sedan så är företaget i fråga inte känd för att satsa på säkra produkter. De fick i dagarna återkalla hela sitt sortiment av webkameror och övervakningskameror från USA marknaden efter de varit de lättaste målen för de hackers som skapade ett botnät av IoT produkter som de sedan sänkte DYN med.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Var mindre än 5.5" .. var mindre än 5.5" ... fuck.

Seriöst nu får asiaterna ta och coola ned med sina 7"are. Det är ändå telefoner vi snackar om som skall få plats i en jeansficka. Springer alla i Asien runt med man-purse'es eller vad pågår?

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

@orion_: Poängen är ju att den är lika stor som en 5.5" men med större skärm.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem
Skrivet av orion_:

Seriöst nu får asiaterna ta och coola ned med sina 7"are. Det är ändå telefoner vi snackar om som skall få plats i en jeansficka. Springer alla i Asien runt med man-purse'es eller vad pågår?

Passar den inte dig så köp den då inte haha!
Den har ju samma storlek som iPhone 7 Plus som säljer som smör så vad finns det att klaga på?

Jag hade lätt köpt den om den såldes här, hatar "små" skärmar (allt under 5.2")

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av orion_:

Var mindre än 5.5" .. var mindre än 5.5" ... fuck.

Seriöst nu får asiaterna ta och coola ned med sina 7"are. Det är ändå telefoner vi snackar om som skall få plats i en jeansficka. Springer alla i Asien runt med man-purse'es eller vad pågår?

Verkar ju ha ha liknande mått som iPhone 7 plus och den får utan problem plats i alla mina jeans.

Permalänk

@noyce: En 5.5" går ju lätt ner i fickan.

Permalänk
Medlem

Det där namnet alltså. Mi mi mi.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

@orion_: Eftersom den ändå är lika stor som en iPhone 7 plus så går den ju ner i fickan.

Permalänk

@Alucius: Xiaomi är verkligen inte ett dåligt märke om det är det du syftar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Snygg ja. men problematisk att hålla i händerna. Man kommer trigga skärmen konstant. Samsungs Edge telefoner har visat på en svaghet med glas som går till kanterna på telefoner. Det blir en svag punkt där även det idag starkaste telefonglaset lätt spricker om telefonen utsätts för stötar vid kanterna. Denna ser ut att lida av samma utmaning.

Sedan så är företaget i fråga inte känd för att satsa på säkra produkter. De fick i dagarna återkalla hela sitt sortiment av webkameror och övervakningskameror från USA marknaden efter de varit de lättaste målen för de hackers som skapade ett botnät av IoT produkter som de sedan sänkte DYN med.

Vad har Xiaomi med Hangzhou Xiongmai att göra? Det är webcams från Hangzhou Xiongmai som var inblandad och inte Xiaomis webcams.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag föredrar iPhone där det finns en svart kant runtom så man kan se hela skärmen utan att hålla telefonen som ett freak.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Ge mig NU!!! Detta är vad jag vill ha men...den kommer nog aldrig till sverige.
jag vet att ett annat företag hade något likt detta för 2-3 år sedan men den var svag och dyr.
Crystal någonting

Det var sharp som hade den telefonen! Sjukt häftig rent utseendemässigt, men kan tänka mig att en sådan telefon blir väldigt opraktisk att använda på grund av missklicks...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Släpps den 4'e november och kommer att kosta under $500.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Oj, jag måste gå och byta kalsonger efter den där pr0n-filmen.

Skulle ha köpt en Note 7 för en månad sedan om inte...

Men, nu känns som att det kanske var lika bra.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|