Palit GTX 1080 är löjligt bra!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av captur605:

@Jappse:

samma kort...

Nej, enligt Palits hemsida så ska GameRock versionerna ha 8+2 fasers strömförsörjning medans JetStream modellerna har 8 faser. Har dock aldrig sett något tecken på att GameRock skulle klocka bättre.

Permalänk
Avstängd

@anon12433:

det står så men även jetstream har 8+2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nej, enligt Palits hemsida så ska GameRock versionerna ha 8+2 fasers strömförsörjning medans JetStream modellerna har 8 faser. Har dock aldrig sett något tecken på att GameRock skulle klocka bättre.

Tror nog att han syftade på min fråga gällande Gamerock Premium vs non-premium

Jetstream har nog färre faser, men jag är insnöad på Gamerock + att de är billigare hos Proshop Blir ett köp när den kommer in på deras lager igen tror jag.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd

@Jappse:

läste mycket om detta i juni innan jag skaffade mitt gamerock.. vad jag fick fram via massa forum va att jetstream var exakt samma kort.. har även det tex dual bios trots att det inte står i specsen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jappse:

Tror nog att han syftade på min fråga gällande Gamerock Premium vs non-premium

Jetstream har nog färre faser, men jag är insnöad på Gamerock + att de är billigare hos Proshop Blir ett köp när den kommer in på deras lager igen tror jag.

Skrivet av captur605:

@Jappse:

läste mycket om detta i juni innan jag skaffade mitt gamerock.. vad jag fick fram via massa forum va att jetstream var exakt samma kort.. har även det tex dual bios trots att det inte står i specsen..

Synd att du missade Webhallens deal på 1080 Jetstream i Tisdags. 5999kr + GoW4. 5750kr för mitt kort efter jag sålt GoW

Ah jo det stämmer, även Jetstream har BIOS switchen. Det förklarar varför de klockar lika bra som GameRock isåfall.

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns ett nytt bios ute till 1080 Super JetStream nu på Palits hemsida.
Verkar som om man höjt Board power limit på det nya bioset.

BIOS Build date: 2016-06-01
Version: 86.04.17.00.6B
Board power limit
Target: 200.0 W
Limit: 240.0 W

BIOS Build date: 2016-09-21
Version: 86.04.3B.00.66
Board power limit
Target: 230.0 W
Limit: 276.0 W

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jefe:

Såg att det fanns ett nytt bios ute till 1080 Super JetStream nu på Palits hemsida.
Verkar som om man höjt Board power limit på det nya bioset.

Härligt! Men frågan är om nån märkt av en prestandasänkning när kortet gåt över den tidigare 205w limiten?

Jag hämtade ut mitt 1080 Super Jetstream idag, kosta 6500 från webhallen Lär bli en liiiiiten uppgradering jämfört med mitt gtx580

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

@SpeedRebirth:

Jag gick från två st 780 i sli och tyckte skillnaden vart stor

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Avstängd

Flashade om mitt till premium .. Skönt o slippa ha afterburnwr o grejer igång

Permalänk
Medlem

Har haft mitt 1080 Super Jetstream i en vecka nu och det har en hel del Coil Whine
Webhallen har den inte i lager just nu men enligt Prisjakt så ska de få in nya kort på måndag så det blir att lämna tillbaka mitt exemplar

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Avstängd

@SpeedRebirth:

lät inget kul.. mitt e knäpptyst

fick du nytt?

Permalänk
Medlem

@SpeedRebirth:

Shit, är det så där vid idle eller bara vid load?

Mitt börjar inte skrika förrän vid 500-1000+ FPS, annars så är den knäpptyst i princip.

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Har bara en fråga, jag tänker köpa gtx 1070 jetstream från proshop om det nu skulle vara något fel på kortet när det kommer hem är det palit eller proshop jag ska vända mig till?
och har någon av er erfarenhet av kundtjänsten på båda dessa butiker?
vad är det som gäller, har kortet t.ex coilwhine har jag rätt att lämna tillbaka det och få ett nytt då?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

Har bara en fråga, jag tänker köpa gtx 1070 jetstream från proshop om det nu skulle vara något fel på kortet när det kommer hem är det palit eller proshop jag ska vända mig till?
och har någon av er erfarenhet av kundtjänsten på båda dessa butiker?
vad är det som gäller, har kortet t.ex coilwhine har jag rätt att lämna tillbaka det och få ett nytt då?

Jag har sneglat lite på det kortet, samt Gamerock-varianten för samma pris. Proshop verkar ha fått mycket klagomål vad gäller deras hantering av defekta produkter: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=12419

Nu finns ju dessa kort knappt i några butiker, och där de finns är de också betydligt dyrare. Men med tanke på alla problem med Pascal-korten så är det ju frågan om det är värt risken. :/

Bra pris dock, rätt lockande med tanke på att det ändå verkar vara bland de bättre modellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har sneglat lite på det kortet, samt Gamerock-varianten för samma pris. Proshop verkar ha fått mycket klagomål vad gäller deras hantering av defekta produkter: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=12419

Nu finns ju dessa kort knappt i några butiker, och där de finns är de också betydligt dyrare. Men med tanke på alla problem med Pascal-korten så är det ju frågan om det är värt risken. :/

Bra pris dock, rätt lockande med tanke på att det ändå verkar vara bland de bättre modellerna.

jag beställde just ett 1070 jetstream från proshop ska bygga ny dator nästa vecka men vad jag har hört tidigare så har proshops support blivit lite bättre men jag får väl hoppas att inget är fel på kortet fast ändå så har jag ju 14 dagars ångerrätt så borde inte vara några problem i alla fall.
hoppas jag bara får datorn att fungera på en gång och inte tar sönder mobo pinnarna.. mitt första bygge

och kan tipsa om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310
köpte den också 1500kr rea på elgiganten det gick bara inte att undvika

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

jag beställde just ett 1070 jetstream från proshop ska bygga ny dator nästa vecka men vad jag har hört tidigare så har proshops support blivit lite bättre men jag får väl hoppas att inget är fel på kortet fast ändå så har jag ju 14 dagars ångerrätt så borde inte vara några problem i alla fall.
hoppas jag bara får datorn att fungera på en gång och inte tar sönder mobo pinnarna.. mitt första bygge

och kan tipsa om http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3410310
köpte den också 1500kr rea på elgiganten det gick bara inte att undvika

Får hoppas det. Finns förstås alltid många som är missnöjda och man ska ju heller inte lita på alla omdömmen. De har ju ändå typ 9/10 stjärnor och nästan 10 000 omdömmen. Och är även medlem i Trygg e-handel: http://www.tryggehandel.se/butik/524/

Blir nog att fundera över natten för min del. Egentligen väntar jag på Vega men det är fortfarande extremt tyst vilket får mig att misstänka att det är ett par månader kvar. Vet inte om jag orkar vänta så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Får hoppas det. Finns förstås alltid många som är missnöjda och man ska ju heller inte lita på alla omdömmen. De har ju ändå typ 9/10 stjärnor och nästan 10 000 omdömmen. Och är även medlem i Trygg e-handel: http://www.tryggehandel.se/butik/524/

Blir nog att fundera över natten för min del. Egentligen väntar jag på Vega men det är fortfarande extremt tyst vilket får mig att misstänka att det är ett par månader kvar. Vet inte om jag orkar vänta så länge.

jo men precis och många av dom som har usla betyg på proshop är för att dom haft otur med produkten i fråga varit defekt och dom fått en ny med fel också det kan hända vilken affär som helst eller så har frakten tagit för lång tid eller misstag med posten så paketet skickats fel osv så man får ta prisjakts omdömen med en nypa salt tycker jag.
sen är dom väl dåliga ibland får som sagt hoppas att jag inte behöver lämna in någonting men de vill jag inte göra med någonting..

och angåande vega så jo du det blir nog en lång väntan eftersom AMD släpper ju aldrig någon information så det verkar vara ganska långt borta eller så har dom problem.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

Har bara en fråga, jag tänker köpa gtx 1070 jetstream från proshop om det nu skulle vara något fel på kortet när det kommer hem är det palit eller proshop jag ska vända mig till?
och har någon av er erfarenhet av kundtjänsten på båda dessa butiker?
vad är det som gäller, har kortet t.ex coilwhine har jag rätt att lämna tillbaka det och få ett nytt då?

Pratade med Proshop idag och frågade ang garanti etc på Palit, detta svarade dom:
Ångerrätt precis som andra
3 års garanti, skicka in gratis till Proshop så bedömmer dom vad som behöver göras.
Om du inte är förste ägare, Proshop tar RMA ärenden ändå på kortet - förutsatt att du har fått ordern som ursprungliga ägare fick vid köp (digitalt) - den gäller som kvitto. Alternativt kan du själv välja att skicka direkt till Palit - men garantin gäller 3 år med order,följesedeln

Verkar vara bra service hos Proshop, blev kund där idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Pratade med Proshop idag och frågade ang garanti etc på Palit, detta svarade dom:
Ångerrätt precis som andra
3 års garanti, skicka in gratis till Proshop så bedömmer dom vad som behöver göras.
Om du inte är förste ägare, Proshop tar RMA ärenden ändå på kortet - förutsatt att du har fått ordern som ursprungliga ägare fick vid köp (digitalt) - den gäller som kvitto. Alternativt kan du själv välja att skicka direkt till Palit - men garantin gäller 3 år med order,följesedeln

Verkar vara bra service hos Proshop, blev kund där idag

fantastiskt jag beställde kortet redan igår kväll

bra att veta att deras service har blivit bättre! hörde att dom var rätt dåliga förr men förhoppningsvis är dom bekymren borta.

det enda jag har upplevt som konstigt (i min lilla värld är det konstigt iaf) är att jag beställde igår kväll fick ett mail att det packas och skulle skickas tidigt imorse sen tog det till sent på eftermiddagen innan det verkade ha lämnat proshop när jag använder tracking länken så står det att det är på pakkecenter så antar att det är danska posten eller något men det var bara underligt att det tog så lång tid från "vi skickar nu" tills det gick att spåra paketet.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av EsoxLucius:

Pratade med Proshop idag och frågade ang garanti etc på Palit, detta svarade dom:
Ångerrätt precis som andra
3 års garanti, skicka in gratis till Proshop så bedömmer dom vad som behöver göras.
Om du inte är förste ägare, Proshop tar RMA ärenden ändå på kortet - förutsatt att du har fått ordern som ursprungliga ägare fick vid köp (digitalt) - den gäller som kvitto. Alternativt kan du själv välja att skicka direkt till Palit - men garantin gäller 3 år med order,följesedeln

Verkar vara bra service hos Proshop, blev kund där idag

Jag köpte faktiskt ett GTX 1070 Super Jetstream från proshop. Det hade ganska mycket coilwhile så jag returnerade kortet. De sa att coilwhile inte är något tekniskt fel, utan de ville skicka tillbaka kortet till mig... Jag fick använda ångerrätten och betala en avgift på några hundra pga. bruten plombering. Det som störde mig var att de envisades om att göra det till ett reklamations-ärende trots att jag ett flertal gånger påpekad att jag ångrade köpet i olika medelande. De var dock snabba som tusan på att svara på email när ärendet väl var igång.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

jo men precis och många av dom som har usla betyg på proshop är för att dom haft otur med produkten i fråga varit defekt och dom fått en ny med fel också det kan hända vilken affär som helst eller så har frakten tagit för lång tid eller misstag med posten så paketet skickats fel osv så man får ta prisjakts omdömen med en nypa salt tycker jag.
sen är dom väl dåliga ibland får som sagt hoppas att jag inte behöver lämna in någonting men de vill jag inte göra med någonting..

och angåande vega så jo du det blir nog en lång väntan eftersom AMD släpper ju aldrig någon information så det verkar vara ganska långt borta eller så har dom problem.

Slutade med ett Gainward GTX 1070 Phoenix Golden Sample från Komplett. Dyrare men samma kylare men med annan kåpa och från ett företag jag litar på (haft en hel del RMA'er med dom så vet vart jag har företaget).

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

fantastiskt jag beställde kortet redan igår kväll

bra att veta att deras service har blivit bättre! hörde att dom var rätt dåliga förr men förhoppningsvis är dom bekymren borta.

det enda jag har upplevt som konstigt (i min lilla värld är det konstigt iaf) är att jag beställde igår kväll fick ett mail att det packas och skulle skickas tidigt imorse sen tog det till sent på eftermiddagen innan det verkade ha lämnat proshop när jag använder tracking länken så står det att det är på pakkecenter så antar att det är danska posten eller något men det var bara underligt att det tog så lång tid från "vi skickar nu" tills det gick att spåra paketet.

Ja, är väl liknande som t.ex Schenker har för paket - kan ligga på "sortering" i flera dagar, sen poppar det bara upp hemma typ.....
Verkar vara en automat-status som systemet lägger efter gjord beställning - min gissning.

Vet bara att jag var noga med att fråga alla dessa garanti/rma/retur frågorna innan jag handlade, och svaren ser man ovan....!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Slutade med ett Gainward GTX 1070 Phoenix Golden Sample från Komplett. Dyrare men samma kylare men med annan kåpa och från ett företag jag litar på (haft en hel del RMA'er med dom så vet vart jag har företaget).

700kr dyrare.. vette sjutton om det är värt men whatever floats your boat!

har svårt att tro att proshop skulle kommit så här långt om dom var så fruktansvärt dåliga som vissa påstår.

vägrar proshop att göra något medans jag har garanti kvar på kortet så får man väl kontakta konsumentverket eller något (jag har inte en blekaste aning har inte hamnat i bråk med någon affär än så länge) eller direkt med palit.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Jag köpte faktiskt ett GTX 1070 Super Jetstream från proshop. Det hade ganska mycket coilwhile så jag returnerade kortet. De sa att coilwhile inte är något tekniskt fel, utan de ville skicka tillbaka kortet till mig... Jag fick använda ångerrätten och betala en avgift på några hundra pga. bruten plombering. Det som störde mig var att de envisades om att göra det till ett reklamations-ärende trots att jag ett flertal gånger påpekad att jag ångrade köpet i olika medelande. De var dock snabba som tusan på att svara på email när ärendet väl var igång.

Skrivet av EsoxLucius:

Ja, är väl liknande som t.ex Schenker har för paket - kan ligga på "sortering" i flera dagar, sen poppar det bara upp hemma typ.....
Verkar vara en automat-status som systemet lägger efter gjord beställning - min gissning.

Vet bara att jag var noga med att fråga alla dessa garanti/rma/retur frågorna innan jag handlade, och svaren ser man ovan....!

hmm ja det var ju lite oroande att höra "coilwhine är inte ett tekniskt fel" så dom byter inte ut kortet för de? kontaktade du inte palit och frågade då?
får hoppas att mitt kort är felfritt.. eller har det coilwhine hoppas jag på acceptabla nivåer!

och du frågade alla dessa frågot ändå så köpte du och fick använda ångerrätten?

och angåande frakten så elgiganten är ännu sämre, 3-5 dagar leveranstid jag beställde igår kväll kontaktade chatten på hemsidan idag och fick veta att mitt paket beräknas vara framme på måndag!!!!!! det är fan inte 3-5 dagar.................

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett ett Palit GTX 1080 Super Jetstream från Proshop för ca 3 veckor sedan, och skickade igår tillbaka den till dem då den helt plötsligt slutade fungera. Själva reklamationsprocessen har hittills varit riktigt smidig med snabba svar från Proshop:s sida samt de betalade returfrakten.

Återkommer här i tråden hur ärendet utvecklar sig och förhoppningsvis med vad som var fel på kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ompax:

Jag köpte ett ett Palit GTX 1080 Super Jetstream från Proshop för ca 3 veckor sedan, och skickade igår tillbaka den till dem då den helt plötsligt slutade fungera. Själva reklamationsprocessen har hittills varit riktigt smidig med snabba svar från Proshop:s sida samt de betalade returfrakten.

Återkommer här i tråden hur ärendet utvecklar sig och förhoppningsvis med vad som var fel på kortet.

verkligen blandade betyg från folk angåande den där butiken.. att dom inte byter coilwhine kort är dåligt dock.

du råkar inte veta om man skulle ha coilwhine på kortet kan man byta det igenom palit då eller blir det att göra som den andra och använda ångerrätten?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

fantastiskt jag beställde kortet redan igår kväll

bra att veta att deras service har blivit bättre! hörde att dom var rätt dåliga förr men förhoppningsvis är dom bekymren borta.

det enda jag har upplevt som konstigt (i min lilla värld är det konstigt iaf) är att jag beställde igår kväll fick ett mail att det packas och skulle skickas tidigt imorse sen tog det till sent på eftermiddagen innan det verkade ha lämnat proshop när jag använder tracking länken så står det att det är på pakkecenter så antar att det är danska posten eller något men det var bara underligt att det tog så lång tid från "vi skickar nu" tills det gick att spåra paketet.

Beställde ett 1070 Jetstream i söndags eftermiddag och sedan stod det bara pakkecenter hela måndagen. I morse kom nästa uppdatering (stockholm) och sedan rasslade uppdateringarna på och jag kunde hämta ut det på eftermiddagen. Inte illa alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheetah:

Beställde ett 1070 Jetstream i söndags eftermiddag och sedan stod det bara pakkecenter hela måndagen. I morse kom nästa uppdatering (stockholm) och sedan rasslade uppdateringarna på och jag kunde hämta ut det på eftermiddagen. Inte illa alls

haha aja bra att det kom fram i alla fall

hur funkar det då? inge coilwhine eller något annat galet?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Ni som har coilwhine, är det under vanligt användare? Typ att ni sitter och spelar ett par timmar gtx eller nåt? Eller kommer det bara när ni OCar det.?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kethsi:

700kr dyrare.. vette sjutton om det är värt men whatever floats your boat!

har svårt att tro att proshop skulle kommit så här långt om dom var så fruktansvärt dåliga som vissa påstår.

vägrar proshop att göra något medans jag har garanti kvar på kortet så får man väl kontakta konsumentverket eller något (jag har inte en blekaste aning har inte hamnat i bråk med någon affär än så länge) eller direkt med palit.

De extra hundralapparna gör inte så mycket, vill bara förenkla RMA-processen om problem uppstår. Hade rejäla problem med krånglande och defekta kort fram tills jag fick mitt R9 290, vill inte spendera flera veckor (månader) på felsökning, returer och krångel.

Förhoppningsvis går kontakterna med Proshop bra och att de sköter support-biten bättre än med tidigare rapporter. Om det nu är något problem med kortet. Blir lätt att man börjar oroa sig när man läser om alla problem som kan uppstå men förhoppningsvis är det ett väl fungerande exemplar som dyker upp också. Kylningsmässigt bör det ju inte vara några som helst problem med Palits och, i mitt fall, Gainwards kort då kylaren är rejält tilltagen.

Jag önskar alla lycka till med sina kort, oavsett modell och återförsäljare!