Permalänk
Medlem

Hur får vi fler besökare?

Så vi har en hemsida. Vi har ett en snubbe i Indien som sköter SEO åt oss. Vi har länkat den med facebook, twitter, Linkedin osv där vi är aktiva och postar bloggar osv. Vi har även google adwords ppc campaigns.

Trots allt detta så får vi inte fler än mellan 100-200 besökare per dag vilket ju är en pissdroppe i oceanen. Vårat företag lägger sammanlagt ner 15 000 kr på marketing varje månad, varför har vi så dåliga resultat? SEO arbetet har pågått i ca 3 månader.

Någonstans måste någonting vara jääääävligt fel. Någon som har några tankar/ideer/tips?

Det vi sysslar med är att hjälpa utländska kunder i Kina med översättning och guidning när dom besöker diverse grossmarknader, samt hjälper dom med inköp, kvalitetskontroll osv.

Redigerat enl § 9, missbruk av skiljetecken korrigerat. // MOD
Permalänk
Medlem

Sökmotor optimering?
Få sidan länkad till på bra sidor.

borde i alla fall vara en början

EDIT, fattade inte att SEO var just sökmotor optimering

Permalänk
Medlem

tänkte inte klicka på länken eftersom du vill marknadsföra sidan men berättade inte vad den innehåller.

Svårt att säga vad som är fel, kanske är konsumenterna inte intresserade av era produkter, eller så är marknadsföringen felplacerad eller ointressant för konsumenten. Folk är helt enkelt inte beredda att gå vidare och se vad ni har att erbjuda.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på google när man söker efter saker som ni vill vara snyliga på? Hamnar ni på första sidan?
Kommer inte ihåg exakta statistiken nu, men har för mig det var typ 80% som bara kollar 3 första reslutaten på första sidan.

Har ni sökoptimering på rätt ord? Är det de som era kunder söker efter?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Varsågod. Ett besök till...

Bristen på besökare beror inte på att ni är ganska nichade? Är väl inte direkt så att gemene man går in och läser vad ni erbjuder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Nu lär ni få fler besökare i alla fall, när du droppar länken utan att berätta något om sidan och vilken verksamhet ni sysslar med.

Permalänk
Medlem

Bjussade på ett klick

Men jag tror ni får försöka nätverka mer, åka runt på mässor och presentera er.

Deras affärsidé går ut på att vara den mellanhand som sköter all hantering, kontakt, tolk, översättning inspektion QC, logistik osv, till dom som vill importera varor från Kina, vet ej om det gäller endast modeindustrin? (Guangzhou) Eller om det gäller alla industrier.

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

La med länken utan att tänka mig för. Har redigerat posten nu så att det framgår mer tydligt vad det handlar om.

Det jag undrar är förutom SEO och allt annat vi redan gjort, finns det någon annat sätt att locka till sig besökare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Bjussade på ett klick

Men jag tror ni får försöka nätverka mer, åka runt på mässor och presentera er.

Deras affärsidé går ut på att vara den mellanhand som sköter all hantering, kontakt, tolk, översättning inspektion QC, logistik osv, till dom som vill importera varor från Kina, vet ej om det gäller endast modeindustrin? (Guangzhou) Eller om det gäller alla industrier.

Tack för inlägget. Varför tror du att det bara handlar om mode industrin, för det var någon vi hade som "slogan" tidigare "Your fashion agent in guangzhou", men trodde vi fått bort alla spår av det nu.

Permalänk
Medlem

@DaXia: Exakt så

Såg ordet "Fashion" fladdra förbi

Visa signatur

Core i7 6700K | Asus Prime Z270-A | Enermax ETS-T40 | Corsair Vengeance 16GB @3000Mhz | 275GB Crucial MX300 | 1TB WD Blue 7200RPM | Define C | Corsair RM650x | Asus VG278H 1080p @60Hz | Nvidia RTX 2070 Super

Permalänk
Medlem

Vilka sökord köper ni länkkraft i?
Testar lite olika sökord på Google och ni syns inte på förstasidan på nåt ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tsarraz:

Vilka sökord köper ni länkkraft i?
Testar lite olika sökord på Google och ni syns inte på förstasidan på nåt ord.

Många av våra keywords är ganska konkurrenskraftiga, som:
Chinese translator
Chinese interpreter

Men vi har en del där vi rankar högt som:
Guangzhou fabric interpreter
Guangzhou fabric translator
wallets wholesale markets guiding
shoes supplying agents 
Guangzhou sourcing company
Guangzhou interpreting services

osv Vi har ganska många keywords.

Permalänk

Hej
Jättesvår fråga, jag arbetar också i en väldigt nischad bransch, där vi vänder os till ca 5% av den totala marknaden i det vi håller på med, av dessa 5% som fler aktörer arbetar mot har vi ca 45% av marknaden i Sverige, sedan finns vi i 12 länder med lite olika procentuella siffror men dock liknande.

När det gäller marknadsföring, även om det inte är mitt bord så vet jag att företaget hela tiden riktar in sig just på dessa 5% av marknaden, och vi gör sällan, även om det hänt under åren reklam, eller marknadsföring mot de andra 95%... då det ofta resulterar i ingenting

så ta reda på vem era kunder är, och jobba direkt emot dem istället för att få en stor mängd besökare till eran sida, som ändå inte kommer att handla utav er.
Lägg resurserna o kostnaderna direkt mot eran nisch grupp

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

"Buying from china"?

Permalänk
Medlem

Kina censurerar det mesta på Internet. Jag är även tveksam på om man ens kan använda Google i Kina, och därför är det förmodligen andra sökmotorer som man bör satsa på.
Jag skulle tro att ni skulle få fler träffar ifrån besökare i Kina om ni hade servern i Kina. Sidan blir nog lättare att komma åt, och den rankas nog högre i sökresultaten för Kineser då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kissekotten4:

"Buying from china"?

Kommer lägga till det, eller i alla fall "buying from Guangzhou". Vilka andra saker skulle du söka på om du skulle vilja besöka gross marknader i Guangzhou och behövde någon som hjälpte dig?

Permalänk
Avstängd

Har du gjort sitemap så att Google vet vad den ska söka efter när den väl kommer till din hemsida?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

@DaXia: Googles nya ranking system:
https://www.searchenginejournal.com/google-rankbrain-affect-s...

Du kan ju kolla till exempel här:
http://seositecheckup.com/seo-audit/vitasino.com

eller på andra liknande ranking sajter.

Lycka till!

Visa signatur

"Victorious warriors win first and then go to war, while defeated warriors go to war first and then seek to win."

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuantumPersuader:

@DaXia: Googles nya ranking system:
https://www.searchenginejournal.com/google-rankbrain-affect-s...

Du kan ju kolla till exempel här:
http://seositecheckup.com/seo-audit/vitasino.com

eller på andra liknande ranking sajter.

Lycka till!

Tack! Vi har ett indiskt företag som gör SEO åt oss, men han har uppenbarligen missat lite grejer. Ska visa honom detta direkt!

Permalänk
Medlem

Låter som att ni vill att företagen ska hitta till er. Är det inte bättre att aktivt söka upp företag/kunder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Låter som att ni vill att företagen ska hitta till er. Är det inte bättre att aktivt söka upp företag/kunder?

Jo men hur? Vi letar genom Linkedin men det är inte jätte effektivt. Har du några tips?

Permalänk
Medlem

hur hittar telefonförsäljare/reklam till privat personer. Ta kontakt via mail och beskriv vad ni erbjuder och till vilket pris

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Avstängd

Hej

Hitta en SEO konsult som är beredd att ta betalt efter presterat resultat istället, min erfarenhet säger mig att man får mer pang för pengarna då. Mät sedan resultat också för egen del med eget rankingverktyg och var öppen mot konsulten att du gör detta så att ni kan ha konstruktiva dialoger.

Visa signatur

Arbetar på www.beebyte.se
Högpresterande och högtillgängliga servrar i molnet

Permalänk
Medlem

@DaXia: Tyvärr, jag är har ingen aning.

Permalänk
Medlem

Kanske är affärsidén som inte är en höjdare.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

Är inte säkert för fem öre att eran indier har speciellt bra koll. Dessutom är det fullt möjligt att en dansk söker på danska, en norrman söker på norska osv.. därför kan det vara ett hett tips att ha SEO baserat på andra språk än engelska om ni nu inte speciellt riktar er mot uk/us-marknaden eller liknande.

Det förstås förutsatt att det finns en mycket större andel som faktiskt söker efter tjänsten. Ni borde kunna kolla i adwords vad folk söker på. Du nämnde att ni har med "guangzhou fabric bla bla". Vad säger att era kunder har en specifik kunskap om vilka städer de bör handla mot när det gäller tyg?

De som har bra koll kan också möjligtvis redan ha kontakter eller relationer med företag och behöver då inte er. Rimligtvis söker ni efter nya aktörer eller sådana som tidigare misslyckats med sina affärer i kina pga olika anledningar?!

Är det så att ni endast kan hjälpa företag som riktar sig till guangzhou eller har ni också möjlighet till shenzen eller andra städer? Känns som att luckorna kan vara många.

Visa signatur

5600x, Rtx 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaXia:

Många av våra keywords är ganska konkurrenskraftiga, som:
Chinese translator
Chinese interpreter

Men vi har en del där vi rankar högt som:
Guangzhou fabric interpreter
Guangzhou fabric translator
wallets wholesale markets guiding
shoes supplying agents 
Guangzhou sourcing company
Guangzhou interpreting services

osv Vi har ganska många keywords.

"Fabric" är tyg eller struktur, det är ni med på, eller hur?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

hmm, kanske borde ni försöka erbjuda era tjänster till alibaba ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaXia:

Jo men hur? Vi letar genom Linkedin men det är inte jätte effektivt. Har du några tips?

Åk på plats och knacka dörr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaXia:

[..] Vi har länkat den med facebook, twitter, Linkedin osv där vi är aktiva och postar bloggar osv. Vi har även google adwords ppc campaigns.

Trots allt detta så får vi inte fler än mellan 100-200 besökare per dag vilket ju är en pissdroppe i oceanen. [..]
Någonstans måste någonting vara jääääävligt fel. Någon som har några tankar/ideer/tips?

Det vi sysslar med är att hjälpa utländska kunder i Kina med översättning och guidning när dom besöker diverse grossmarknader, samt hjälper dom med inköp, kvalitetskontroll osv.

Det finns mycket information att hämta på googles egna sidor på hur du/ni kan förbättra era resultat baserat på hur google själva indexerar hemsidor. Enklast är såklart att följa instruktionerna de själva anger. 100-200 besökare på dag är helt okej om ni är ett nytt företag. Nu var det ett tag sen jag jobbat med SEO men google ignorerar oftast sidor där vissa ord upprepas mer än >3% av det sammanlagda innehållet på sidan. Detta för att förhindra spam. Så gör en analys av din/er hemsida och gör en omstrukturering helt enkelt. Som någon annan sa i tråden så bör ni (endast) länka (utåt från sidan) till hemsidor google själva litar på. Finns jäkligt mycket mer ni kan göra för att förbättra sökresultatet. AdWords är en bra start, men det har du ju redan klurat ut

Visa signatur

● Active