Upgradera inför bf1 - men vad skall uppgraderas?

Permalänk

Upgradera inför bf1 - men vad skall uppgraderas?

Hejsan!

Just nu har jag ett system med följande komponenter:

Amd fx-8350, kyld av en hyper 212 evo
Gigabyte 990xa-ud3
Kingston 120GB ssd
Gigabyte R9 280x
Crucial ballistix sport 8GB
Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W
Intryckt i ett Corsair 200R

Monitor i form av en 4 år gammal Packard bell 21,5' 60Hz

Jag är sjukt hypad inför bf1 och vill därför få en så bra upplevelse av spelet som bara möjligt. Jag har möjlighet att lägga 2000-3000 på uppgraderingar.

Mitt system pallade betan på 50-60 fps på ultra men utan att dra i field of view och vsync etc. Så parallellt med min fråga, vart mina pengar gör mest nytta undrar jag om det är värt att hålla i pengarna istället.

Jag är rädd att min gamla skärm flaskhalsar upplevelsen och funderar främst på att uppgradera till en 144Hz skärm, typ en : https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/asus-vg2...
Parallelt med battlefield kör jag en hel del cs varför 144Hz känns aktuellt. Problemet här är att jag föredrar "ögongodis" i battlefield framför massor med fps, men så klart tvärt om i cs...

Eller är skärmen inte en flaskhals utan ska pengarna gå till nytt grafikkort? Isf vad? Får ju helst vara mer än bara marginellt bättre än mitt nuvarande 280x..

Eller har ni några andra förslag? Köpa vattenkylning för hela slanten och överklocka sönder skiten? 😁

Sorry för lång post och tack på förhand! 😊

Permalänk
Inaktiv

ditt komponent klarar väl bf1 kanske skaffa ett rx 480 och 16 gb ram