Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

För att inte bara gnälla på Dell kan jag tipsa om att dom tom imorgon har rätt bra priser på många produkter bland annat Alienware och XPS. Nu är väl inte reor på Dell något direkt unikt men iaf.

Bra deals.
Men det går inte att beställa för att hemsidan inte fungerar och man måste få service 2 - 3 gånger för att få produkterna att fungera.

Hela tråden stinker troll.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk

Jag har snarlika upplevelser som trådskaparen så här kommer några konkreta saker.

@DellCare

  1. Söker du på "XPS 13" i valfri sökmotor så kommer man alltid till en äldre modell av XPS 13 som har utgått ur sortimentet, likaså för andra datormodeller. Därifrån går det inte att ta sig till nya modeller utan att göra nya sökning på er sida. Det behövs en "301 http redirect" från äldre modeller eller iaf en länk till nyare modeller av samma serie.

  2. Jag försöker få tag på en Thunderbolt/USB-C till DisplayPort kabel men är skitsvårt att hitta på er hemsida, inte äns under tillbehör till XPS 13 listas det några kablar/adaptrar.

  3. När jag väl började chatta med en ifrån Dell support så svarade han inte på min fråga (se punkt ovan om sladd). Jag fick förslag om USB-c till HDMI sladd, han försökte sälja på mig "Dell Preferred Account", han försökte sälja "Dell Advatantage Program" och han försökte regga min epostadress för Dell Advantage. När jag sa att jag inte ville ha något av det så försökte han kränga "K480 BlueTooth Keyboard". Mitt konkreta tips är att inte kalla det support utan "sälj", bevisligen jobbade han på provision.

  4. http://en.community.dell.com/ ger ofta 404 Not Found när man försöker ta sig in på ert supportforum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnXeZ:

Bra deals.
Men det går inte att beställa för att hemsidan inte fungerar och man måste få service 2 - 3 gånger för att få produkterna att fungera.

Hela tråden stinker troll.

Hoppas det känns lite bättre nu.

Skrivet av CHolmstedt:

Jag har snarlika upplevelser som trådskaparen så här kommer några konkreta saker.

@DellCare

  1. Söker du på "XPS 13" i valfri sökmotor så kommer man alltid till en äldre modell av XPS 13 som har utgått ur sortimentet, likaså för andra datormodeller. Därifrån går det inte att ta sig till nya modeller utan att göra nya sökning på er sida. Det behövs en "301 http redirect" från äldre modeller eller iaf en länk till nyare modeller av samma serie.

  2. Jag försöker få tag på en Thunderbolt/USB-C till DisplayPort kabel men är skitsvårt att hitta på er hemsida, inte äns under tillbehör till XPS 13 listas det några kablar/adaptrar.

  3. När jag väl började chatta med en ifrån Dell support så svarade han inte på min fråga (se punkt ovan om sladd). Jag fick förslag om USB-c till HDMI sladd, han försökte sälja på mig "Dell Preferred Account", han försökte sälja "Dell Advatantage Program" och han försökte regga min epostadress för Dell Advantage. När jag sa att jag inte ville ha något av det så försökte han kränga "K480 BlueTooth Keyboard". Mitt konkreta tips är att inte kalla det support utan "sälj", bevisligen jobbade han på provision.

  4. http://en.community.dell.com/ ger ofta 404 Not Found när man försöker ta sig in på ert supportforum.

Låt oss hoppas att Dell får ordning på detta och även sin QC. Dom har många intressanta produkter som jag mycket väl skulle kunna tänka mig köpa om dom bara lyckas höja den genomgående kvalitén och kvalitetskontrollen (QC) så man slipper den oron samt får lite bättre ordning på hemsidan. Något som dom dock verkar fått ordning på är språkhanteringen, tidigare var det inte ovanligt att man kunde få uppleva en 4-5 olika språk under ett besök på hemsidan men nu verkar det vara en klar förbättring här så det ser lovande ut.

Såg att dom stigit på en lista över världens olika laptop-tillverkare vilket är glädjande:

http://www.laptopmag.com/articles/dell-brand-rating

Även om det verkar lite si och så om alla kunder håller med att döma av kommentarerna på sidan.

Permalänk
Skrivet av CHolmstedt:

Jag har snarlika upplevelser som trådskaparen så här kommer några konkreta saker.

@DellCare

  1. Söker du på "XPS 13" i valfri sökmotor så kommer man alltid till en äldre modell av XPS 13 som har utgått ur sortimentet, likaså för andra datormodeller. Därifrån går det inte att ta sig till nya modeller utan att göra nya sökning på er sida. Det behövs en "301 http redirect" från äldre modeller eller iaf en länk till nyare modeller av samma serie.

  2. Jag försöker få tag på en Thunderbolt/USB-C till DisplayPort kabel men är skitsvårt att hitta på er hemsida, inte äns under tillbehör till XPS 13 listas det några kablar/adaptrar.

  3. När jag väl började chatta med en ifrån Dell support så svarade han inte på min fråga (se punkt ovan om sladd). Jag fick förslag om USB-c till HDMI sladd, han försökte sälja på mig "Dell Preferred Account", han försökte sälja "Dell Advatantage Program" och han försökte regga min epostadress för Dell Advantage. När jag sa att jag inte ville ha något av det så försökte han kränga "K480 BlueTooth Keyboard". Mitt konkreta tips är att inte kalla det support utan "sälj", bevisligen jobbade han på provision.

  4. http://en.community.dell.com/ ger ofta 404 Not Found när man försöker ta sig in på ert supportforum.

Hej @CHolmstedt

Beklager det sene svar, men jeg har været på semester.

Tak for din konstruktive feedback omkring hjemmesiden. Jeg vil sørge for at denne bliver videregivet til den ansvarlige afdeling, så vi forhåbentlig kan gøre den bedre fremadrettet.

Samtidig er jeg utrolig ked af at høre om den oplevelse du har haft med chatten, og vil med det samme videregive dette til manageren for denne, så dette kan undgåes i fremtiden!

Jeg vender tilbage til dig på frågan omkring adapter på den tråd du har oprettet specifik for dette emne.

Med venlig hilsen / Kind regards
 
Karina Hansen
Nordic Social Media Support Specialist
Følg os på Twitter: @DellLyssnar & Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

"Skrivet av AnXeZ:
Så tillbaka till min första fråga , vad är problemet?
Du VILL INTE köpa Dell produkter för att deras QC och Service är dålig.
Du VILL INTE köpa Dell produkter för att du ( enligt dig ) inte kan lita på att dom fungerar.
Du KAN INTE köpa Dell produkter för att deras hemsida inte fungerar för dig."

Tycker inte deras hemsida fungerar dåligt. Däremot tar det en väldig tid att konfiguera på den men HPs är också väldigt trög.

Jag vill gärna köpa en XPS 15 med touch, i7 och IPS men vågar inte. Betala 20.000+ för en dator som enligt skriverierna har vibrationsfel, BIOS-fel, skärmfel, och moderkortsfel, vilket vanligen kräver ca tre servicerundor om jag förstått rätt. Sedan lär den visserligen fungera till stor belåtenhet men bor man halva året utomlands så funkar det bara inte.
Uppgraderar istället min tre år gamla HP 15 med touch och i7 med en SSD-disk och får förhoppningsvis två felfria år till.
Får vi se vad som finns då att tillgå. Så länge har jag aldrig haft en dator tidigare. Men vill man ha 15 tum ,i7 gen 6, fyrkärnig och IPS touch finns det bara XPS 15.

Permalänk
Medlem

@DellCare

Tänkte jag skulle gå in och kolla vad Dell hade för erbjudanden på bärbara företagsdatorer så här efter sommaren men icke, sidan är helt nere igen. Har testat via så väl fast som mobilt bredband (via olika operatörer) i 4-5 olika webbläsare men nej, det fungerar helt enkelt inte på något sätt. I de fall det inte tajmar ut helt får man det vanliga felmeddelandet från Dell.com och så är man plötsligt amerikan. Otroligt.

Error Encountered
We have encountered a problem while processing the page you requested. If you experience any technical problems with your shopping experience at dell.com, please contact one of our trained sales representatives at 1-800-WWW-DELL to quickly complete your transaction. If you continue to have problems, click on the [+]Feedback link in the footer of any Dell.com web page.

Märkligt nog fungerar privatsidorna mycket bättre, där är det visserligen rätt segt men sidorna laddar som dom ska varje gång. Kanske Dell inte vill ha några företagskunder...

Edit:
En dryg timme senare fungerar det igen, verkar gå upp och ner precis som tidigare.

Edit2:
Verkar vara fler tillverkare som har problem, går man in på Lenovo.com med en webbläsaren inställd på Engelska skickas man till https://www.lenovo.com/se/en/ och möts av

Server Error
403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

@DellCare

Tänkte jag skulle gå in och kolla vad Dell hade för erbjudanden på bärbara företagsdatorer så här efter sommaren men icke, sidan är helt nere igen. Har testat via så väl fast som mobilt bredband (via olika operatörer) i 4-5 olika webbläsare men nej, det fungerar helt enkelt inte på något sätt. I de fall det inte tajmar ut helt får man det vanliga felmeddelandet från Dell.com och så är man plötsligt amerikan. Otroligt.

Error Encountered
We have encountered a problem while processing the page you requested. If you experience any technical problems with your shopping experience at dell.com, please contact one of our trained sales representatives at 1-800-WWW-DELL to quickly complete your transaction. If you continue to have problems, click on the [+]Feedback link in the footer of any Dell.com web page.

Märkligt nog fungerar privatsidorna mycket bättre, där är det visserligen rätt segt men sidorna laddar som dom ska varje gång. Kanske Dell inte vill ha några företagskunder...

Edit:
En dryg timme senare fungerar det igen, verkar gå upp och ner precis som tidigare.

Edit2:
Verkar vara fler tillverkare som har problem, går man in på Lenovo.com med en webbläsaren inställd på Engelska skickas man till https://www.lenovo.com/se/en/ och möts av

Server Error
403 - Forbidden: Access is denied.
You do not have permission to view this directory or page using the credentials that you supplied.

Förmodligen för att de är inkompetenta och sparar in på saker som sidor och bra utvecklare. Titta bara på Asus hemsidan för ett par år sen där det tog år att ladda supportsidan. Minns fortfarande när man satt med bredband för ca 10 år sen och det tog 10 minuter att ens hamna på rätt plats för att ladda ner drivrutiner. Krävdes nästan att man mindes urlen för att komma någotvart. Inte tala om alla BIOS problem som exempelvis första Crosshair moderkortet av deras ROG serie hade. Tror jag hade 3-4 olika moderkort som dog på mig. Inte tala om när Windows hängde sig när man försökte använda deras FakeRaid.

Mitt tips, kör via återförsäljare. Bättre hemsidor, och oftast bättre support.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Helt sanslöst, tänkte att jag kanske skulle kolla på en av de nya Alienware laptoparna så jag fyllde i ett kontaktformulär på Dells sida för att fråga om när de kommer till Sverige. Men tror ni skiten funkade? Nä då, händer inte ett jotta när man försöker skicka in formuläret, har provat i 3 olika webbläsaren innan jag gav upp. Fritt fall

Permalänk
Medlem

Skumt, sidan fungerar klockrent för här.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Finns förmodligen flera, det jag fyllde i händer inte ett jotta när man klickar på Fortsätt annat än att den försöker posta tillbaka till servern men misslyckas. Det jag försöker köra finns på:

https://marketing.dell.com/se/splitter/contact-dell/contact-a...

(tror inte det är en genererad sida, dvs unik URL)

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Finns förmodligen flera, det jag fyllde i händer inte ett jotta när man klickar på Fortsätt annat än att den försöker posta tillbaka till servern men misslyckas. Det jag försöker köra finns på:

https://marketing.dell.com/se/splitter/contact-dell/contact-a...

(tror inte det är en genererad sida, dvs unik URL)

Hahaha, helt otroligt, formuläret fungerar inte om man slår in return (typ Hej på en egen rad) men tar man bort radbrytningarna går det att komma vidare. Sanslöst, men man får sig iaf ett gott skratt

Permalänk
Medlem

Var tvungen att prova dell.se - för jobbet - bärbara datorer nu bara för det. FF 49 - snurrsnurrsnurrsnurr - amerikanskt felmeddelande.

K, provade i Edge - "klockrent"

Igen i FF - "klockrent".

Webmaster borde se efter i loggar? Eftersom flera i denna tråd har problemet åtminstone då och då
torde det inte vara begränsat till fyra unika besökare en gång.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Var tvungen att prova dell.se - för jobbet - bärbara datorer nu bara för det. FF 49 - snurrsnurrsnurrsnurr - amerikanskt felmeddelande.

K, provade i Edge - "klockrent"

Igen i FF - "klockrent".

Webmaster borde se efter i loggar? Eftersom flera i denna tråd har problemet åtminstone då och då
torde det inte vara begränsat till fyra unika besökare en gång.

Precis min erfarenhet. Fungerar ibland. Ung som Dells datorer senaste åren enligt min erfarenhet.

"Dell Technologies och framtidens service och support. Dell och Dell EMC kommer att fortsätta leverera klassledande tjänster och support. Tillsammans står vi redo att hjälpa till att omvandla och modernisera er IT."

Permalänk
Medlem

Skrattfesten fortsätter, går in på "Kontakta" längst ner på varje sida, väljer "Kundtjänst", väljer "Skicka e-post till kundsupporten", väljer "Frågor kring försäljning (produkt, prissättning, rabatt eller kampanjinformation) " och klickar fortsätt, då kommer jag till.......samma sida som jag var på när jag klickade "Kontakta" i början

Permalänk

Ett påstående från Reddit som jag håller med om:

"Dell will use the slowest, shittiest shipping imaginable even on a $2000 laptop."

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Helt sanslöst, tänkte att jag kanske skulle kolla på en av de nya Alienware laptoparna så jag fyllde i ett kontaktformulär på Dells sida för att fråga om när de kommer till Sverige. Men tror ni skiten funkade? Nä då, händer inte ett jotta när man försöker skicka in formuläret, har provat i 3 olika webbläsaren innan jag gav upp. Fritt fall

De kommer till Sverige senare i denna månad.
Europa-releasen är uppdelad i tre "waves" under oktober.
Storbritannien, Frankrike och Tyskland tillhör den första.
Vi är säkert i den sista, eftersom den svenska sidan inte är uppdaterad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Beställde faktiskt en av dom nya Alienware nu när dom hade 10% rabatt. Men Dells "kundportal" är så miserabelt dålig att jag funderar på att avbeställa direkt bara för det. Länkar som leder till localhost, krav på att mata in företagsnamn för att kontakta kundtjänst (trots att jag handlat som privatperson), krav på att mata in min epost adress 2 gånger (trots att jag är inloggad med epost adressen som användarnamn), krav på att mata in beställlningsnummer (som inte finns i orderbekräftelsen). osv. osv. osv.

@DellCare Är det verkligen ingen som jobbar hos er som också testat att köpa något från er??

Permalänk

@improwise:

Hej,

Jag beklagar att du har problem på vår hemsida och jag ska föra din feedback vidare till de som hanterar detta.
Vi är flera som handlat via vår hemsida av mig och mina kollegor och ingen av oss har upplevt några problem utan det har fungerat som det skall.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Får error här med när jag besöker Dells hemsida.

http://www.dell.com/content/public/error.aspx

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

@improwise:

Hej,

Jag beklagar att du har problem på vår hemsida och jag ska föra din feedback vidare till de som hanterar detta.
Vi är flera som handlat via vår hemsida av mig och mina kollegor och ingen av oss har upplevt några problem utan det har fungerat som det skall.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Att beställa kan nog gå hyfsat smärtfritt, men att nå fram till kundtjänst är typ omöjligt. Man bollas runt och länkas vidare till sidor som inte är aktuella och som för en tillbaka till där man redan varit. När man klickar på kontakt oss och äntligen når fram till ert telefonnummer så står det t.ex. "Hemma (konsumenter)
Hjälp med din Beställning, Klicka här om du är privatkund" - Men när man väl ringer och sedan klickar sig vidare till köp så får man ett automatiskt generat svar om att allting hänvisas till hemsidan, som i sin tur inte fungerar som den ska. Er chatt är aldrig bemannad så den funktionen förstår jag inte ens varför den finns. Som sagt, det är mycket med hemsidan som inte är tillfreds för oss som kunder och det hoppas jag att ni snarast får ordning på.

Permalänk
Medlem

jag har då bara positiva erfarenheter av dell, minn 34" uw monitor led av kraftig BLB, gick in på deras sida och letade reda på ks nummer, ringde och 22 timmar senare hade jag min utbytesskärm levererad till dörren. Det vill jag påstå är rätt fort.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Har ganska mycket erfarenhet av dell som företagskund. Och jag misstänker att det är där dom satsar krutet. Dom maskinerna som rullar längst av dom som vi utvärderat, samt snabbast utbytes-delar till servrar och service på plats.
Hårddiskar har man oftast samma dag vilket är sjukt skönt. Kör dell's bärbara hemma också, dom köper jag dock via dustin istället.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

jag har då bara positiva erfarenheter av dell, minn 34" uw monitor led av kraftig BLB, gick in på deras sida och letade reda på ks nummer, ringde och 22 timmar senare hade jag min utbytesskärm levererad till dörren. Det vill jag påstå är rätt fort.

Här håller jag med, om man väl lyckas nå fram till kundtjänsten så är dom ofta rätt snabba och tillmötesgående med att skicka ut servicetekniker. Har dessvärre haft anledning att testa det lite för många gånger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Har ganska mycket erfarenhet av dell som företagskund. Och jag misstänker att det är där dom satsar krutet. Dom maskinerna som rullar längst av dom som vi utvärderat, samt snabbast utbytes-delar till servrar och service på plats.
Hårddiskar har man oftast samma dag vilket är sjukt skönt. Kör dell's bärbara hemma också, dom köper jag dock via dustin istället.

Ja, det tror jag också. Även om man kan tycka att för ett bolag i Dells storlek så borde det inte vara omöjligt att uppnå båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofstrom:

Att beställa kan nog gå hyfsat smärtfritt, men att nå fram till kundtjänst är typ omöjligt. Man bollas runt och länkas vidare till sidor som inte är aktuella och som för en tillbaka till där man redan varit. När man klickar på kontakt oss och äntligen når fram till ert telefonnummer så står det t.ex. "Hemma (konsumenter)
Hjälp med din Beställning, Klicka här om du är privatkund" - Men när man väl ringer och sedan klickar sig vidare till köp så får man ett automatiskt generat svar om att allting hänvisas till hemsidan, som i sin tur inte fungerar som den ska. Er chatt är aldrig bemannad så den funktionen förstår jag inte ens varför den finns. Som sagt, det är mycket med hemsidan som inte är tillfreds för oss som kunder och det hoppas jag att ni snarast får ordning på.

Nu leder dessutom "Kontakt" längst ner på Dell.se till USA och man uppmanas ringa 1-800-999-3355. Men där kanske nån svarar iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Nu leder dessutom "Kontakt" längst ner på Dell.se till USA och man uppmanas ringa 1-800-999-3355. Men där kanske nån svarar iaf

Jo, de är ju inte allt för väl. Pratade med en kille på teknisk-support som nämnde att de fått in en del klagomål på hemsidan på senaste tiden och att de ska se över den framöver. Jag lyckades kom in på UK chatten men där hänvisade de mig bara till Dell.se(s) motsvarande sida.

Permalänk

@Lofstrom

Det är väldigt tråkigt att ni är flera som har stora problem med hemsidan och att nå fram till vår kundtjänst.
All den här feedbacken går raka vägen vidare till rätt kanaler, tro mig, och vi uppskattar den och jag ska göra vad jag kan för att pusha lite extra för att detta ses över snrast möjligast! Beklagar än en gång.

Med vänliga hälsningar,

Alexander Rosén
Nordic Social Media Support Specialist
Följ oss på Twitter: @DellLyssnar

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

@DellCare

Jättebra att ni hör av er! Hoppas att vi får se förbättringar på er hemsida inom kort

Permalänk
Medlem

Vill också shippa in och säga att även jag upplever alla dessa problem som beskrivs i tråden (så det är absolut inte ett enstaka fall).

Permalänk
Medlem

Beställde nyligen Dell XPS 13 med Kaby Lake. Datorn är jag mycket nöjd med men beställningsprocessen var även för mig horribel, tog tre försök innan jag lyckades få igenom den. Sedan när datorn väl levererades efter ca 2 v (4-6 dagar enligt hemsidan) blev jag uppringd av speditionsfirman som krävde att jag var hemma mellan 13-15 vilket inte är så lät en vardag. Alternativet var att jag fick hämta datorn 6 mil bort härifrån eller betala en extra avgift på några hundra.
Min far hade också mycket problem vid sin beställning i våras; tog upprepade försök att lyckas beställa och gick inte att lägga till tillbehör varför han fortfarande saknar fodral. Det hela tog också mycket lång tid eftersom Dell, trots kortbetalning, krävde att han skulle skicka in kopia på körkort. Han trodde nästan det var en scam.
Finns en hel del att jobba på för Dell när det gäller köpupplevelse...