Fråga till Nexus 6p ägare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Nice en fanboy som försvarar sin mobil moget . Jag har fullt koll på android jag har inte haft några helst problem med att uppdatera min Samsung .

Ingen fanboy överhuvudtaget.
Äger en S7, iPhone 6, iPad Air samt en Android platta.
Blir bara less när jag ser gnälltrådar från folk som köpt en telefon de uppenbarligen inte kan hantera.
Lämna tillbaka telefonen och köp en Doro med STORA knappar istället
Lycka till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Blir nog ett återköp har märkt att jag fått en defekt 6p . Har hur mångra problem som helst med den.
För det första är mappen tom när jag kopplar den till datorn kan inte dela filer
För det andra går det inte att uppdatera mjukvaran
För det tredje märkte jag idag att det inte gick att starta några appar . så var tvungen att starta om mobilen .
Nexus mobiler har oftast dålig kamera och hårdvara men mjukvaran är ju olagligt dålig . Trodde stock Android skulle va bra men nu har jag sett hur dålig nexus 6p är och dessutom throttlar den som fan .
Undra hur mycket google mutade reviewers . Kass mjukvara man inte kan lita på=nexus

Har aldrig blivit besviken på en mobil så tidigt som Nexus. Jag har inte ens haft mobilen i 5 dagar och stött på så många problem . Ville bara ha en mobil som funkar....

Låter tyvärr som du personligen gör något fel.
Du kan just nu endast uppgradera till Android 7 via Beta opt in. Alla Nexus 6P maskiner kommer dock få OTA (Over the Air), vilket är inkl WIFI, i batchar inom en månad, om jag läste rätt.
Nexus 6p och Nexus 5X har fortfarande en av marknadens bästa kameramoduler på marknaden. Nexus 5 hade en ok kamera men inget märkvärdigt. Så vart har du läst att Nexus telefoner alltid har dålig kamera?
Tyvärr känns denna tråd som ett försök till Trollande.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med Huawei och dem bad mig att göra en fabriksåterställning . Lite löjligt att man behöver göra detta med en nyköpt mobil . Fabrikåterställningar brukar man göra efter 1-2 år . Jag får inget bra första intryck av Nexus 6p .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Låter tyvärr som du personligen gör något fel.
Du kan just nu endast uppgradera till Android 7 via Beta opt in. Alla Nexus 6P maskiner kommer dock få OTA (Over the Air), vilket är inkl WIFI, i batchar inom en månad, om jag läste rätt.
Nexus 6p och Nexus 5X har fortfarande en av marknadens bästa kameramoduler på marknaden. Nexus 5 hade en ok kamera men inget märkvärdigt. Så vart har du läst att Nexus telefoner alltid har dålig kamera?
Tyvärr känns denna tråd som ett försök till Trollande.

Personligen gör nåt fel? Jag är uppkopplad till wifi har uppdaterat alla mina androidmobiler utan problem förutom nexus .http://forums.androidcentral.com/google-nexus-7-tablet-2013/516550-stuck-waiting-download.html
Kolla på forumet så ser du att fler har samma problem .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

Personligen gör nåt fel? Jag är uppkopplad till wifi har uppdaterat alla mina androidmobiler utan problem förutom nexus .http://forums.androidcentral.com/google-nexus-7-tablet-2013/516550-stuck-waiting-download.html
Kolla på forumet så ser du att fler har samma problem .

Tråden är om Nexus 7 tablet från 2013....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Tråden är om Nexus 7 tablet från 2013....

ah och folk har fortfarande samma problem idag .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Får upprepa mig själv att att det inte handlar om android n 7.0 . Kan inte ens få ner mars uppdateringen är uppkopplad mot wifi och det står väntar på wifi .... Har uppdaterat min samsung utan problem. Men självklart är det det inget fel på Nexusen den är perfekt placebo från min sida. Går inte att uppdatera för jag har ju gjort nåt fel .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv

@Lexius: Efter ha googlat lite och kollat swedroid forumet så verkar det bara vara du. Ta Huwais råd och fabriksåterställ maskinen, läs manualen och försök inte uppdatera mobilen till ett beta OS om du inte förstår vad du gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

@Lexius: Efter ha googlat lite och kollat swedroid forumet så verkar det bara vara du. Ta Huwais råd och fabriksåterställ maskinen, läs manualen och försök inte uppdatera mobilen till ett beta OS om du inte förstår vad du gör.

/facepalm . Jag försöker inte ladda ner beta opt in jag kan inte tanka mars uppdateringen

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Upprepar mig själv försöker inte ladda ner nån beta försöker bara tanka mars uppdateringen till nexus så jag kan tanka 7.0 i framtiden när det kommer.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lexius:

/facepalm . Jag försöker inte ladda ner beta opt in jag kan inte tanka mars uppdateringen

Din tråd börjar med "Tjena såg att 7.0 precis kom men jag kan inte installera uppdateringen pågrund av att det endast går att göra det via wifi. "

Jag överger dig och din tråd då du helt saknar verktyg för att föra en konversation på ett forum. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon246659:

Din tråd börjar med "Tjena såg att 7.0 precis kom men jag kan inte installera uppdateringen pågrund av att det endast går att göra det via wifi. "

Jag överger dig och din tråd då du helt saknar verktyg för att föra en konversation på ett forum. Lycka till.

mm jag hade också känt mig dum när jag inser att ts inte försöker ladda ner beta os. Tänk på att inte vara för snabb med att skylla på en ts innan du läser igenom svaren

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Inaktiv

Jo jag läste genom den och insåg snabbt att du endast trollar och inte har en aning vad du snackar om. Du ändrar dig mitt i tråden när du märker felet ligger hos dig. Tråd anmäld.

Permalänk

Vad jobbigt att alla måste anta att någon är nybörjare för att de inte lyckats peka ut varför de får sina symptom.

Det kan vara appar, launchers, widgets..., avinstallation eliminerar de möjliga felkällorna. Fabriksåterställning fixar även inställningar och är ett snabbt sätt.

Android File Transfer verkar behöva en uppdatering. Jag fick köra AirDroid, som är superbra, fast nej inte om man inte har Wifi Du kan kolla ändå om du kan dela Internet från datorn med sladd, är ju en lösning för att få upp spättan på uppdateringar.

Du kan ha fått ett måndagsexemplar om du har något hårdvarufel, men jag tror att en återställning och sen plöja igenom uppdateringarna till Augusti så har du en felfri telefon Sen om du vill prova betan så går det säkert bättre att uppdatera därifrån.

Jag är nöjd med min iaf. Stabil som en klippa.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Vad jobbigt att alla måste anta att någon är nybörjare för att de inte lyckats peka ut varför de får sina symptom.

Det kan vara appar, launchers, widgets..., avinstallation eliminerar de möjliga felkällorna. Fabriksåterställning fixar även inställningar och är ett snabbt sätt.

Android File Transfer verkar behöva en uppdatering. Jag fick köra AirDroid, som är superbra, fast nej inte om man inte har Wifi Du kan kolla ändå om du kan dela Internet från datorn med sladd, är ju en lösning för att få upp spättan på uppdateringar.

Du kan ha fått ett måndagsexemplar om du har något hårdvarufel, men jag tror att en återställning och sen plöja igenom uppdateringarna till Augusti så har du en felfri telefon Sen om du vill prova betan så går det säkert bättre att uppdatera därifrån.

Jag är nöjd med min iaf. Stabil som en klippa.

Äntligen nån mogen person som hjälper tummen upp till dig . Verkar som jag fått nåt måndags exemplar ja . Jag ville bli positivt överraskad men har ju bara fått huvudvärk när jag inte kunnat uppdatera den . Få upp spättan på uppdateringen hur menar du? Ja jag delar internet till datorn via mobilen . Kan jag uppdatera mobilen via datorn? Brukar göra sånt med LG mobiler men kanske funkar med Nexus med

Air droid ? Finns ett sätt att uppdatera mobilen utan att hålla på med raketforskning och bryta garantin har bara använt mobilen i några timmar . Btw den är sprillans nyköpt från netonet för en ganska stor summa.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Äntligen nån mogen person som hjälper tummen upp till dig . Verkar som jag fått nåt måndags exemplar ja . Jag ville bli positivt överraskad men har ju bara fått huvudvärk när jag inte kunnat uppdatera den . Få upp spättan på uppdateringen hur menar du? Ja jag delar internet till datorn via mobilen . Kan jag uppdatera mobilen via datorn? Brukar göra sånt med LG mobiler men kanske funkar med Nexus med

Air droid ? Finns ett sätt att uppdatera mobilen utan att hålla på med raketforskning och bryta garantin har bara använt mobilen i några timmar . Btw den är sprillans nyköpt från netonet för en ganska stor summa.

Har du gjort en fabriksåterställning? Vet att den är ny etc, men gör en och testa uppdatera utan att installera några appar först och sånt. Fungerar det inte då, kontakta tillverkaren igen.

Visa signatur

VR: Oculus Rift CV1 + Touch
Dator: Ryzen 2600X | 16GB 2933 MHz | RTX 2070 FE | 2 x Samung 850 SSD 250GB | Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 | Noctua L12
Server: HP ProLiant MicroServer G7 N54L

Permalänk
Medlem

Har hamnat ett ganska skevt dilemma som jag var förbered på . Kontaktar netonet dem ber mig att kontakta Huawei kontaktar Huawei dem ber mig att kontakta google . Google har ingen support så man får göra en tråd på deras hjälpforum där ingen svarar . Har precis gått till banken och fixat mobilt bank id och swich så fabriksåterställning är ingen val. Om jag inte kan spara apparna dvs. Ska testa

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Det går väl att ändra inställningen så att du inte enbart behöver tanka uppgraderingar via wifi? Det kommer ju upp en varningsruta om att datatrafiken kostar etc etc. Så är det i alla fall på min G4, men kan inte tala för just 6p.
Ber om ursäkt om svaret på denna fråga redan kommit, skummade bara igenom snabbt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Har hamnat ett ganska skevt dilemma som jag var förbered på . Kontaktar netonet dem ber mig att kontakta Huawei kontaktar Huawei dem ber mig att kontakta google . Google har ingen support så man får göra en tråd på deras hjälpforum där ingen svarar . Har precis gått till banken och fixat mobilt bank id och swich så fabriksåterställning är ingen val. Om jag inte kan spara apparna dvs. Ska testa

Swich fungerar utan problem efter en återställning. Mobilt bankID får du skaffa nytt.

Jag köpte min Nexus 6p för en vecka sedan och är bara positivt överraskad. Snabb och gedigen byggd men en bra mobilkamera. Jag körde däremot med Wi-Fi från början och lät telefonen uppdatera alla 5-10 uppdateringar INNAN jag började pilla med appar och dylikt. Kanske blivit strul om du körde app installation och uppdateringar om varan.

Känns inte som du har något val. Gör en återställning (som du blivit rekommenderad av huwai). Kör bara system uppdateringar tills du fått ner senaste (om du får ner senaste). Kvarstår felen reklamera till netonet.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Swich fungerar utan problem efter en återställning. Mobilt bankID får du skaffa nytt.

Jag köpte min Nexus 6p för en vecka sedan och är bara positivt överraskad. Snabb och gedigen byggd men en bra mobilkamera. Jag körde däremot med Wi-Fi från början och lät telefonen uppdatera alla 5-10 uppdateringar INNAN jag började pilla med appar och dylikt. Kanske blivit strul om du körde app installation och uppdateringar om varan.

Känns inte som du har något val. Gör en återställning (som du blivit rekommenderad av huwai). Kör bara system uppdateringar tills du fått ner senaste (om du får ner senaste). Kvarstår felen reklamera till netonet.

Aså man ska ju kunna uppdatera trots att man tankat appar . På min S4+ har jag hur mycket skit som helsT den bara laddar ner os uppdatering utan problem. Sorligt att de ska vara så dåligt på mjukvarosidan från Nexus trodde det skulle vara det som stack ut gemfört med andra märken . Jag ser din poäng o ska fabriksåterställa den . Detta kommer inte va nåt jag förlåter dock stort minuspoäng och dåligt intryck från Nexus 6p.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Blir nog ett återköp har märkt att jag fått en defekt 6p . Har hur mångra problem som helst med den.
För det första är mappen tom när jag kopplar den till datorn kan inte dela filer
För det andra går det inte att uppdatera mjukvaran
För det tredje märkte jag idag att det inte gick att starta några appar . så var tvungen att starta om mobilen .
Nexus mobiler har oftast dålig kamera och hårdvara men mjukvaran är ju olagligt dålig . Trodde stock Android skulle va bra men nu har jag sett hur dålig nexus 6p är och dessutom throttlar den som fan .
Undra hur mycket google mutade reviewers . Kass mjukvara man inte kan lita på=nexus

Har aldrig blivit besviken på en mobil så tidigt som Nexus. Jag har inte ens haft mobilen i 5 dagar och stött på så många problem . Ville bara ha en mobil som funkar....

Det känns som du inte riktigt förstår dig på Nexus. För det första när du kopplar in den till datorn så drar du ner på skärmen där det står laddar med usb,där klickar man och väljer vilken filöverföring man vill ha. Visst kan det vara fel på telefonen det händer alla märken då och då. Men jag lutar mer åt handhavande fel. Nexusen är en av dom bästa telefonerna. Kameran är långt ifrån dålig,däremot så kunde kameraappen vara bättre. Finns bättre att ladda ner.Jag har verkligen hårdtestat min nexus utan några som helst problem. Lämna in den och få konstaterat att den är defekt innan du typ påstår att det är en kass mobil.

stavfel
Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Glöm AirDroid och koppla in till datorn (för att använda datorns Internet, det funkar bara åt andra hållet).

Du har ju Wifi såg jag, det ska du använda till alla sorters nerladdning, surf, och uppdatering så du inte slösar surfpott.

Om du tycker instruktionerna som andreasa64 länkade är svåra behöver du inte utföra dem. De är till för de som är otåliga, det står på den sidan att 7.0 Nougat inte har "rullat ut till alla" ännu. Det betyder att Google jobbar på att lägga ut uppdateringen över hela världen och det kommer en upplysning på din telefon när du kan uppdatera till den.

Till dess Nougat är publicerad i alla länder måste man krångla lite om man ska få in det.

Men uppdatera till 6.0 Augusti ska du kunna göra. Men om du kan göra allt du behöver göra på telefonen efter du följt råden här, så behöver du förstås inte fabriksåterställa - utan uppdatera till 7.0 över Wifi när telefonen säger att den är tillgänglig helt enkelt.

Skrivet av Lexius:

Har hamnat ett ganska skevt dilemma som jag var förbered på . Kontaktar netonet dem ber mig att kontakta Huawei kontaktar Huawei dem ber mig att kontakta google . Google har ingen support så man får göra en tråd på deras hjälpforum där ingen svarar . Har precis gått till banken och fixat mobilt bank id och swich så fabriksåterställning är ingen val. Om jag inte kan spara apparna dvs. Ska testa

Om du verkligen måste fabriksåterställa (det tror jag inte!) så bara installera apparna igen och ange samma uppgifter.

Jag ska i alla fall jag vänta till det dyker upp en notis i mobilen om Nougat. Jag vill gärna ha det, men jag kan vänta en dag till eller så

Edit: När det gäller att överföra filer så ändrades det i Android 6.0 - tidigare har man kunnat ha en grundinställning när man kopplar in sladden till datorn, men nu frågar telefonen varje gång, med en notis. Som Hjorten66 säger, dra ner från överkant och välj notisen och ställ in "MTP" eller "Media" nånting, annars väljer den att ansluta enbart för laddning av telefonen tror jag. Om du väljer PTP eller "Bild" nånting så hittar du kamerafoldern lätt och behöver inte leta efter den bland foldrarna.

Så jag rekommenderar:
1. Uppdatera telefonen när du får en notis om 7.0, nåt mer behöver du nog inte göra.
2. Välj anslutningstyp MTP eller PTP när du kopplar in den med sladd i datorn, så funkar det.
3. Vänj dig vid kameraappen eller installera en annan, själva kameran är jag helnöjd med i min

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Gött att Android 7.0 kom till min Nexus 6p idag ska bli spännande . Inget nougat för er 1+3 ägare stackare e ni

Skrivet av Lexius:

Får upprepa mig själv att att det inte handlar om android n 7.0 . Kan inte ens få ner mars uppdateringen är uppkopplad mot wifi och det står väntar på wifi .... Har uppdaterat min samsung utan problem. Men självklart är det det inget fel på Nexusen den är perfekt placebo från min sida. Går inte att uppdatera för jag har ju gjort nåt fel .

Perfekt exempel på karma.

Permalänk
Skrivet av Feeku:

Perfekt exempel på karma.

Nja.. hans karma polvänds ju när 7.0 publiceras, med några tryck på telefonen Jag tror att HAN tror att han gjort fel, men att han bara behöver lära sig några saker och vänja sig vid Marshmallow (och sen Nougat då) så är han hemma.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Nja.. hans karma polvänds ju när 7.0 publiceras, med några tryck på telefonen Jag tror att HAN tror att han gjort fel, men att han bara behöver lära sig några saker och vänja sig vid Marshmallow (och sen Nougat då) så är han hemma.

Jo men lite lustigt var det ^^. I en annan tråd frågade han oss Nexus-ägare om åsikter kring Nexus 6P och klankade direkt ned på alla som påpekade minsta lilla negativa aspekt kring telefonen. Det var minsann den bästa telefonen enligt honom (innan) han hade köpt den. Och så gick det som det gick Älskar förövrigt min Nexus 6P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Perfekt exempel på karma.

hahaha visste att nån skulle sätta ditt mig .Du har rätt får skylla mig själv att jag skaffa Nexus 6p skulle lyssnat men pallade inte vänta på 30dagars frakt för 1+3 . Dem i tråden hade rätt nu sitter jag här med den sämsta mobilen som skapats Nexus 6p!

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Mobil fabriksåterställd väntar på wifi nätverk .....när jag är uppkopplad till wifi yeap RMA it is . Önskar att det fanns en mobil med snapdragon hårdvara fast med IOS OS

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Jo men lite lustigt var det ^^. I en annan tråd frågade han oss Nexus-ägare om åsikter kring Nexus 6P och klankade direkt ned på alla som påpekade minsta lilla negativa aspekt kring telefonen. Det var minsann den bästa telefonen enligt honom (innan) han hade köpt den. Och så gick det som det gick Älskar förövrigt min Nexus 6P.

Det var den bästa mobilen enligt honom bevis på att jag skrev det?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Går Inte att uppdatera även med wifi . Nexus telefoner vilket skräp betalade 4000 för att få tillgång till nougat snabbt och nu krånglar det. Gillar inte intrycket jag får av 6p . Kan inte en mobil bara funka .....

Ehh.. dom funkar ju klanderfritt så felet är nog på andra sidan skärmen...

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Vad gäller bankid så behöver man skaffa nytt varje gång man ominstallerar. Har gjort det par ggr på mobil samt PC. Men det tog mig 1 minut när jag loggade in på banken tills att bankid-appen var igång igen. Så det är normalt att man behöver göra dubbelarbete ibland.

Är det bara jag som tolkar det som att han läste att N släpptes och vill ha det till sin Nexus. Men när han skulle få in det i mobben genom att köra uppgraderingarna på mobben så fick han problem innan han ens kom till möjligheten för N? Vilket då är en ganska legit orsak att skapa en tråd här? Kanske jag som misstolkar det hela också.

Visa signatur

.