Permalänk
Medlem

Var kopplar jag in mitt headset?

Köpte denna av en på forumet;

I5 3570k 16gb ram ddr3, Asus P8Z77-I Deluxe moderkort, 2 st SSD:er 120 + 128 GB. GTX 780 3Gb Modelärt nätagg Corsair RM750X 750w, Chassi; Vitt Phanteks enthoo evolv matx

Finns det något universal uttag på denna dator eller vad gör jag för att koppla in ett par vanliga hörlurar med 3.5mm grejs (såna man använder till mobilen..) med inbyggd mikrofon? Provat de portar jag kan hitta men då fungerar endast ljudet och det är väldigt mycket oljud. Kopplar jag däremot in mina högtalare där bak på datorn så är det inget oljud men då har jag bara högtalare, ingen mic eller något.

Är det meningen att jag ska använda audiokabeln från datorn till skärmen och sedan från skärm till headset/högtalare?
EDIT: Provade precis ovanstående. Datorn känner inte av mikrofon, endast speakers.

På min gamla laptop kunde jag bara köra in hörlurarna direkt i datorn och köra.

Såhär ser det ut där bak iaf

Framtill är det bara två hål, en med hörlurssymbol och en med mic

Permalänk
Medlem

Skärm är ansluten till datorn via det övre DVI uttaget btw

Permalänk
Medlem

Du behöver antingen en passiv adapter eller andra hörlurar.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Du behöver antingen en passiv adapter eller andra hörlurar.

Heter det "passiv adapter"? För jag får inte fram någonting på det, kan du länka netonnet/inet eller någon sida men en sån eller namn bara så jag kan söka upp en själv? Var kör man in en sån adapter btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBron:

Heter det "passiv adapter"? För jag får inte fram någonting på det, kan du länka netonnet/inet eller någon sida men en sån eller namn bara så jag kan söka upp en själv? Var kör man in en sån adapter btw?

Passiv adapter betyder bara att det är en adapter utan aktiva komponenter, men det behöver du inte hänga dig upp på. Ivf, här är det du söker
https://www.inet.se/produkt/8904289/adapter-2x3-5mm-ha-till-3... (Finns fler färger och många fler som säljer, var bara första bästa jag hittade. Beställer du på inet så glöm inte detta.)

Det den adaptern gör är att den delar upp hörlurssignalerna och mikrofon signalerna till två separata portar precis som på ditt moderkort eller framsidan utav datorn. För att hålla det simpelt så ska grön kopplas in i det gröna uttaget och rosa i det rosa uttaget på baksidan. Vill du koppla det på framsidan så är den gröna hörlurarna och den rosa mikrofonen.

EDIT: Här är en vit kabel som finns i lager.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@philipborg:

Helt 100 på att en sådan kommer fungera? Tror du att du kan hitta någon i Örebro? Har abstinens haha

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av LeBron:

@philipborg:

Helt 100 på att en sådan kommer fungera? Tror du att du kan hitta någon i Örebro? Har abstinens haha

Så länge jag inte har brutalt missförstått vad du söker så bör den fungera utmärkt. Den enda butiken jag hittar som finns i örebro är netonnet och dem har motsvarande kabel i lager. https://www.netonnet.se/art/ljudbild/kopplaanslut/ljud/3a5mm-...

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bart112:
Skrivet av philipborg:

Så länge jag inte har brutalt missförstått vad du söker så bör den fungera utmärkt. Den enda butiken jag hittar som finns i örebro är netonnet och dem har motsvarande kabel i lager. https://www.netonnet.se/art/ljudbild/kopplaanslut/ljud/3a5mm-...

Fan vad fint, tack så mycket!