Palit GTX 1080 är löjligt bra!

Permalänk
Medlem

PNY är dessutom OEM tillverkare, väääldigt stort

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Landat!!! https://imgur.com/a/P6xXw
Med dual bios switch mind you..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Med 99% GPU-användning i Heaven blir mitt 1070 JS 72 grader varmt och kör på 7% fläkt. Det låter ingenting och min dator är nu rumsnivåtyst i full GPU load. Glädjen. OBS är känslig för ljud, störde mig på mitt 970 Strix t ex. Tveklöst bästa grafikkortsfläkten jag har varit med om om det fortsätter så här.

Detta är med +200 core clock samt +15 mV core voltage. Känns typ overkligt tyst?? Ska testa nya 3dmark.

edit: Dock samma problem som er andra med att fläkten går upp till 49% efter den varit varm, verkar inte gå ned till 0 igen. Verkar som de måste fixa detta med BIOS-uppdatering? Jag hör knappt kortet med 49% fläkt dock, men störande såklart. Får fixa med manuell fläktkurva.

edit2: OK MSI AB rapporterar definitivt fläkthastigheten helt tokigt. Det som var 7% var i själva verket 49, precis som när jag stängde ned Heaven. Fortfarande helt tyst dock.

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Jag hade innan ett GTX 970 Stix OC och köpte det #Palit GTX 1080 GameRock som @era909: inte hade plats för och lite som julafton idag när det bara är att maxa spelen man hade svårt att köra på High med GTX 670. Tyvärr verkar inte ett av mina gamla favoritspel GTA IV med modden icelaglace 3 flyta bra på någon modern hårdvara så får trösta mig med något tråkigare GTA V.

Jag har testat att klocka mitt Palit GTX 1080 GameRock till samma värden som Palits dyrare Premium-kort och inga problem. Kortet blir ju inte ens varm i 3DMark Fire Strike 1080p så inga fläktar hörs. Lite coilwine i vissa få spel-menyer men inte värre än mitt gamla kort och medan man spelar är det nog det tystaste kort jag ägt.

Håller med @Bascule666: att Palit är ett j£drans bra kort och personligen efter att ägt två Asus Strix, som dock varit bra, tycker jag nog att Palin absolut inte är sämre fast de är billigare och lättare att få tag på.

Mycket bra att alla GTX 1080/70 och nästan alla i 900-serien verkar vara semi passiva. Har själv ett absolut tyst system när jag surfar eller jobbar vid datorn (3+1 programstyrda fläktar). Enda nackdelen är att man, mitt på dagen, ibland sätter på datorn för att man tror den är av

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Har haft mitt Palit SJ 1080 i två dagar nu, vilket kort!

Fläktarna har inte gått upp i varv hittills och har klockat GPU +114 Mhz / Memory +506 Mhz.

På Firestrike Extreme så blev det inte varmare än 69ºC.

Fläktar har ej gått upp i varv efter avstängt spel som vissa har haft problem med heller.

Kanonkort 10/10.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI | Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | DeepCool PX1000G 1000W ATX 3.0 | be quiet! Dark Base 900 Orange | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Flare X | Logitech G502 X LIGHTSPEED | ASUS ROG Strix Scope II 96% Wireless | HyperX Cloud III Wireless

Permalänk
Medlem

@xze-: Inte heller sådana problem med mitt Palit GameRock.

Stått på hela dagen och ingen aktivitet från fläkten:)

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Riktigt sugen på att testa ett palit!

Gick i banorna att köpa ett MSI Gaming X innan..

Tänk innan om du skall överklocka eller spela. Jetstream är för oc gamerock för spel den senare har ochså 8 faser+2 PWM som jämnar ut "krämen" när man spelar.Jetstream har bättre oc potenial och är billigare.Den har ochså högre klock frekvens än gamerock.

använde lite fel ord för att beskriva typiskt för mig :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murlok:

Tänk innan om du skall överklocka eller spela. Jetstream är för oc gamerock för spel den senare har ochså 8 faser+2 PWM som jämnar ut "krämen" när man spelar.Jetstream har bättre oc potenial och är billigare.Den har ochså högre klock frekvens än gamerock.

Vet inte var du hämtat dina uppgifter ifrån men de verkar inte stämma.

Palit 1080 GameRock Premium Edition - Graphics Clock 1746 Mhz - Memory Clock 5250 Mhz (Effective 10500 Mhz)
Palit 1080 GameRock - Graphics Clock 1645 Mhz - Memory Clock 5000 Mhz (Effective 10000 Mhz)
Palit Super JetStream - Graphics Clock 1708 Mhz - Memory Clock 5000 Mhz (Effective 10000 Mhz)
Palit JetStream - Graphics Clock 1607 Mhz - Memory Clock 5000 Mhz (Effective 10000 Mhz)

Sen tror jag att både Gamerock och Jetstream modellerna har 8+2 fasers strömförsörjningsdel.

Permalänk
Medlem

@MarkSix:
Om du tittarpå deras hemsida ser du att jetstream har 8 fas pwm o att gr har 8+2.Fick inte uppgifterna där, men gick o titta När det gällde hastigheten så var ju ämnet Superjet o då jämförde jag med gamerock

glömde
Permalänk
Medlem
Skrivet av Murlok:

@MarkSix:
Om du tittarpå deras hemsida ser du att jetstream har 8 fas pwm o att gr har 8+2.Fick inte uppgifterna där, men gick o titta När det gällde hastigheten så var ju ämnet Superjet o då jämförde jag med gamerock

Ser inget om Super JetStream i ditt inlägg.

Permalänk
Medlem

@MarkSix: Tråden är superjet o jag var lat.Ok lite slarvigt.

Permalänk
Medlem

Jag har skrämt upp mitt 1070 JS i +200 core. Så testa mer. Inga artefakter eller krascher på typ en vecka. Verkar rätt kapabelt!

Visa signatur

Asus Ap201, beQuiet Straight Power 1000W, ASUS TUF B650 Plus Wifi, 7600x @ ecomode, ASUS TUF 4090 @ 70% PL, 32gb 5600mhz Kingston, WD SN850 1TB, LG C9, Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murlok:

@MarkSix:
Om du tittarpå deras hemsida ser du att jetstream har 8 fas pwm o att gr har 8+2.Fick inte uppgifterna där, men gick o titta När det gällde hastigheten så var ju ämnet Superjet o då jämförde jag med gamerock

Jo jag såg det också på hemsidan att det stod 8 faser på JetStream. Men det skulle inte förvåna mig om det i verkligheten är 8+2 faser där också. JetStream korten är ju lite billigare än GameRock så dom kanske inte vill skylta med att korten egentligen är likadana på allt. +2 faserna används ju för minnet så det skulle vara konstigt om dom var borta på JS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MarkSix:

Jo jag såg det också på hemsidan att det stod 8 faser på JetStream. Men det skulle inte förvåna mig om det i verkligheten är 8+2 faser där också. JetStream korten är ju lite billigare än GameRock så dom kanske inte vill skylta med att korten egentligen är likadana på allt. +2 faserna används ju för minnet så det skulle vara konstigt om dom var borta på JS.

vad jag fattat är det samma kort allihop även om det står olika på hemsidan... köp de billigaste och överclocka... mitt gamerock utan oc gör 2113mhz o 11000 på minnena

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

vad jag fattat är det samma kort allihop även om det står olika på hemsidan... köp de billigaste och överclocka... mitt gamerock utan oc gör 2113mhz o 11000 på minnena

Kolla igår på en nytt test av 1080 o dom skrev att efter att ha testat över 20 kort så anser dom att alla kan oc till någonstans där du är.
Så helt rätt vi betalar för utseende eller namn osv. Jag vänta på ett gamerock premium, men igår tröttna jag o köpte ett 1080 gamerock på proshop eftersom dom hade hemma.Så nästa vecka kommer det

Permalänk
Medlem

bestält ett gamerock premium idag

Visa signatur

Asus Rog strix 570-f gaming pro, palit rtx 3090 gaming pro, 32Gb Corsair Vengence pro 3200, Corsair rm1000i, 2x8tb seagate ironwolf, 1x1tb m2, Rog Strix Helios GX601, Rog Strix lc ii360. Svive 34" UW 144hz ips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissjos:

bestält ett gamerock premium idag

Fick hem mitt igår och som jag anat sprider 10korten en del värme i chassit ochså.Så satte in kraken x41 som har långa slangar 40.5 cm. Istället för min luftkylning.
Tack vare slanglängden fick jag ut radiatorn o fläkten ur chassit på baksidan.
Alltså ett externt kylsystem för ca 1000kr Så nu har mitt Palit 1080 GR chassit för sig själv tempen på cpu i idle ligger på 22 grader o gpu på 40. inga fläktar i chassit rör sig.Den utvändiga på radiatorn gör 840 rpm o hörs inte.Jag hade ochså bokat ett premium från början men eftersom leveranstiden hela tiden skjuts upp o bara oc skiljer i stort sett så valde jag GR o kan spela direkt

Permalänk
Medlem

voltage Clocked like a mofo med EVGA PrecisionX OC
förresten vad är visen med dual bios?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Har samma erfarenhet av GTX 1070 från Gainward.. Palit äger ju Gainward så deras 2-fläkts lösningar är nog rätt väg att gå denna gen.

Permalänk
Medlem

@darrenj: Två BIOS så kan du läsa in ett alternativ, custom eller från tillverkaren, högre strömmatning mm, finns enorma fördelar om du överklockar, men även risker. Det finns information på ex. OCN.

MVH

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Stable clock mycket kräm på med EVGA PrecisionX

Timespy försök at 1440p

Timespy resultat clocked at 1440p Palit JetStream 1080

Timespy resultat clocked at 1080p Palit JetStream

Firestrike resultat at 1080p Palit JetStream

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

@Murlok: Nu kanske det är min feber som gör mig förvirrad, men: Har det på CPUn eller GPUn som du satt vattenkylning? Är ju fantastiska temperaturer du får, skulle gärna hamna där nånstans jag med

Permalänk
Medlem

Hur tror ni det ser ut med prisutvecklingen på dessa framöver? Ska man vänta ännu längre innan man köper något?

Permalänk
Medlem

@TheYardbird: På Cpu men det gör en stor skillnad genom att jag satte radiatorn utanför chassit.
Dessutom kör jag i ett SilverStone Fortress FT02 så grafikkortet har gott om luft.

Permalänk
Medlem

@Murlok: Ah soft! Ett FT02 hade ju varit guld att ha alltså Själv har jag ett Phanteks Enthoo Pro M, så jag tror inte att jag kan göra någon liknande lösning tyvärr :/ Får se hur temperaturerna ser ut när jag får mitt kort, har trots allt alla fläktplatser fyllda samt en Dark Rock Pro 3 på CPUn så det bör nog vara rätt lugnt

Permalänk
Medlem

@darrenj: Jag körde mitt gamerock i 3DMark Firestorm ultra o 2560 x 1440 utan oc o fick detta som var högre än 94% av dåvarande benchmark

Permalänk
Medlem

@Murlok: Sweetness

bra kylning med Palits egen system men kommer gå över till Vattenkylning så snart pengar tillåta

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Förresten om jag ska vattenkyla saken vad söger Palit om "warranty" etc?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Fick mitt idag. Köpte ett Jetstream. Flashade om till ett SuperJetstream bios, och har överklockat till 2050 i boost på core och 5562 på minnet. Helt knäpptyst är det också! Vilket kort!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

då kommer frågan varför inte bara beställa från webhallen?

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/246468-palit_...

22 kort i lager xD 7399:- ett bra pris också för 1080

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell