Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Är lite förvånad hur få det är som spelar detta spelet, tittar man i lobbyn och söker upp alla servrar så är det totalt 800 spelare på ALLA servrar samanlagt globalt, känns helt sjukt lite eller missar jag något?

Själv kan jag tycka att det är skoj att köra runt lite med andra på trackdays, orkar oftast inte vara seriös nog för att köra practice, kval, race. Tittar man på trackday-servrar är dte totalt sådär 30 spelare online. Vart finns alla? är ju fan fler spelare i battelfield 2 fortfarande XD

Det är på kvällarna folk börjar köra verkar det som.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Det är på kvällarna folk börjar köra verkar det som.

Är ju alltid kväll någonstans men spelet kanske inte sålt bra utanför europa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Är ju alltid kväll någonstans men spelet kanske inte sålt bra utanför europa?

Jag tror det är främst européer som spelar, i alla fall om man ska gå efter servrar och folks ping + folket på deras officiella forum.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Diggar nya japan setet och alla nya banor och uppdateringar, bästa driftspelet sen lfs, drift banan online med nya bilarna, plocka felfria varv efter varv konstant sladdandes med några andra duktiga, fan vad kul det är ibland!

Byzeway

Går fortfarande att extrahera data ur deras data.acd, som innehåller all fordonsspecikdata såsom motor, upphängning, ljud och _ALLT_...

Kul att leka runt med

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om nya dlcn?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad tycker ni om nya dlcn?

Jag fullkomligt älskar den! Tycker variationen på bilarna och Red bull ring är grymt bra. Jag har speciellt fastnat för Ferrari 488 gt3, har lyckats sätta några varv runt Red bull ring på höga 1.29. Vill bli snabbare såklart men jag antar att jag behöver en setup för det.
Är det någon som sitter på en bra setup för 488 gt3 runt Red bull ring? Jag är verkligen sämst när det kommer till att ställa in bilen, jag försökte men det blev bara sämre

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Vad tycker ni om nya dlcn?

Instämmer med föregående talare, Red bull Ring är helt fantastiskt rolig att köra, personligen har jag fastnat mest för 488 GT3, Maserati GT4:an och de moderna F1-kärrorna. Faktum är att även Maserati-SUV:en är mycket roligare än man kan tro den också, även om det är en helt annan typ av racing
De gamla F1-kärrorna föll inte mig i smaken över huvud taget, det är mer brottning än bilkörning, men smaken är ju som tur är olika!
Helt sjukt va kul det är att känna aerodynamiken formligen suga fast kärran i backen när man sitter i nån av de moderna F1-kärrorna, bilen bara skriker efter att bli körd fortare och fortare, långt efter att jag slutat våga Man får en helt ny respekt för de som kör dem "for a living"..
Varm köprekommendation!
Och till den som tänker "fast Red bull Ring finns ju att ladda ner" vill jag tillägga en sak, den community-gjorda versionen är gjord innan den verkliga banan asfalterades om, den är nu mycket slätare och i mitt tycke ännu roligare då du får möjlighet att göra ganska många fler olika spårval i flera av kurvorna

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sibirius:

Jag fullkomligt älskar den! Tycker variationen på bilarna och Red bull ring är grymt bra. Jag har speciellt fastnat för Ferrari 488 gt3, har lyckats sätta några varv runt Red bull ring på höga 1.29. Vill bli snabbare såklart men jag antar att jag behöver en setup för det.
Är det någon som sitter på en bra setup för 488 gt3 runt Red bull ring? Jag är verkligen sämst när det kommer till att ställa in bilen, jag försökte men det blev bara sämre

Du är ju typ 3'e snabbaste i världen, tycker du bör vara nöjd. http://managerdc4.rackservice.org:50215/lapstat?track=ks_red_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Du är ju typ 3'e snabbaste i världen, tycker du bör vara nöjd. http://managerdc4.rackservice.org:50215/lapstat?track=ks_red_...

Beror sig på vart man kollar: http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/index.php?page=r...
Sen får vi inte glömma att alla inte mäter tiderna med hjälp av apps. Men det verkar likförbannat vara en bra tid.

@Sibirius
Här kan du hitta setups
http://thesetupmarket.com/#/setups/Assetto%20Corsa

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Beror sig på vart man kollar: http://www.radiators-champ.com/RSRLiveTiming/index.php?page=r...
Sen får vi inte glömma att alla inte mäter tiderna med hjälp av apps. Men det verkar likförbannat vara en bra tid.

@Sibirius
Här kan du hitta setups
http://thesetupmarket.com/#/setups/Assetto%20Corsa

Jo precis, mäter ju själv inte mina tider. Mitt inlägg var inte menat att tydas ordagrannt, utan som sagt "en jävligt bra tid"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Jo precis, mäter ju själv inte mina tider. Mitt inlägg var inte meninat att tydas ordagrannt, utan som sagt "en jävligt bra tid"

Ja, även om jag inte haft möjlighet att spela själv så är det rätt tydligt att ligga bland de 25 bästa utav 465 är en grym prestation. AC brukar dessutom ha rätt dåliga setups på bilarna och körde han det utan att tweakat något är det ännu mer imponerande.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, även om jag inte haft möjlighet att spela själv så är det rätt tydligt att ligga bland de 25 bästa utav 465 är en grym prestation. AC brukar dessutom ha rätt dåliga setups på bilarna och körde han det utan att tweakat något är det ännu mer imponerande.

Dåliga med tanke på bantider eller dåliga jämfört med verkligheten?

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Dåliga med tanke på bantider eller dåliga jämfört med verkligheten?

bantider. Är nog svårt att säga något om verkligheten med tanke på att 1. Jag har aldrig och kommer aldrig få köra en GT3 och 2. Alla teams har tweakat bilarna hur just deras förare vill ha dom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Hur är de moddade bilarna i detta spel? Är känslan någorlunda bra? Skulle gärna vilja köra en Porsche 911 gt3 rsr och gt3 cup bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson-Findus:

Hur är de moddade bilarna i detta spel? Är känslan någorlunda bra? Skulle gärna vilja köra en Porsche 911 gt3 rsr och gt3 cup bil.

Finns bra och finns mindre bra. Finns mods som personerna bakom lagt ner mängder med tid för att få så bra data som möjligt och mods som dom bara slängt in lite värden så bilarna kör som dom vill. Ett par bilar har gått från mods till att bli officiellt innehåll i spelet men då har de så klart blivit något tweakat men man har känt igen bilarna från hur de körde som mod och hur de körde när dom blev innehåll i spelet. Jag har köpt en gt3 cup payware mod, ger du mig en länk vart jag kan ladda upp så kan du få den om du vill.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Finns bra och finns mindre bra. Finns mods som personerna bakom lagt ner mängder med tid för att få så bra data som möjligt och mods som dom bara slängt in lite värden så bilarna kör som dom vill. Ett par bilar har gått från mods till att bli officiellt innehåll i spelet men då har de så klart blivit något tweakat men man har känt igen bilarna från hur de körde som mod och hur de körde när dom blev innehåll i spelet. Jag har köpt en gt3 cup payware mod, ger du mig en länk vart jag kan ladda upp så kan du få den om du vill.

Vore grymt schysst! Att köra Gt3 cup är något jag suktat efter länge. Jag har inte en aning om bra ställen att ladda up på men Dropbox eller något liknande kanske skulle fungera?

Permalänk

Någon som är vass på att tweaka bilar? Önskar lite mera mos i dlc Supran. Inte för att den är trött. Mer bara att det vore fint att varvstoppa på 5an när man sladdar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Är lite förvånad hur få det är som spelar detta spelet, tittar man i lobbyn och söker upp alla servrar så är det totalt 800 spelare på ALLA servrar samanlagt globalt, känns helt sjukt lite eller missar jag något?

Själv kan jag tycka att det är skoj att köra runt lite med andra på trackdays, orkar oftast inte vara seriös nog för att köra practice, kval, race. Tittar man på trackday-servrar är dte totalt sådär 30 spelare online. Vart finns alla? är ju fan fler spelare i battelfield 2 fortfarande XD

Jag är likadan som du, håller hellre till på trackdays istället för race, och så kör jag gatbilar till 90%.

Det som förtar race-servrarna är att kvalen tar upp för mycket tid. Oftast har man i kvalen tid nog att göra lika många eller fler varv som loppet består av. Galet! Det här är inte AC:s fel utan servervärdarnas men jag undrar hur värdarna tänker? När jag frågar i chatten så håller folk med mig.

Det är dåligt att man inte kan byta bil utan att behöva lämna servern.

För att en omröstning ska gå igenom verkar det som att 100% måste rösta JA. Jag har ALDRIG varit på en server där en omröstning lyckats och då har det varit solklara fall som när en person ockuperade pit exit i 20 min och skadade alla bilar som lämnade den. Vi röstade och röstade men utan resultat. 2/3 majoritet vore en lämplig gräns.

Crossplay mellan PS4/One/PC förutsatt att spelarna som möts har ratt vore toppen för att få fler spelare online.

Spelet har grymt bra fysik och känsla men utvecklaren borde jobba mer på att finpolera t.ex. exemplen jag angav ovan.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats host:a egna servrar? Jag och en polare försöker köra online med varandra på nån av community banorna som vi tankat ner, då det är drygt att alla kör samma banor online hela tiden. Testat att öppna portar osv men det funkar inte av någon anledning.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Avstängd

@BostonGurkan Jag har en egen server uppe, men vet inte riktigt hur det hjälper dig. Fick öppna port 8081 och 9600 i brandväggen bara minns inte att jag hade problem när jag satte upp den

Permalänk
Medlem

@Klubba: Får fortsätta pilla då.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Någon som har märkt hur annorlunda bilarna beter sig när 18.1 patchen släpptes?
Istället för kana när man ska ta en kurva så svänger bilarna in nu. Märkte det häromdagen efter att det patchades när jag börnader run på ringen med Audi R8an online. Den brukar ju vara så seg å sjukt understyrd, dvs kanar in i svängarna oavsett vad man gör men nu så svängde den som på befallning. Tom F40 känns som en kurvsmiskare nu, shit va grepp den har. Vilken skillnad det e alltså

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Någon som har märkt hur annorlunda bilarna beter sig när 18.1 patchen släpptes?
Istället för kana när man ska ta en kurva så svänger bilarna in nu. Märkte det häromdagen efter att det patchades när jag börnader run på ringen med Audi R8an online. Den brukar ju vara så seg å sjukt understyrd, dvs kanar in i svängarna oavsett vad man gör men nu så svängde den som på befallning. Tom F40 känns som en kurvsmiskare nu, shit va grepp den har. Vilken skillnad det e alltså

Har dom bilarna Tyre Model 10? I så fall är det nog detta:

Citat:

- General improvements on V10 tyres for rolling resistance, flex, pressures and more.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

nä, jag tror inte de har v10. tror de har v7, om inte servern e inställd på mer grepp så har de helt enkelt ändrat från lite väl understyrd fysik till lite mer överstyrd, vilket för mig e mycket bättre å naturligare.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Någon som kan rekommendera någon bra drift server? Allt jag hittar är banan "drift" med standard BMW m30 och nån enstaka server med en annan bana fast med 300+ ping. Har en massa driftmoddade bilar och banor från assetto corsa club men jag ser bara ett fåtal driftservrar även när jag stänger av alla filter. Kanske helt enkelt är dött eller har jag missat nått? :/

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Någon som lyckats host:a egna servrar? Jag och en polare försöker köra online med varandra på nån av community banorna som vi tankat ner, då det är drygt att alla kör samma banor online hela tiden. Testat att öppna portar osv men det funkar inte av någon anledning.

Jag har exakt samma problem. Sitter på en ASUS RT-AC68U, och det går verkligen inte att öppna portarna. Jag har rätt inställningar samt även stängt av alla brandväggar & NAT-acceleration, men går inte att kommunicera på portarna. ISP'n har inte blockerat dem på deras sida, så det är faktiskt min router som strulet ligger hos.

Du har inte löst det än eller?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

@Flygman: Krånglar som fan för mig. Har fått det att funka vid nått tillfälle men då har jag inte kunnat hitta min egen server men mina polare kunde gå med och spela. En annan polare är den som är host nu för tiden för han är den enda som får det att funka konstant. Han kör med Bahnhof som leverantör. Det han var tvungen att göra var att skaffa en egen VPN då Bahnhof tydligen har en standard-VPN som folk delar som default. Jag själv har Comhem och har inte haft ork att krångla mer med det just nu...

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

HAllå!

Vad kör ni för GPU ni som kör 3 skärmar?
Tror ni min Spec pallar med 3x 1080p skärmar dvs 5760x1080?

Min rigg
CPU: Intel 2500K
GPU: GTX1060 3gb
HDD: 120gb SSD.

Detta är en dator dedikerad till sim racing så inget annat installerat än iRacing och Assetto Corsa.

Vad tror ni?

/R

Permalänk
Medlem
Skrivet av robber:

HAllå!

Vad kör ni för GPU ni som kör 3 skärmar?
Tror ni min Spec pallar med 3x 1080p skärmar dvs 5760x1080?

Min rigg
CPU: Intel 2500K
GPU: GTX1060 3gb
HDD: 120gb SSD.

Detta är en dator dedikerad till sim racing så inget annat installerat än iRacing och Assetto Corsa.

Vad tror ni?

/R

Vad kan det jämföras med för upplösning utav dessa? 3325x1871 borde väl vara det närmst 5760x1080 i hur krävande det är?

Har ett 970 men det är bara att plussa på några fps utav det jag får i benchmarken. Vilka inställningar?

Edit: Har du Nvidia nu kan du själv testa det med DSR, i alla fall dom upplösningarna i bilden.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.