"The file is possibly corrupt." error efter Visual Studios installation

Permalänk
Medlem

"The file is possibly corrupt." error efter Visual Studios installation

Tjena SweC!
Jag har ett problem som uppstod efter att min installering av Visual Studios Community bad mig att restarta datorn.
När datorn nu startas går jag igenom asus logga två gånger som vanligt, efter detta så får jag svart skärm med en vit text som säger
"the file is possibly corrupt. the file header checksum does not match the computed checksum"

Jag lyckas inte starta datorn i safe mode överhuvudtaget och det lilla jag hittat på internet säger att det kan vara hårdvara, men allting funkade ju felfritt innan installationen?!
Anledningen till att jag inte kommer in i safe mode är att knapparna som är rätt knappar och bör vara rätt i timeingen, helt enkelt inte gör något.

Någon här som vet vad detta innebär och hur fan jag kan ha fått det av visual studios? (eller om det bara var en tillfällighet) och framförallt hur man kan lösa det? Datorn i fråga är min stationära dator i sign med OS win 10.

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI