Permalänk
Medlem

Intel Cashback

Tjena, den 11 Juli beställde jag min dator från Inet där jag bland annat köpte ett ASUS moderkort och en Intel processor som båda var giltiga för att använda sig av Intel's Cashback kampanj.

Dock när jag försöker att skapa mitt anspråksformulär står det följande "Anspråk måste slutföras mellan 30 - 60 dagar från fakturadatum. Eventuella anspråk som görs utanför den korrekta ansökningsperioden kommer att avvisas"

Eftersom kampanjen avslutades den 15 Juli och jag beställde den 11 Juli har jag runt till September innan mitt anspråk inte längre blir giltigt enligt Cashbacks förstasida.

Exempel: https://i.gyazo.com/6e5fff5957694602e8a14865c1d138ee.png

Vad gör jag för fel?

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Medlem

du måste vänta 30 dagar efter inköp innan du kan göra ditt anspråk

Permalänk
Medlem

Precis, du beställde den 11 Juli. Har det gått 30 dagar sedan dess :)?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ah shit, my bad.

Trodde de menade mellan 30-60 dagar, som att det var en deadline, inte att det är MELLAN 30-60 dagar efter köpet

Tack för ert snabba svar.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Ah shit, my bad.

Trodde de menade mellan 30-60 dagar, som att det var en deadline, inte att det är MELLAN 30-60 dagar efter köpet

Tack för ert snabba svar.

Står klart och tydligt från fakturadatum. I första meningen i ditt felmeddelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Öppnar denna tråd igen, gjorde nu ett anspråksformulär hos intel cashbacks sida och allt gick bra till en början.

Dock en timme efter att jag skickat in formuläret fick jag ett mejl där det står att serienumret är fel på fakturan.

Jag laddade upp fakturan som jag fick direkt från Inet's hemsida (Orderstatus sektionen) i en pdf fil. Jag förstår därmed inte vad problemet är?

https://i.gyazo.com/35c62420db8862a292d6c8587a095975.png

Tack i förhand.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Öppnar denna tråd igen, gjorde nu ett anspråksformulär hos intel cashbacks sida och allt gick bra till en början.

Dock en timme efter att jag skickat in formuläret fick jag ett mejl där det står att serienumret är fel på fakturan.

Jag laddade upp fakturan som jag fick direkt från Inet's hemsida (Orderstatus sektionen) i en pdf fil. Jag förstår därmed inte vad problemet är?

https://i.gyazo.com/35c62420db8862a292d6c8587a095975.png

Tack i förhand.

Tips, det är vardag fortfarande.
Slå inet en pling. Säg att du försöker på dig med intels cashback och att du har problem.
Berätta det specifika problemet och att du behöver få rätt underlag från inet för att fullgöra intel cashback.

Går betydligt snabbare än att sitta på ett forum och försöka luska ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon226320:

Tips, det är vardag fortfarande.
Slå inet en pling. Säg att du försöker på dig med intels cashback och att du har problem.
Berätta det specifika problemet och att du behöver få rätt underlag från inet för att fullgöra intel cashback.

Går betydligt snabbare än att sitta på ett forum och försöka luska ut det.

Absolut bra tips, dock föredrar jag att utreda innan jag beger mig in i ett ärende.

Från vad jag lyckats luska fram själv beställde jag alla produkter den 11 Juli, dock sammanställdes fakturan den 15 Juli, dvs 4 dagar efteråt, därav säkert vart problemet ligger då det inte gått 30 dagar efter fakturadatumet sammanställdes.

I annat fall uppgav jag fel information då jag möjligtvis behövt skriva att jag köpte produkterna den 15 Juli istället.

Jag försöker igen på måndag den 15 Augusti.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2 HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: Corsair K95 RGB Platinum Speed | Mus: Razer Deathadder Elite V3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arnzeal:

Absolut bra tips, dock föredrar jag att utreda innan jag beger mig in i ett ärende.

Från vad jag lyckats luska fram själv beställde jag alla produkter den 11 Juli, dock sammanställdes fakturan den 15 Juli, dvs 4 dagar efteråt, därav säkert vart problemet ligger då det inte gått 30 dagar efter fakturadatumet sammanställdes.

I annat fall uppgav jag fel information då jag möjligtvis behövt skriva att jag köpte produkterna den 15 Juli istället.

Jag försöker igen på måndag den 15 Augusti.

Inget illa menat ö.h.t. Men du utreder bättre genom att ta kontakt med både supporten för intel cashback samt inet.

Jag tex hittar inga serienummer bland mina fakturor hos inet från tidigare köp.