17" jobb/spel laptop för 15-20k

Permalänk
Medlem

17" jobb/spel laptop för 15-20k

Hej!
Jag är på jakt efter en laptop för professionellt jobb i Photoshop/3D, men även spel.
Det jag egentligen är ute efter är en laptop som är som en stationär dator men enklare att ta med sig på flyg.
Den behöver inte alls vara ultra thin eller liten/lätt egentligen, eftersom jag inte kommer bära runt den mycket, förutom vid omlokalisering för jobb.
Skulle gärna ha nåt i klass med gtx970, 8gig DDR (hellre 16) eller bättre, och 17" skärm, helst med möjlighet för extern skärm till.
Min budget är ~15-20k.

Tacksam för alla tips och råd!
Alex

Permalänk
Medlem

@alexson: Rätt nyligen släpptes den nya 1000 serien av grafikkort till laptops. De heter bland annat 1060, 1070 och 1080. Dessa är mycket kraftfullare än 900 seriens motsvarigheter (där bland annat 970 ingår). Jag har tyvärr inte någon större koll på hur krävande Photoshop/3D är, men jag skulle definitivt satsa på något med dessa nya grafikkort om du ände går i tankarna att köra på 970.

Det finns några bärbara med de specs du är ute efter och som ligger inom din budget, blanda annat dessa.
1

2

Jag skulle även rekommendera att du väntar till sista veckan i september då Dell släpper sina priser på sina nya gaming-laptops. Dessa brukar vara aningen dyrare, men de har fått bra recensioneroch har även bra support, något som kanske kan vara uppskattar om man använder dator i arbete.

Permalänk
Medlem

spara pengar och slå till på en med 10-serien.
lyftet från 9 -> 10 serien är rätt bra.

samma gäller om du står å väljer på ett 1060 eller 1070 så satsa hellre på bättre gpu pga det är en del som sällan går att uppgradera själv.

minne & hdd är minst viktig då den kan du själv smäcka i mer vid behov.

cpu & gpu är desvärre svårare

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |