Andra kan inte joina min Minecraft server | McMyAdmin

Permalänk
Avstängd

Andra kan inte joina min Minecraft server | McMyAdmin

Tjena jag har försökt göra en Minecraft server på McMyAdmin men bara jag kan joina vad är det om är fel?

Permalänk
Medlem

Kör du servern på din dator?
Port forward gjord?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd

@gn1p: På McMyAdmin...

Permalänk
Avstängd

Port forward

Hejsan, jag har en Minecraft server på McMyAdmin men bara jag kan spela på den och de med samma nätverk... Hur portforwardar jag det så andra kan spela inom ett annat nätverk?
Har Technicolor TG799vac
Tacksam för svar inom kort

Permalänk
Medlem

Du kollar lite snabbt vilka portar minecraft använder, ställer in det i routern att skicka dom portarna till din dators ip. *klart*

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

I de fallen du råkar ha en brandvägg hemma behöver du öppna porten som minecraft nyttjar "från utsidan". Detta kallas NAT, och det du gör är att ställa in din brandvägg att ta skicka vidare porten för minecraft till din dator/server.

Så beroende på din brandvägg måste du göra en port-forward (vad har du för modell?).

Eller om du och dina kompisar har en VPN så kan det vara den lokala datorns brandvägg.

Hur har du satt upp det hela?

Visa signatur

One shall not shout when there is a forum!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Foxis04:
*trådar sammanfogade*

Observera att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.
Den här gången har jag sammanfogat dina trådar åt dig, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

@NordhNet: Sorry och kommer sluta :D... ALLA ANDRA tack som fan!