3200 kr att handla komponent för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Tycker inte heller du ska köpa ett grafikkort när du har ett 290X.

Hur länge gäller presentkortet? Du kan ju kanske spara pengarna till senare.

Du var inne ljudkort men du skulle nog tjäna mer på att köpa ett par ordentliga hörlurar (inte gamingheadset) och eventuellt en förstärkare. Steelseries är inte direkt kända för att ha bra ljud så du kommer nog kunna märka en rätt stor skillnad.

Fidelio X2 eller DT770 tex. Kompletts utbud är dock inte fantastiskt.

Räcker annars ganska precis till en robotfönsterputsare!

https://www.komplett.se/product/888426/hem-hushaall/rengoring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Vart såg du 20GB and higher 0%? Det vore konstigt om så var fallet då jag tror att det är åtminstonde några som sitter på 32+GB ram?

Och han säger ju inte specifikt att han bara spelar spel. Gör han något kreativt så är ju inte 32GB för lite RAM.

Eller missförstår jag dig?

Personligen tycker jag han ska köpa nytt grafikkort för pengarna.

Bara ditt kommentar med nytt grafikkort visar vilken hardcore gamer du är. Inga fler comments här.

Permalänk
Medlem

Köp ett par x2 sedan det bästa externa ljudkortet de har. Eller kanske annars en skön stol?

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods

Permalänk
Medlem

Köpa en GoPro kanske inför resan?
Alternativt en vettig kamera för att få skyssta minnen från resan.

Iofs ligger tråden under Stationära datorer.. Men jag skulle nog köpt något jag kunde använda under tiden man är bortrest alternativt sålt presentkortet för lite billigare så du får mer respengar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

4 GB
20.54%

8 GB
33.09%

12 GB and higher
20.17%

Så Seunlau tappade en nolla.

Och kommentarer:
1. BF1 vill ha 16 GB, skillnad mellan 16 och 32 vet jag inte vad det kan göra men vet inte heller hur mycket TS kör i bakgrunden.
2. Vi vet inte om TS kör annat som använder mycket RAM.

Oh BF1.. just det. Spelet som ingen spelar och som man får -10 fps på när man kör med 8gb och där man får 100kr/2fps för sina pengar när man ändå ligger på 60 stabilt. Jag tappade inte en nolla utan tog fram fakta från steam. Så sluta upp med att förvirra folk och låta dem tro att 16GB är ett måste när 90% av spelen klarar sig med 8GB och det blir över också. Har du ens någonsin testat med att köra med 8gb med dagens spel? Jag gissar på nej.

Jag kommer med fakta, du kommer med entusiastiska påståenden och attacker. Jag är en sån person som kan köpa 8GB och klara mig i 2-3 år till och sen köpa ytterligare 8 om det behövs. Du är en enthusiast som köper 32GB för att kunna rita i Photoshop. Hoppas att du förstår skillnaden.

Det finns en anledning till att 30% av steam kör med 4GB minne. Ta fram fakta istället där fps sjunker med 20+ fps på 70% av spelen så kan vi snacka. Det ända du har är BF1 som 5% av gamers spelar, om ens det. Så ja, jag har knappast 0an utan 500kr som jag kan lägga på 1070 för att få 20 mer i fps istället för 10.

Ta inte illa upp. Detta var bara ren fakta och ibland får man acceptera att man har fel. Vill du så kan jag ta fram ännu mer fakta. Jag kan starkt påstå och garantera att jag har rätt i vad jag säger. Har kollat runt alldeles för mycket om detta och det ända jag kan ha missat är om något spel ger 15-20 mindre i FPS med 8GB och isåfall så är det MAX 1 spel. Förmodligen ett spel som ingen spelar.

EDIT: Tänk efter lite..tror du att EA, Blizzard och alla företag som skapar spelen vill tappa spelare pga krav på bättre komponenter? ärligt talat så vet jag inte ens om hur dem tänkte när dem skrev 16GB på battlefield 1 för att 16GB är inte ett MÅSTE i just det spelet och det har jag bevis på. Du förlorar lite fps men kör du 1080p så är 8GB inga som helst problem. Tänk såhär, 75-80% av alla spelare i världen kör med 4-8GB. Vad händer om man börjar skapa spel som MÅSTE ha 16GB minimum? Du förlorar 80% av alla dina miljoner. Vem vill förlora så mycket pengar? Tror du att VDn för EA bryr sig om annat än pengar? Du såg väl att 30% av alla spelare på steam kör 4GB? Vet du vad kraven är för RAM om du ska spela Overwatch? 4GB minimum. Förstår du tanken här? Det är business alltihop, blås entusiaster men behåll nördarna med deras laptops och gen2 datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Oh BF1.. just det. Spelet som ingen spelar och som man får -10 fps på när man kör med 8gb och där man får 100kr/2fps för sina pengar när man ändå ligger på 60 stabilt. Jag tappade inte en nolla utan tog fram fakta från steam. Så sluta upp med att förvirra folk och låta dem tro att 16GB är ett måste när 90% av spelen klarar sig med 8GB och det blir över också. Har du ens någonsin testat med att köra med 8gb med dagens spel? Jag gissar på nej.

Jag kommer med fakta, du kommer med entusiastiska påståenden och attacker. Jag är en sån person som kan köpa 8GB och klara mig i 2-3 år till och sen köpa ytterligare 8 om det behövs. Du är en enthusiast som köper 32GB för att kunna rita i Photoshop. Hoppas att du förstår skillnaden.

Det finns en anledning till att 30% av steam kör med 4GB minne. Ta fram fakta istället där fps sjunker med 20+ fps på 70% av spelen så kan vi snacka. Det ända du har är BF1 som 5% av gamers spelar, om ens det. Så ja, jag har knappast 0an utan 500kr som jag kan lägga på 1070 för att få 20 mer i fps istället för 10.

Ta inte illa upp. Detta var bara ren fakta och ibland får man acceptera att man har fel. Vill du så kan jag ta fram ännu mer fakta. Jag kan starkt påstå och garantera att jag har rätt i vad jag säger. Har kollat runt alldeles för mycket om detta och det ända jag kan ha missat är om något spel ger 15-20 mindre i FPS med 8GB och isåfall så är det MAX 1 spel. Förmodligen ett spel som ingen spelar.

Haha fan vad dålig du är Sämsta inlägget jag läst på länge

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om detta tagits upp tidigare men det självklara valet för mig om du vill ha en datorkomponent är ju 1tb SSD.
Lagring är svårt att få för mycket utav och en stor ssd är ju nästan lite för underbart.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Om du har mekanisk hårddisk, byt ut till SSD. Tyst och fint.
16 GB RAM till (om du har 2x8)? Kan man diskutera om det någonsin kommer göra skillnad...

Skillnad gör det i spel som ex Cities Skylines där du kan fylla uppemot 32GB RAM Minne via assets och mods.

Skrivet av Seunlau:

http://store.steampowered.com/hwsurvey/

4 GB 20.54%
8 GB 33.09%
12 GB and higher 20.17%
20 GB and higher 0%

Snälla...

Relevant much!?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob I am:

Köp ett par x2 sedan det bästa externa ljudkortet de har. Eller kanske annars en skön stol?

Vad är X2? Har redan en DX racer stol hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Köpa en GoPro kanske inför resan?
Alternativt en vettig kamera för att få skyssta minnen från resan.

Iofs ligger tråden under Stationära datorer.. Men jag skulle nog köpt något jag kunde använda under tiden man är bortrest alternativt sålt presentkortet för lite billigare så du får mer respengar.

Har flickvän från Thailand så varit där flera gånger innan så känner inte riktigt ett behov att fotografera och filma massor mer än någon enstaka gång med telefonen isåfall. Annars mycket bra förlag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av messijH:

Åker till Thailand om 2 veckor och blir kvar där 5 månader så inga kakor tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Surfplatta, läsplatta eller kamera för att ha på resan

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Du verkar nöjd med det du har, då finns det väl ingen anledning att köpa nåt krystat bara för att man kan. Särskilt inte om du just ska resa bort.
Så sälj presentkortet eller spara det tills du behöver nåt på riktigt. Närmar sig utgångsdatumen på presentkortet så borde man väl kunna använda det till att köpa ett nytt presentkort som gäller längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Spara pengarna och köp när du kommer hem från Thailand?

Eller varför inte köpa nåt i Thailand istället.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

32 GB ram är kanon. Ramdisk/ramcache är najs.
Bildredigering är också underbart med mycket minne.

Vore jag dig skulle jag dock dumpa alla hårddiskar och köpa största SSDn du kan hitta för pengarna.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

En USB dac. Har själv kikat på en Audioengine d1 (kan driva både aktiva högtalare och hörlurar). Brukar få bättre ljud för lägre pris med en dac + du kan ta med den när du är ute på resande fot till en bärbar dator etc!

Permalänk
Medlem
Skrivet av messijH:

Vad är X2? Har redan en DX racer stol hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Philips fidelio x2 ett par grymma lurar. Kombinera det med v mode boom pro (mic)

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods