Beg. Kinnarps/RH eller ny "gamingstol"? (174 cm, 67kg)

Permalänk
Medlem

Beg. Kinnarps/RH eller ny "gamingstol"? (174 cm, 67kg)

Jag är i färd med att köpa ny kontorsstol och det är väldigt svårt att välja. Läst många trådar och alla säger olika, som det brukar vara.
Vissa säger att man bör köpa en beg. Kinnarps eller liknande (typ 2500:-) och andra att man ska köra på typ DXRacer/AK Racing. De sistnämnda har ju även 1 miljon olika modeller och jag förstår verkligen inte vad skillnaden är mellan dem.

Jag provade en IKEA Markus som fullkomligt dödade min rygg. Hört att långa personer trivts i den stolen, så kanske har med min längd att göra och är något jag borde räkna in? Jag är ca 174 cm och ca 67 KG.

Budget spelar ingen större roll, men tänker mig runt 2000-3000:- i alla fall.

Tacksam för konkreta tips på modeller så jag har något att gå på och välja mellan, för jag har ärligt talat inte den blekaste.

Permalänk
Medlem

I det fallet skulle jag välja Kinnarp utan att tveka, helt klart.

Kvalitétsmässigt så går det väl inte att hitta något bättre så billigt.

Permalänk
Medlem

Om jag fick tag på en begangad RH av nån lite fetare modell (har mest använt 400 Elite när jag jobbade på larmcentral back in the day) så skulle jag ta den i ett naffs. Det är mer stol än någon behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophan:

Jag provade en IKEA Markus som fullkomligt dödade min rygg. Hört att långa personer trivts i den stolen, så kanske har med min längd att göra och är något jag borde räkna in? Jag är ca 174 cm och ca 67 KG.

Jag är närmare 190cm och skulle inte sitta i en sån friviligt.
Har själv en RH logic 4 (lång rygg, armstöd, nackstöd, svankpump osv) som jag haft i tio år+ och av vad jag känt från gaming stolar skulle jag aldrig byta.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.