Permalänk
Geeks Gaming

bara för att jag sa att jag knappt har några problem så fryser spelet nu vid mitt senaste barn find. så ja, patch på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Fiat Abarth 595 Essence, Subaru 2005 är de första jag har kommit på, har knappt driftat, men dessa är kul!

Nissan Silvia K's 1994
Nissan 240sx

Tycker BMW bilarna är för aggressiva i svängarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Nissan Silvia K's 1994
Nissan 240sx

Tycker BMW bilarna är för aggressiva i svängarna

Ah 240sx glömde jag nämna. Slängde ihop en sådan lite snabbt igårkväll. ~450-500hk SR20 och standarddäck. Rätt trevlig bil, provade tre driftzoner och fick PB i alla tre på första försöken. :)'

Den var även utmärkt för "Underdog achievment" där du skall få tre stjärnor med en C-klass bil på något stunt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Ah 240sx glömde jag nämna. Slängde ihop en sådan lite snabbt igårkväll. ~450-500hk SR20 och standarddäck. Rätt trevlig bil, provade tre driftzoner och fick PB i alla tre på första försöken. :)'

Den var även utmärkt för "Underdog achievment" där du skall få tre stjärnor med en C-klass bil på något stunt.

Än sålänge min favorit.
Återstår att se om man får tag på en RX7 vilket verkar vara en svår uppgift. Om någon har över, hojta till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Än sålänge min favorit.
Återstår att se om man får tag på en RX7 vilket verkar vara en svår uppgift. Om någon har över, hojta till!

Tack för tipset. Bifogar klipp på min C-klass tune av just den bilen. Inga problem att klara achievementet (3 stjärnor - 60k score) för er som kan slänga ut bakändan.

Du får RX-7 i tredje midnight battlen. Försökt köpa en till på AH hur länge som helst men dem snipas direkt. Beredd att slänga ut en mille eller två men verkar inte hjälpa...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Tack för tipset. Bifogar klipp på min C-klass tune av just den bilen. Inga problem att klara achievementet (3 stjärnor - 60k score) för er som kan slänga ut bakändan.

https://www.youtube.com/watch?v=l3FvW4De8qY&feature=youtu.be

Du får RX-7 i tredje midnight battlen. Försökt köpa en till på AH hur länge som helst men dem snipas direkt. Beredd att slänga ut en mille eller två men verkar inte hjälpa...

Vad har du för PC? vet inte om detta stämmer men: http://www.gamerevolution.com/manifesto/an-explanation-for-fo...

Kör själv 4kanals 3000MHz ddr4 men det är ju rätt pissigt om artikeln har rätt, du verkar inte ha nåt stutter dock.

Permalänk

lyckades tillslut få ned forza, men nu vill inte spelet gå igång, crashar efter jag klickat vidare vid rutan där de varnar för minimum requirements .. provat disablea mic men hjälper ej.

Windows 10 freshinstall och inget AV utöver windows egna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Vad har du för PC? vet inte om detta stämmer men: http://www.gamerevolution.com/manifesto/an-explanation-for-fo...

Kör själv 4kanals 3000MHz ddr4 men det är ju rätt pissigt om artikeln har rätt, du verkar inte ha nåt stutter dock.

Gammal jävla sandy bridge rigg med nytt 1070. Inget stutter att klaga på nej, hade problem till en början men det löstes med senaste patchen. Vsync+High preset med AA och MSAA sänkt från 4x till 2x.

2500k @ 4,5ghz
16gb ddr3 1600
1070

Har sett liknande påståenden tidigare, kan mycket väl stämma.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan köra mikrofonen på nu när man kör spelet med den senaste patchen?

Permalänk
Medlem

Micken ska vara fixad om man läser info i nya uppdateringen. Kör också 1070, visst menar ni lagg / frysning, med stutter? Har i så fall typ inga kvar efter uppdateringen . Hade 1-2 sec frysning ca 1-2 gånger min innan. I vissa områden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är redan bevisat att spelet flyter bättre på ny gpu-arkitektur (rx480>390 med 15 fps) så teorin om ddr4 är galen nog att stämma. T10 pls

Polarn som sitter på ett 780ti blev kvitt laggproblemen när han gick från een klockad 2700k till en 6700k +ddr4.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Tack för tipset. Bifogar klipp på min C-klass tune av just den bilen. Inga problem att klara achievementet (3 stjärnor - 60k score) för er som kan slänga ut bakändan.

https://www.youtube.com/watch?v=l3FvW4De8qY&feature=youtu.be

Du får RX-7 i tredje midnight battlen. Försökt köpa en till på AH hur länge som helst men dem snipas direkt. Beredd att slänga ut en mille eller två men verkar inte hjälpa...

Haha du va rätt duktig. Själv skickar jag ut bilen fler gånger än så. xD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Det är redan bevisat att spelet flyter bättre på ny gpu-arkitektur (rx480>390 med 15 fps) så teorin om ddr4 är galen nog att stämma. T10 pls

Polarn som sitter på ett 780ti blev kvitt laggproblemen när han gick från een klockad 2700k till en 6700k +ddr4.

Skickades från m.sweclockers.com

Det verkar ju dock konstigt, för om det skulle stämma så skulle alla som inte har högt klockade DDR4 4-kanalsminnen (finns endast på x99 inte z170 som använder 2 kanals) få stutter. Ditt fall talar helt klart emot teorin då en 2500K har långt ifrån samma minnesbandbredd som en xbone. Men om jag kör på 1080p och 1xmsaa (har bara 980ti) borde jag kunna få 60fps överallt då?

Permalänk
Medlem

@oztin
Tack! Jo vissa driftslingor sitter bra, andra avskyr jag...

@datornoob123
Jag har ingen aning hur det ligger till, försöker brainstorma idéer då det verkligen är något konstigt med Horizon 3 porten baserat på de olika rapporter man läser om folk med nya skylakebyggen som knappt har 60fps på low medan andra (som jag) inte alls har några sådana problem.

Ja, baserat på min upplevelse borde du klara det. Osäker på om 1xmsaa går att välja dock, tror det är off,x2,x4,x8. Men du bör kunna få det o se snyggt ut @60fps iallafall.

Permalänk
Medlem

Antar att de flesta redan känner till detta men du kan glitcha på vanliga front & rear bumpers + side skirts på widebody. Vissa modeller får tyvärr hål eller andra buggar men på många funkar det bra.

https://www.reddit.com/r/forza/comments/57wibz/forza_horizon_...

Permalänk
Medlem

Jävla segt att forzathon eller vad det heter är buggat... vunnit ett par race på dragstripen vid flygfältet utan att bilfan låser upp.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

Du måste väl använda vissa bilar också för att få belöningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Vad har du för PC? vet inte om detta stämmer men: http://www.gamerevolution.com/manifesto/an-explanation-for-fo...

Kör själv 4kanals 3000MHz ddr4 men det är ju rätt pissigt om artikeln har rätt, du verkar inte ha nåt stutter dock.

De skulle behöva se över optimeringen av sin egen site innan de börjar gnälla på Forza hehe, men intressant i alla fall, tror knappast de kommer patcha det dock.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Du måste väl använda vissa bilar också för att få belöningen?

Givetvis, men använder samma bil och har låst upp de andra två utmärkelsena, bara den sista som inte fungerar.

EDIT: Löste det. Problemet var att jag inte väntade kvar i lobbyn utan trodde man skulle in i free roam och därifrån välja drag race. Hade ju kunnat varit lite tydligare. Om ni vill ha bilen går det att ordna lätt.

https://www.reddit.com/r/forza/comments/57v6vk/how_to_win_the...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Försöker starta car meet. Såfort jag ska ut på banan krashar spelet.
Gör ett nytt försökt ikväll men fan va trist, nu när det är xp och credits boost o grejer!

Permalänk
Medlem

Tänkte bara upplysa er som kanske tänkt begära pengarna tillbaka att jag just gjorde det via Microsofts chatt och det gick smärtfritt. Köpte spelet den 24/9 så det verkar som att man har god tid på sig.

Kommer vänta och se om spelet fungerar efter mina förväntningar, då blir det helt klart ett köp igen då spelet är ritkigt roligt NÄR DET FUNGERAR

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem

Trots allt jag läst om att folk har problem med spelet så ser det förjävla ballt ut så jag bestämde mig för att köpa det igår. Först det positiva, tycker verkligen det är ett bra koncept och alla race jag hittills gjort har vart riktigt bra och roliga. Sen ser spelet riktigt snyggt ut och gillar soundtracket (även om radiostationen fastnar på nån låt ibland). Verkar dessutom finnas extremt mycket att göra ett tag framöver.

Det negativa är att jag upplever stuttering då och då under körning, mindre på landsväg och mer runt bebyggelser eller skog. FPSen är inte direkt något att hurra över, runt 90 på vägar och ner till 60 i små städer, detta på Ultra med 2xMSAA samt 1440p.

Testade även att köra på TVn (1080p) men skumt nog kunde jag inte bibehålla 60fps utan den gick ner till 50 när jag testade ett specifikt race där man kör runt i ett villaområde. Bytte jag tillbaka till gamingskärmen och körde om exakt samma event i 1440p så fick jag faktiskt något högre FPS (70-60) vilket låter skumt.

Tittar jag i MSI Afterburners grafer så jobbar CPU0 till 90% och resten av kärnorna runt 25%. GPU load är inte maximerad utan ligger på ca 85%. Testade att stänga av CPU0 och upplevde ordentlig stuttering i några sekunder men sen blev det genast mjukare.

Jag har en G-sync skärm så jag testade att stänga av funktionen men det hjälpte inte nämnvärt. Har även fått en FPS dipp till 40 där jag sen såg i MSI AB att GPU core just vid det tillfället dök till 30% load.

Vet inte riktigt vad jag ska göra för att få en mer angenäm upplevelse då jag hört att folk med just 6700K fått spelet att flyta på perfekt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nåja, "löste" det genom att stänga av G-sync och sätta på ULMB, köra Prefer Maximum Performance i NVCPL samt låsa spelet till 60fps och sätta på V-sync i spelet. Håller 60fps för det mesta och stuttering är nästan borta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Nåja, "löste" det genom att stänga av G-sync och sätta på ULMB, köra Prefer Maximum Performance i NVCPL samt låsa spelet till 60fps och sätta på V-sync i spelet. Håller 60fps för det mesta och stuttering är nästan borta.

Nästan låter inte jättebra. Kommer inte köpa förrän stutter är borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av datornoob123:

Nästan låter inte jättebra. Kommer inte köpa förrän stutter är borta.

Good for you.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad uppdateringen som kom här om dagen innehöll? Märker typ ingen skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zenon88:

Någon som vet vad uppdateringen som kom här om dagen innehöll? Märker typ ingen skillnad

Skickades från m.sweclockers.com

Sägs att det primära syftet med den var att få bukt med alla felaktiga bans. Inte lirat själv så kan inte uttala mig mer än så.

Permalänk
Medlem

windows sket på sig så att man behövde ominstallera och nu kan jag inte ens ladda ner forza längre >:(

Visa signatur

CPU: i7 8086k @5.0 ghz RAM:16gigs MOBO: ASUS z370-f strix
GPU: GTX 980 ref SSD: Samsung 970 NVMe 500gb, Samsung 860 evo 500gb
PSU: EVGA Supernova G2 850w
CHASSI: Phanteks enthoo pro M acrylic window
citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hur går ni tillväga för att köpa spelet? Kan varken köpa det från Windows Store i datorn eller från Microsofts hemsida. Provat både Paypal och mitt Visa kort. Får bara felmeddelande hela tiden att jag ska prova senare.

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Manett:

Hur går ni tillväga för att köpa spelet? Kan varken köpa det från Windows Store i datorn eller från Microsofts hemsida. Provat både Paypal och mitt Visa kort. Får bara felmeddelande hela tiden att jag ska prova senare.

testa att köpa det lite senare kan vara nått tillfälligt. Köpte mitt via Win-store så det har ju funkat för andra.
Men deras affär är lite instabil, mycket som funkar ibland...