Microsoft Windows 10 Anniversary Update tillgänglig för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det enda du inte längre kan stänga av är låsskärmen. Annars är det som innan med skillnaden att vissa saker inte går att ändra på grupp-nivå utan bara användar-nivå. Precis som innan går reklamen att stänga av och det går utmärkt att byta sökmotor.

Har du någon aning om varför?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Har du någon aning om varför?

Gissningsvis för att låsskärmen och inloggningsrutan integrerats. Ingen hade väl heller räknat med total nerdrage över ett extra musklick och 0,234 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Gissningsvis för att låsskärmen och inloggningsrutan integrerats. Ingen hade väl heller räknat med total nerdrage över ett extra musklick och 0,234 sekunder.

Jag har automatiskt login så behöver inte klicka men ändå kommer den där "welcome" fram. Jag vill inte kalla det nerdrage när man tycker att det är onödigt att dom lagt till en "mellanlandning" som inte behövdes tidigare. Det är inte 0,234 utan snarare 5-6 sekunder.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har automatiskt login så behöver inte klicka men ändå kommer den där "welcome" fram. Jag vill inte kalla det nerdrage när man tycker att det är onödigt att dom lagt till en "mellanlandning" som inte behövdes tidigare. Det är inte 0,234 utan snarare 5-6 sekunder.

Jag testade just med automatisk inloggning och några 5-6 sekunder var det verkligen inte frågan om. Det tog precis lika lång tid som om jag hade haft lösenordet ifyllt och bara tryckt enter, vilket blir just ungefär 0,2 sekunder.
Har du gjort en ren installation av Windows och har du sett över vad som startas när du loggar in? Sitter du på en gammal maskin?

Permalänk
Medlem

Var nyfiken och uppdaterade. Är måttligt road av att behöva radera alla skit appar igen, stänga av telemetrin osv. Start menyn är ju även den fortfarande förstörd, tur att Start is back finns.

Men går det verkligen inte att stänga av låsskärmen? Jag har testat att ändra i både Registret och policy editorn, men ingen av de knepen fungerar länge (dessa fungerade fint på vanilla W10).
Vad i helvete ska jag med en låsskärm till på min pc? Har MS någon anställd som jobbar med interaktionsdesign överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag testade just med automatisk inloggning och några 5-6 sekunder var det verkligen inte frågan om. Det tog precis lika lång tid som om jag hade haft lösenordet ifyllt och bara tryckt enter, vilket blir just ungefär 0,2 sekunder.
Har du gjort en ren installation av Windows och har du sett över vad som startas när du loggar in? Sitter du på en gammal maskin?

Ska jag verkligen behöva göra en ny installation för att en uppdatering kommit? Ny är den väl inte direkt, 2500k, 970 8GB ram, 240GB SSD. Men ska delarna bli sämre för att en uppdatering kommer? Inget annat än det jag hade tidigare startas med datorn men ändå står "welcome" som det inte gjorde tidigare utan då kom jag direkt till skrivbordet utan någon välkomsttext. Förstår inte varför dom inte kunde låta mig göra det.

Edit: Kollade nu och tar drygt 10 sekunder med den förbannade välkomstskärmen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Var nyfiken och uppdaterade. Är måttligt road av att behöva radera alla skit appar igen, stänga av telemetrin osv. Start menyn är ju även den fortfarande förstörd, tur att Start is back finns.

Men går det verkligen inte att stänga av låsskärmen? Jag har testat att ändra i både Registret och policy editorn, men ingen av de knepen fungerar länge (dessa fungerade fint på vanilla W10).
Vad i helvete ska jag med en låsskärm till på min pc? Har MS någon anställd som jobbar med interaktionsdesign överhuvudtaget?

http://www.cnet.com/how-to/automatically-log-in-to-your-windo...
Detta funkar väl fortfarande om man inte vill behöva logga in varje gång. Jag loggas fortfarande in automatiskt iaf.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Ska jag verkligen behöva göra en ny installation för att en uppdatering kommit? Ny är den väl inte direkt, 2500k, 970 8GB ram, 240GB SSD. Men ska delarna bli sämre för att en uppdatering kommer? Inget annat än det jag hade tidigare startas med datorn men ändå står "welcome" som det inte gjorde tidigare utan då kom jag direkt till skrivbordet utan någon välkomsttext. Förstår inte varför dom inte kunde låta mig göra det.

Edit: Kollade nu och tar drygt 10 sekunder med den förbannade välkomstskärmen.

Ja, det är mycket möjligt att du behöver göra en ny installation. Antingen det eller så har du något program vid uppstart som inte samarbetar.

10 sekunder är inte en normal tid om allting lirar som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Ja, det är mycket möjligt att du behöver göra en ny installation. Antingen det eller så har du något program vid uppstart som inte samarbetar.

10 sekunder är inte en normal tid om allting lirar som det ska.

Gjorde ju nyss om ominstallation och precis fått iordning på alla program jag vill ha och så. Men jag får väl helt enkelt bita i det sura äpplet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

http://www.cnet.com/how-to/automatically-log-in-to-your-windo...
Detta funkar väl fortfarande om man inte vill behöva logga in varje gång. Jag loggas fortfarande in automatiskt iaf.

Jag vill ju ha lösenord dock. Jag vill komma direkt till lösenordsimatningen, så att jag slipper "dra" med fingret eller musen.

Blir att rulla tillbaka nu, pallar inte med MS skit längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag vill ju ha lösenord dock. Jag vill komma direkt till lösenordsimatningen, så att jag slipper "dra" med fingret eller musen.

Blir att rulla tillbaka nu, pallar inte med MS skit längre.

Själv så väntar jag med att "uppdatera" tills nån klurigare än jag hittar på ett sätt att återställa det hela.
Installerade om en dator jag inte använder till 1607 och noterade att ccleaner inte hittar allt nytt träck som MS tycker att man skall ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Själv så väntar jag med att "uppdatera" tills nån klurigare än jag hittar på ett sätt att återställa det hela.
Installerade om en dator jag inte använder till 1607 och noterade att ccleaner inte hittar allt nytt träck som MS tycker att man skall ha.

Smart val.

Som tur är är det ganska smärtfritt att rulla tillbaka, bara ett enkelt knapptryck princip.

Permalänk
Medlem

Mitt nätverk ville inte fungera med denna update så jag gick tillbaka Kan ha att göra med att jag har Windows 10 Education

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

@Orici:
Jag måste använda programmet som kom med min usb sticka för att det ska funka efter uppdateringen. Testa det.

edit: Jag kör trådlöst. Antog att du också gjorde det av någon konstig anledning.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Windows 10 Enterprise uppdaterat OK i fredags, tog kanske 10-15 minuter sedan var det klart.
Inga problem eller buggar i samband med uppdateringen vad jag märkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bumbi85:

Windows 10 Enterprise uppdaterat OK i fredags, tog kanske 10-15 minuter sedan var det klart.
Inga problem eller buggar i samband med uppdateringen vad jag märkt.

Konstigt, trodde Windows 10 Enterprise och Windows 10 Education var på samma uppdaterings schema.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kör Windows 8.1 Pro på de flesta PC-burkar här hemma. Har Windows 10 på en tablet och på min laptop.

Kommer dock att installera om laptopen med 8.1 Pro. Avsaknaden av startmenyn i 8.1 stör mig inte, söker bara efter programmet jag ska köra. Windows 10 är så himla omständigt där man måste göra inställningar i två olika miljöer, kan inte koppla upp mot VPN direkt från taskbar, med mera.

Spelar högst lite på datorn så avsaknad av DX12 är inte någon issue för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Kör Windows 8.1 Pro på de flesta PC-burkar här hemma. Har Windows 10 på en tablet och på min laptop.

Kommer dock att installera om laptopen med 8.1 Pro. Avsaknaden av startmenyn i 8.1 stör mig inte, söker bara efter programmet jag ska köra. Windows 10 är så himla omständigt där man måste göra inställningar i två olika miljöer, kan inte koppla upp mot VPN direkt från taskbar, med mera.

Spelar högst lite på datorn så avsaknad av DX12 är inte någon issue för mig.

Avsaknad utav DX12 är knappt ett problem alls än så länge eftersom det är så få spel som stödjer det.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Konstigt, trodde Windows 10 Enterprise och Windows 10 Education var på samma uppdaterings schema.

Trodde det med, men körde en uppdaterings sökning i fredag och då dök den upp och började installera den.
Gick smärtfritt i alla fall.

Permalänk

Är det bara jag, eller har "utzooming" effekten försvunnit när minimerar ett program och sen öppnar upp det igen (som det var i vista, men inte lika extremt)? eller har minns jag fel?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Min dator kraschade av denna uppdatering. Körde den igår, nu kan datorn inte startas, bara felmeddelande som startar datorn var tionde sekund...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Kanon, jag kan inte återfå all information på hårddisken som försvann vid uppdateringen. Tur att det inte fanns något viktigt på den för mig. Då hade jag blivit vansinnig.

Men verkar finnas en hel del W10 användare som blivit av med data och är just vansinniga! MS har skjutit sig själv i foten rejält.

Förstår inte hur ni pallar (och accepterar) tvingade uppdateringar med potentionella problem, installera om ditten och datten, uppdatera drivrutiner, ta bort ny bloatware som ändå kommer att installeras igen vid nästa uppdate, ändra tillbaks inställningar och tweaks, bli av med både kontroll och features som tidigare var där och än värre att de tar sig friheten att radera 3:e parts program lite som de själv tycker, reklam osv.

IMO är det ett OS i konstant flux vilket för många kommer att innebära nya problem och irritation vid varje större uppdatering - sen kan MS "hajpa" det hur mycket de vill..."W10 är det mest testade OS genom tiderna" tjo flöjt på den du!

Finns säkert bra saker också som många uppskattar men för mig är listan med minus definitift för lång - MS har gjort mitt val mycket enkelt - men var och en till sitt

Skrivet av Pepsin:

...Får vänta till 2017, då kanske något slags mellanting kommer. Visst, det är "inne" med minimalism, men nån stackars färg nånstans hade ju varit trevligt.

Jupp, undrar också när datorer blev mode objekt???? Skall bli spännande och se MS kommande vårkollektion

PS: Det är helt och hållet upp till var och en att bestämma om de skall uppdatera eller inte - jag försöker bara att förstå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

...
Har ändå funderat på att uppgradera till Win7, eller Vista, eller helst XP men det saknar så mycket x64 stöd.
...

Bara nyfiken på vad det är för x64 stöd som du saknar i W7?

Skrivet av ClintBeastwood:

...
Edit: Kollade nu och tar drygt 10 sekunder med den förbannade välkomstskärmen.

Reklam paus

Skrivet av kotz:

Jag behöver inte klicka för att komma direkt in på skrivbordet efter att jag startat datorn... Tror nog att det har med deras profil att göra..

Ta bort lösenordet borde lösa det. Då ska auto-inloggning funka.

I övrigt är jag väldigt nöjd med denna fenomenal MS produkt..

Hail MS!!!!

Ja du ser också hur det gick på 40-talet med den "hailaren" och de använder ju snarlika metoder för att försöka nå sitt mål j/k

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Bara nyfiken på vad det är för x64 stöd som du saknar i W7?

Reklam paus

Ja du ser också hur det gick på 40-talet med den "hailaren" och de använder ju snarlika metoder j/k

Fast det är inte reklam utan bara en jävligt värdelös välkomstruta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fast det är inte reklam utan bara en jävligt värdelös välkomstruta.

http://www.howtogeek.com/243263/how-to-disable-ads-on-your-wi...

Tycker det ser ut som reklam! Jag vill själv bestämma vad jag ska se på min dator!

Väldigt oseriöst av Microsoft och jag vill inte se reklam för en massa spel i Windows Professional. Illa nog att det installerades oönskade spel efter ett par omstarter. Fick tre spel installerade mot min vilja. Bad inte om att få Candy Crush, Farmville 2 samt Asphalt 8. Är väldigt glad att jag enbart installerade Windows 10 Pro Anniversary Update på ett USB-minne.

Min vanliga Windows 10 Pro fungerar utmärkt och har som tur är inte fått uppdateringen till AU än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

http://www.howtogeek.com/243263/how-to-disable-ads-on-your-wi...

Tycker det ser ut som reklam! Jag vill själv bestämma vad jag ska se på min dator!

IOM att du installerade W10 på den så är bara hårdvaran din.
Resten är numera en reklampelare för MS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

http://www.howtogeek.com/243263/how-to-disable-ads-on-your-wi...

Tycker det ser ut som reklam! Jag vill själv bestämma vad jag ska se på min dator!

Det är inte det där jag pratade om i mitt inlägg du quotade. Jag har inte den reklamen heller.

Dold text
Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Hej
Jag har försökt att uppdatera den via windows 10 upgrade assistant efterson den inte finns på windows update hos mig. Så när den har laddat alla filer osv och bett mig starta om så startar datorn om några gånger men sen när windows startas så har jag fortfarande den gamla windows 10 någon som vet hur man fixar detta problemet ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av walkir:

http://www.howtogeek.com/243263/how-to-disable-ads-on-your-wi...

Tycker det ser ut som reklam! Jag vill själv bestämma vad jag ska se på min dator!

Väldigt oseriöst av Microsoft och jag vill inte se reklam för en massa spel i Windows Professional. Illa nog att det installerades oönskade spel efter ett par omstarter. Fick tre spel installerade mot min vilja. Bad inte om att få Candy Crush, Farmville 2 samt Asphalt 8. Är väldigt glad att jag enbart installerade Windows 10 Pro Anniversary Update på ett USB-minne.

Min vanliga Windows 10 Pro fungerar utmärkt och har som tur är inte fått uppdateringen till AU än.

Alltså jag fattar inte hur du kan få allt som du skriver om? Jag har samma OS och har inte sett röken av detta du talar om, förutom att med min automagiska inloggning, så blinkar välkomstskärmen till i en kvarts sekund sedan är allt som det var innan AU.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har inte heller sett skymten till vare sig installerade spel, långa startskärmar.
Antar att man hade tur.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X