Problem Drivrutiner Asus Rampage V Edition 10

Permalänk
Medlem

Problem Drivrutiner Asus Rampage V Edition 10

Hejsan, har precis satt in mitt rampage edition 10, och gode tid va problem de är med drivrutiner. Fått formatera 3 gånger. Filer kan inte läsas osv. Mest problem är det med ljudet. Dom på USB stickan krånglar med anniversary, och dom på hemsidan som ska ha löst detta går inte installera korrekt får ständiga felmeddelanden. Även DACen, som gjorde att de verkligen blev detta kortet, går ju knappt att använda heller. Krånglar ihop med chrome och spotify. Måste ändra ljudutgång under uppspelning mellan det inbyggda och DACen för att det ska ge ljud ut till DACen, samt att micen genom dacen är precis oduglig. Kopplar jag micen i bak så funkar de klockrent. Seriöst, betalar över 6000 spänn för ett kort som knappt går att använda ordentligt. Googlat alla mina problem, och stöter på mängder med trådar på olika forum med exakt samma problem.

Kommer de uppdateringar på drivrutiner som löser problemen eller ska jag behöva skicka tillbaka?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Har nu även märkt av att Aura programvara käkar cpuanvändning så cpun aldrig går ner i idle som den ska.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Efter uppdatering till Anniversary Edition så fick jag alla möjliga problem med drivrutiner och program kopplade till moderkort och grafikkort, bl.a. försvann diverse appar från listan över installerade och Realbench fungerade inte längre.

Kunde inte hitta någon lösning så installlerade om Windows inklusive alla uppdateringar och nu verkar allt fungera igen.

Permalänk
Medlem

Har formaterat 4 gånger sen jag stoppa i grejerna i fredags. Problem med DACen har jag fortfarande. Drivrutinsrelaterat. Inte ens installarat drivrutinerna för den nu sista gången samt att asus aura programvara käkar cpu användning så coun aldrig går i idle. Resten funkar nu efter mycket om och men. Tycker inte man ska få så ursla drivrutiner med ett kort för över 6000kr, samt en obefintlig support från asus. Då förväntar man sig att nyaste drivrutiner och program bara ska fungera klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Har formaterat 4 gånger sen jag stoppa i grejerna i fredags. Problem med DACen har jag fortfarande. Drivrutinsrelaterat. Inte ens installarat drivrutinerna för den nu sista gången samt att asus aura programvara käkar cpu användning så coun aldrig går i idle. Resten funkar nu efter mycket om och men. Tycker inte man ska få så ursla drivrutiner med ett kort för över 6000kr, samt en obefintlig support från asus. Då förväntar man sig att nyaste drivrutiner och program bara ska fungera klockrent.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer själv inte att välja ASUS igen, då deras support är under all kritik. Sedan är det ju som du säger, ett moderkort för 6000kr ska bara fungera.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Kommer själv inte att välja ASUS igen, då deras support är under all kritik. Sedan är det ju som du säger, ett moderkort för 6000kr ska bara fungera.

Ser att du har lillebrodern till mitt kort. Har du haft några problem?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Ser att du har lillebrodern till mitt kort. Har du haft några problem?

En del bootproblem och programvaran är usel rent ut sagt.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

En del bootproblem och programvaran är usel rent ut sagt.

Ja programvaran är ju under all kritik. Vilka drivrutiner har du installerat?

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Ja programvaran är ju under all kritik. Vilka drivrutiner har du installerat?

Alla på ASUS sida.

En del som blev bättre dock efter senaste BIOS uppdateringen. Men själva mjukvaran skyr jag som pesten.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti