Permalänk
Medlem

Inte fått något än. Inte förbokat men insiders skulle väl få tidigare?
Ligger hemma sjuk och har inget att göra

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Håkis:

Inte fått något än. Inte förbokat men insiders skulle väl få tidigare?
Ligger hemma sjuk och har inget att göra

Samma för mig, dock inte sjuk men signat upp för insider för länge sen och ingen nyckel har dykt upp. Är väl bara vänta

Permalänk

Lufta gärna era tankar om spelet! Fick min nyckel nyss. Blir spel senare ikväll. Hur är känslan? Mer slow paced än 4:an? Är rätt peppad på detta faktiskt.

Permalänk
Medlem

Laddar ner 2 MB/s. Ska väl testa lite när det är klart men sen måste jag klippa gräsmattan.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Sorry om detta postats tidigare, tänkte bara kolla hur det funkar med öppna betan imorgon. Kan man förladda via origin eller hur funkar det och när imorgon släpps det svenskt tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Håkis:

Inte fått något än. Inte förbokat men insiders skulle väl få tidigare?
Ligger hemma sjuk och har inget att göra

Skrivet av Klubba:

Samma för mig, dock inte sjuk men signat upp för insider för länge sen och ingen nyckel har dykt upp. Är väl bara vänta

Jag fick en nyckel av en kille här på forumet eftersom min inte kommit. Så fort min trillar in så får någon av er två den.

Jag kör en ole dole doff

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk

Lite osäker om jag fått lägre krav på senare år(bildkvalitet),, men jag drar runt betan på Medium med "hyffsat" bra bild.... på ett GTX 680 (70-100 Fps)

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Sorry om detta postats tidigare, tänkte bara kolla hur det funkar med öppna betan imorgon. Kan man förladda via origin eller hur funkar det och när imorgon släpps det svenskt tid?

Njaa förladda vettesjutton. Men jag förmodar att dom släpper den tidigt imorgon antingen på natten eller på morgonen. Så om du ska iväg under dagen så kan du ju kika innan du sticker iväg.

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem

Är det inte öppen beta idag? Eller måste man signa upp sig någonstans? Tar gärna nyckel om någon har.

Permalänk
Medlem

@molliz:

Woow! Det hade varit underbart! Hoppas på att jag får den, så att jag kan lira lite idag

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Njaa förladda vettesjutton. Men jag förmodar att dom släpper den tidigt imorgon antingen på natten eller på morgonen. Så om du ska iväg under dagen så kan du ju kika innan du sticker iväg.

Ok tack för svaret. Avvaktar imorgon då och ser vad som händer på Origin. Undrar lite också om ni som förbokat spelet på PC vilken version ni tagit? Är det värt att ta ngn annan än standard? Vad jag läst är det mest massa skins och annat trams som jag inte bryr mig om. Känns ovärt o betala flera hundra extra för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladaminer:

Lufta gärna era tankar om spelet! Fick min nyckel nyss. Blir spel senare ikväll. Hur är känslan? Mer slow paced än 4:an? Är rätt peppad på detta faktiskt.

Fick du din nyckel skickad till ditt mail?

Permalänk
Medlem

Hur är prestandan för er? Själv har jag ungefär samma FPS som i BF4, kör ju dock med DX12 nu.

GPU OC +160 +400 (temp)
DX12
Ultra preset
90 horizontal FOV

Körde bara infantery på conquest. 62-64 players.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackBird:

En tanke... Vad ska de döpa uppföljaren till? Battlefield...2? Finns ju redan

...Battlefield two?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlackBird:

En tanke... Vad ska de döpa uppföljaren till? Battlefield...2? Finns ju redan

Skrivet av dannesthlm:

...Battlefield two?

Märks att EA har gått i samarbete med Microsoft kring Battlefield serien nu.

Microsoft namn på Xbox:
Xbox
Xbox 360
Xbox One

EA namn på BF:
Battlefield
Battlefield 2
Battlefield 3
Battlefield 4
Battlefield 1

Märks rätt klart att samarbetet med Microsoft gav namnet, frågan är hur mycket Microsoft betalat till EA för att få Battlefield 1 som namn?

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Gamern BNTlol sitter och lirar Open Beta/Early Access på sin Twitch nu. Det ser roligt ut. Jag får nog köpa lite uppgraderingar till min PC.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hur är prestandan för er? Själv har jag ungefär samma FPS som i BF4, kör ju dock med DX12 nu.
https://gyazo.com/d5d7ad4ba79e3b9ff8630cb97bc13efa.png

GPU OC +160 +400 (temp)
DX12
Ultra preset
90 horizontal FOV

Körde bara infantery på conquest. 62-64 players.

Vilket verktyg använder du för att se grafen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Vilket verktyg använder du för att se grafen?

Det är MSI Afterburner

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Det är MSI Afterburner

Tackar!

Permalänk
Medlem

Fick nyckel till betan för PC.

Har dock bara hunnit spela conquest-banan i öknen. Som vanligt i nytt spel så är det lite rörigt innan folk har lärt sig banorna.

Fordon är ju långsammare än BF4, såklart, men gameplay är minst lika snabb. Lite för många och aningen för bra fordon. Man har i princip ingen anledning att inte sätta sig i ett fordon så fort det är i närheten. Som infantery har man inga bra counters än och det blir lite tjatigt att möta fordon gång på gång och känna sig underlägsen hela tiden. Lite kul att kasta fordonsgranater som omväxling i alla fall men de är knappast bra. Hoppas verkligen man får bättre unlocks senare.

Grafikmässigt känner jag ingen uppgradering från BF4/Battlefront mer än kraftigare bloom och bländande ljus i öknen.

Ljuden känns trevligt och de har rent allmänt fått till känslan av tunn plåt och rå metall. Lite mer primitivt liksom.

Jag har redan köpt BF1 och kommer ha en hel del kul tror jag. Tvivlar dock på att det kommer bli uppemot 1400 speltimmar med detta som jag har i BF4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av molliz:

Det är MSI Afterburner

Hur får man afterburner att registrera DX12 eller vulcan? har jag aldrig lyckats med

Permalänk
Medlem

Jag hann bara lira ungefär en timme innan jobbet men hann testa både conquest och rush mode. Måste säga att jag blev glatt överraskad hur bra det rullade på mitt 780ti och i5 4690k, nu körde jag endast på High men låg på ca 100 fps hela tiden, ibland kan de ha gått ner till 90 men låg nästan alltid där runt 100 oavsett vart man befann sig och vad som hände runt om.

Svårt att beskriva själva känslan men stora drag är det ungefär som tidigare spel, men annat utseende osv. Men de har ändå sin egna lilla touch, så det är inte 100% likt tex bf4.

Ska testa lite mer efter jobbet och då känna av lite mer hur allt känns samt testa höja upp grafiken till Ultra för att se vad fps kan ligga på då.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

60 FPS får jag allt maxat i 1440p.

Någon som fått igång Crossfire?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Jag vet att det är en beta men ändå jag hade turen att få spela Alphan utan några problem. BF1 kraschar med en gång när jag kör igång det och ger mig ett DirectX error Några tips?

(Tog en bild på errormeddelandet men har ingenstans att ladda upp den)

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

Vänta, va? Det är inte öppen beta utan någon "öppen" beta som gäller? Eller vad har jag missat?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Måste man ha förbokat för att få spela betan? Letat och letat men hittar ingen info om vart man får nyckel (PC)

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Måste man ha förbokat för att få spela betan? Letat och letat men hittar ingen info om vart man får nyckel (PC)

Samma här. På deras hemsida står det bara att den öppna betan börjar imorgon.

https://www.battlefield.com/beta

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Samma här. På deras hemsida står det bara att den öppna betan börjar imorgon.

https://www.battlefield.com/beta

Hur sitter alla och förladdar spelet?

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Vänta, va? Det är inte öppen beta utan någon "öppen" beta som gäller? Eller vad har jag missat?

Skrivet av breakwin:

Måste man ha förbokat för att få spela betan? Letat och letat men hittar ingen info om vart man får nyckel (PC)

Som tidigare nämnt så är det öppen beta men hade man signat upp sig för Battlefield Insider innan den 21 augusti så får man tillgång till betan en dag före, alltså idag. Alla andra får tillgång imorgon 31/8.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakwin:

Hur sitter alla och förladdar spelet?

Det verkar som att man förut kunde bli Battlefield Insider för att få tidig tillgång till betan. Vilket borde betyda att den tidiga tillgången är... en dag? Haha!

Skrivet av wzaa:

Som tidigare nämnt så är det öppen beta men hade man signat upp sig för Battlefield Insider innan den 21 augusti så får man tillgång till betan en dag före, alltså idag. Alla andra får tillgång imorgon 31/8.

Aha! Som jag luskade ut då. Tack för informationen.

Men hallå, en dag... generöst?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305