3200 kr att handla komponent för.

Permalänk
Medlem

3200 kr att handla komponent för.

Hejsan det är så att jag fick tillbaka 3200 kr av komplett eftersom mitt moderkort gick sönder så jag fick reklamera det. Köpte dock nytt moderkort från en annan sida så vill därför inte ha ett nytt moderkort. Så tänkte välja någon annat komponent men vet inte vad så vill ha lite förslag från er. Det måste vara från komplett då det är där jag fått presentkortet.

Mina nuvarande komponenter är:

Processor: Intel core i7 4790K
Moderkort: Asus maximus Hero VII
Ram minne: Corsair Dominator Platinum 16 GB 1600 MHz
Grafikkort: Gigabyte R290X
Kylare: Corsair H80i
Hårddisk: SSD Corsair Force GT 240 GB
Chassi: Corsair Obsidian 800D
Skärm: BenQ XL2430 144 HZ
Mus/Tangentbord är Razer
Headset: Steelseries

Jag är själv inne lite på ett ljudkort men som sagt vet inte riktigt ännu.

Vad har ni för förslag till mig?

Med vänliga hälsningar

Mattias

Permalänk
Medlem

@messijH:

Köp kakor och börja stacka inför jul/röda dagar.

Permalänk
Medlem

Om du har mekanisk hårddisk, byt ut till SSD. Tyst och fint.
16 GB RAM till (om du har 2x8)? Kan man diskutera om det någonsin kommer göra skillnad...

Permalänk
Medlem

Lägga till lite pengar och skaffa ett GTX 1070?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

En till skärm?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Om du har mekanisk hårddisk, byt ut till SSD. Tyst och fint.
16 GB RAM till (om du har 2x8)? Kan man diskutera om det någonsin kommer göra skillnad...

http://store.steampowered.com/hwsurvey/

4 GB 20.54%
8 GB 33.09%
12 GB and higher 20.17%
20 GB and higher 0%

Snälla...

Permalänk

Komplett har ju mycket annat också, dammsugare, drönare? Å vänta tills efter 24 då dom kör igång sin rea.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Om du har mekanisk hårddisk, byt ut till SSD. Tyst och fint.
16 GB RAM till (om du har 2x8)? Kan man diskutera om det någonsin kommer göra skillnad...

Det finns inte att köpa deras DD3 minne med 16 GB längre tyvärr hade köpt det annars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

En till skärm?

Har 3 st redan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

@messijH:

Köp kakor och börja stacka inför jul/röda dagar.

Åker till Thailand om 2 veckor och blir kvar där 5 månader så inga kakor tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hade nog satsat på ett Astro headset eftersom du inte listat något antog jag att du behövde det mest och den kommer ju med ett externt ljudkort, mycket smidigt!! Annars kanske ett till 290X om du plötsligt känner för att maxa det nyaste nya?

Visa signatur

true nobility is being superior to your former self.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

Komplett har ju mycket annat också, dammsugare, drönare? Å vänta tills efter 24 då dom kör igång sin rea.

Har inget behov av dammsugare eller så. Drönare är inget jag intresserad av.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanrylander:

Jag hade nog satsat på ett Astro headset eftersom du inte listat något antog jag att du behövde det mest och den kommer ju med ett externt ljudkort, mycket smidigt!! Annars kanske ett till 290X om du plötsligt känner för att maxa det nyaste nya?

Har ett Steelseries Headset, finns tyvärr inte att köpa ett nytt 290X på komplett längre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Slå till på en robotdammsugare istället!
Annars finns ju stavmixer och annat bra att ha..

Nya högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Lägga till lite pengar och skaffa ett GTX 1070?

Tyvärr inte aktuellt just nu då jag flyttar utomlands i 5 månader så är inte sugen på att lägga några extra pengar just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

NAS, surfplatta, delperngar till en laptop o.s.v. Spelar du mycket så ett 1070 eller 480 är ej fel.

Men det beror helt på vad du sysslar med, ytterst få personer på forumet har behov av ett dyrare ljudkort, men du kanske är en sådan?
Ram som nämndes så kan man aldrig ha för mycket, den stora skaran gör dock inte så mycket på sin dator och då ej behöver ha så mycket ramminne.

Så för att få något vettigt svar behöver du förtydliga vad du saknar, glöm sedan inte att ditt tillgodo går att sälja. Ska någon i din familj ha en ny dator, så är ju denna presentkort enkel att föra över, men okända online blir lite krångligare även om vissa säljer presentkort så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Slå till på en robotdammsugare istället!
Annars finns ju stavmixer och annat bra att ha..

Nya högtalare?

Har redan helt okey högtalare, dock använder jag inte dem så mycket så känns inte så värt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av messijH:

Åker till Thailand om 2 veckor och blir kvar där 5 månader så inga kakor tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Ge pengarna till någon som kan logga in åt dig och ställa frågor i sweclockers forums när du är i Thailand så att du är up to date?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

NAS, surfplatta, ny laptop o.s.v. Spelar du mycket så ett 1070 eller 480 är ej fel.

Men det beror helt på vad du sysslar med, ytterst få personer på forumet har behov av ett dyrare ljudkort, men du kanske är en sådan?
Ram som nämndes så kan man aldrig ha för mycket, den stora skaran gör dock inte så mycket på sin dator och då ej behöver ha så mycket ramminne.

Så för att få något vettigt svar behöver du förtydliga vad du saknar, glöm sedan inte att ditt tillgodo går att sälja. Ska någon i din familj ha en ny dator, så är ju denna presentkort enkel att föra över, men okända online blir lite krångligare även om vissa säljer presentkort så.

Känner mig inte sugen på att köpa nytt grafikkort nu eftersom tanken är att jag ska köpa ett nytt först om kanske 10 månader.

Ah vet att ljudkort inte är det bästa köpet man man kan göra men varför inte liksom när man ändå kan och inte behöver något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

Ge pengarna till någon som kan logga in åt dig och ställa frågor i sweclockers forums när du är i Thailand så att du är up to date?

Haha tyvärr det är inte aktuellt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnts vänta tills 20 års rean
Kanske kan få ett 1070 för den summan

https://www.komplett.se/kampanj/21396/komplett-20-aar

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seunlau:

http://store.steampowered.com/hwsurvey/

4 GB 20.54%
8 GB 33.09%
12 GB and higher 20.17%
20 GB and higher 0%

Snälla...

Vart såg du 20GB and higher 0%? Det vore konstigt om så var fallet då jag tror att det är åtminstonde några som sitter på 32+GB ram?

Och han säger ju inte specifikt att han bara spelar spel. Gör han något kreativt så är ju inte 32GB för lite RAM.

Eller missförstår jag dig?

Personligen tycker jag han ska köpa nytt grafikkort för pengarna.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banco:

Vart såg du 20GB and higher 0%? Det vore konstigt om så var fallet då jag tror att det är åtminstonde några som sitter på 32+GB ram?

4 GB
20.54%

8 GB
33.09%

12 GB and higher
20.17%

Så Seunlau tappade en nolla.

Och kommentarer:
1. BF1 vill ha 16 GB, skillnad mellan 16 och 32 vet jag inte vad det kan göra men vet inte heller hur mycket TS kör i bakgrunden.
2. Vi vet inte om TS kör annat som använder mycket RAM.

Permalänk
Medlem

Spara pengarna och köp när du kommer hem från Thailand?

Permalänk
Skrivet av messijH:

Åker till Thailand om 2 veckor och blir kvar där 5 månader så inga kakor tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte tar datorn till Thailand så är väl det bästa att vänta 5 månader så att det kanske finns något annat spännande att köpa till datorn när du kommer hem? Förutsatt att tillgodohavandet gäller så länge.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av messijH:

Känner mig inte sugen på att köpa nytt grafikkort nu eftersom tanken är att jag ska köpa ett nytt först om kanske 10 månader.

Håller inte presentkortet i 10 månader?

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte köpa någonting såvida presentkortet inte går ut inom en snart framtid. Det enda du köper är fem månaders värdeminskning om du ändå inte är i stort behov av en uppgradering.

Permalänk
Medlem

Hur länge gäller det? Vänta till du kommer hem?
Eller köp något du kan ha nytta av på resan!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Skrivet av messijH:

Känner mig inte sugen på att köpa nytt grafikkort nu eftersom tanken är att jag ska köpa ett nytt först om kanske 10 månader.

Ah vet att ljudkort inte är det bästa köpet man man kan göra men varför inte liksom när man ändå kan och inte behöver något annat?

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte heller du ska köpa ett grafikkort när du har ett 290X.

Hur länge gäller presentkortet? Du kan ju kanske spara pengarna till senare.

Du var inne ljudkort men du skulle nog tjäna mer på att köpa ett par ordentliga hörlurar (inte gamingheadset) och eventuellt en förstärkare. Steelseries är inte direkt kända för att ha bra ljud så du kommer nog kunna märka en rätt stor skillnad.

Fidelio X2 eller DT770 tex. Kompletts utbud är dock inte fantastiskt.