Fick inga avier av, nu returneras paketet

Permalänk
Medlem

Fick inga avier av, nu returneras paketet

Hej, som rubriken lyder så beställde jag ett paket från ebay för ett par veckor sedan. Leveranstiden var som längst två veckor. Nu, två och en halv vecka senare så hörde de jag av mig till han jag köpte sakerna av och han ger mig ett kolli-nr och när jag söker på kolli-nr så visar det sig att paketet, nu på morgonen av returnerats eftersom det legat hos ombud i 14 dagar. Det konstiga med det är att det står att de har skickat ut en avi samt en påminnelse-avi till mig men jag har varken fått den ena eller andra avin. Så hur tycker ni att jag ska göra? Kan jag höra av mig till postnord idag och förhoppningsvis få tag på paketet ändå eller är det kört?
Mvh Mattias

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Avstängd

doh, ring postnord, Hur ska vi veta.
Bara hoppas på det bästa, men det är nog kört. Därför man alltid ska använda sms avisering om det finns möjlighet till det.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Skrivet av Larszon:

Hej, som rubriken lyder så beställde jag ett paket från ebay för ett par veckor sedan. Leveranstiden var som längst två veckor. Nu, två och en halv vecka senare så hörde de jag av mig till han jag köpte sakerna av och han ger mig ett kolli-nr och när jag söker på kolli-nr så visar det sig att paketet, nu på morgonen av returnerats eftersom det legat hos ombud i 14 dagar. Det konstiga med det är att det står att de har skickat ut en avi samt en påminnelse-avi till mig men jag har varken fått den ena eller andra avin. Så hur tycker ni att jag ska göra? Kan jag höra av mig till postnord idag och förhoppningsvis få tag på paketet ändå eller är det kört?
Mvh Mattias

Gick det retur avsändaren i morse kan du nog inte få tag i det, då är det inne i posthanteringen igen och går inte att leta upp och plocka ut. Men du kan säkert ringa och fråga, samt då försöka reda ut varför du varken fått AVI eller påminnelse-AVI.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

@Neonodia: Det fick jag inte välja eftersom att det var från utlandet, men borde jag inte kunna klaga till postnord? Hur ska jag kunna veta att jag har ett paket liggandes om de inte aviserar till mig? tycker ju att det är deras fel att jag inte har kunnat hämta ut paketet.

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Medlem

@gaminggirl: Vars ska jag ringa? jag förstår ju att jag ska ringa Postnord men ska jag ringa till något lokalt kontor eller ska jag bara ringa deras allmänna kundtjänst?

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk
Avstängd

Testa gå till ditt lokala kontor samtidigt som du ringer den allmänna kundtjänsten, kan ju vara så att den ligger kvar där.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larszon:

@gaminggirl: Vars ska jag ringa? jag förstår ju att jag ska ringa Postnord men ska jag ringa till något lokalt kontor eller ska jag bara ringa deras allmänna kundtjänst?

Igen hur ska vi veta det?, dom har väl någon växel eller något, ring dit och fråga, är förmodligen större chans att postnord har koll på sina egna rutiner, detta är en konversation som borde ägt rum mellan dig och postnord

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

om retur till avs gick på förmiddagen idag så ligger den i en postbur på en lastbil.. avs får skicka igen, å ge dig de nya Kolli-IDet så du kan ha koll.

EDIT: PostNord kommer inte avbryta retur frakten, de kommer låta de gå hela vägen tillbaka till avs, snabbaste sättet är att meddela säljaren att skicka det igen..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av Larszon:

@gaminggirl: Vars ska jag ringa? jag förstår ju att jag ska ringa Postnord men ska jag ringa till något lokalt kontor eller ska jag bara ringa deras allmänna kundtjänst?

Vad jag vet har man inga telefonnummer till några lokala kontor utåt längre. Man vill att kunderna ringer kundtjänst om de har problem så förs det antingen vidare om det behövs eller löses direkt i kundtjänst.

Skrivet av WDac:

om retur till avs gick på förmiddagen idag så ligger den i en postbur på en lastbil.. avs får skicka igen, å ge dig de nya Kolli-IDet så du kan ha koll.

EDIT: PostNord kommer inte avbryta retur frakten, de kommer låta de gå hela vägen tillbaka till avs, snabbaste sättet är att meddela säljaren att skicka det igen..

Avbryta kanske inte är möjligt, men man kan i alla fall ta reda på varför AVI:erna inte kom som de skulle så kanske det inte händer igen. Om folk inte berättar att det blir fel kommer det aldrig fram så att man kan lösa det. Och med väldig tur så kanske inte uttransporten från utlämningsstället är gjord och då kanske man kan göra ett avsteg från rutinerna bara för att man själv gjort fel.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Inaktiv

@WDac

Inte alls säkert. Hade ett paket som felaktigt returnerades av ombudet här efter att bara ha legat hos dem i 3 dagar.

Ringde PostNords kundservice dagen efter returen från ombudet och de kunda via KolliID hittade det innan det lämnade landet. 2 dagar senare hade jag det i min hand.

Kan tänka mig att något liknande borde vara möjligt i det här fallet om felet ligger hos dem eftersom ingen AVI verkar ha kommit fram till mottagaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244184:

@WDac

Inte alls säkert. Hade ett paket som felaktigt returnerades av ombudet här efter att bara ha legat hos dem i 3 dagar.

Ringde PostNords kundservice dagen efter returen från ombudet och de kunda via KolliID hittade det innan det lämnade landet. 2 dagar senare hade jag det i min hand.

Kan tänka mig att något liknande borde vara möjligt i det här fallet om felet ligger hos dem eftersom ingen AVI verkar ha kommit fram till mottagaren.

fd postanställd jag.. har de legat i 2 veckor så anser sig inte Posten ha gjort något fel, finns avierna digitalt i deras system så är anser dem inte gjort något fel, för brevbäraren gör ju aldrig fel anser dem... även om vi gjorde fel när vi sorterade posten för våran egen post slinga.
en avi kan även vara en SMS avi, är de då fel tele nummer in knappat så anser dem fortfarande att dem skickat ut avierna även om det är en SMS avi.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd

Posten is tha shit in other words..

Skrivet av WDac:

fd postanställd jag.. har de legat i 2 veckor så anser sig inte Posten ha gjort något fel, finns avierna digitalt i deras system så är anser dem inte gjort något fel, för brevbäraren gör ju aldrig fel anser dem... även om vi gjorde fel när vi sorterade posten för våran egen post slinga.
en avi kan även vara en SMS avi, är de då fel tele nummer in knappat så anser dem fortfarande att dem skickat ut avierna även om det är en SMS avi.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

Jag kontaktade postnord och dem sa att om jag inte fått någon avi så kunde säljaren kontakta dem och reklamera, får väl hoppas att hon jag pratade med i kundtjänsten vet vad hon pratade om.
Aja, tack för alla svaren får väl se vad som händer...

Visa signatur

EVGA RTX 3090 FTW3 | i7 12700K | 32GB DDR5
Laptop: Razer Blade 15 RTX2070MQ
VR: Pimax 8KX, Quest2, Valve Index

Permalänk

Jag råkade ut för samma sak när jag väntade på ett paket från Kina. Det stod att två avier skickats ut men jag hade inte fått någon så paketet gick i retur till Kina. Posten kunde inte ens tala om till vilken adress de skickat avierna till. Den enda information de kunde ge var att den adress jag uppgav i telefonen inte var samma som stod i deras system.