Guide: Hur du uppgraderar till Windows 10 från Windows 7/8/8.1 efter 29:e Juli

Permalänk
Medlem

Guide: Hur du uppgraderar till Windows 10 från Windows 7/8/8.1 efter 29:e Juli

Hej allesammans,

I denna guide tänkte jag kort och enkelt beskriva hur du uppgraderar till Windows 10 från Windows 7, 8 eller 8.1 efter den 29:e Juli 2016, utan att köpa en ny licens. Dessa steg har jag själv prövat för att försäkra mig om att de fungerar, även om inga garantier lämnas för att tekniken fungerar till hundra procent för samtliga användare. Hursomhelst, låt oss börja!

Vad som behövs:
- En Windows 7, 8 eller 8.1 licens-nyckel
- Ett USB-minne
- En Windows 10 ISO-fil
- Windows USB download tool

Steg:
1. Ladda ner en Windows 10 ISO fil direkt från Microsoft genom att följa denna länk: https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

2. Ladda ner Windows USB download tool här: http://wudt.codeplex.com/

3. Starta Windows USB download tool och koppla in USB-minnet. Välj ISO:n du laddade ner i steg 1 när en sådan efterfrågas, och välj USB-minnet du kopplade in som destination. Låt processen fullbordas.

4. När allt är klart ska du koppla bort datorn från internet och starta om den från USB-minnet. Detta görs genom att gå in i bios under start och där välja att starta från USB-minnet (fråga om du inte förstår detta steg så kan det beskrivas närmare).

5. Kör igenom installationen. När du ska ange produktnyckel anger du bara din Windows 7/8/8.1 nyckel.

6. När allt är installerat kan du koppla upp dig mot internet igen, och se hur nyckeln aktiveras. Klart!

Dessa steg testades på en MacBook Pro 2015 med en Windows 7 Pro nyckel idag, 4:e Augusti 2016. Inga problem uppstod och jag hade INTE vid NÅGOT tidigare tillfälle så mycket som rört uppgraderingsknappen till Windows 10. Nyckeln var nämligen helt ny.

Hoppas någon fick hjälp av detta! Ställ gärna frågor.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk

@H4tten: Wow detta ska provas när Inet skickar delarna till nydatorn. Den förbannat sega leveransen på ASUS GTX 1080 OC gjorde så att jag missade gratisuppdateringen men detta gav mig hopp igen om att slippa det antika w7 på en sprillans ny dator Håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av whAtevercs:

@HatMine: Wow detta ska provas när Inet skickar delarna till nydatorn. Den förbannat sega leveransen på ASUS GTX 1080 OC gjorde så att jag missade gratisuppdateringen men detta gav mig hopp igen om att slippa det antika w7 på en sprillans ny dator Håller tummarna!

Hoppas det fungerar! Så länge internet är av under installation och du gör en komplett nyinstallation borde dock allt gå enligt planen, som för mig. Jag tror att anledningen till att det fungerar är att Microsoft vill att de som uppgraderade offline innan 29:e fortfarande ska kunna få sina nycklar aktiverade om de först nu går online. Med det sagt tror jag inte det kontrolleras något datum under installation eller dylikt för att se om detta var fallet, eftersom jag installerade Windows igår och ändå fick nyckeln godkänd samt aktiverad när jag gick online samma dag.

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super