Bsod loop efter win 10 installation på nybygge!

Permalänk
Avstängd

Bsod loop efter win 10 installation på nybygge!

Dator
Psu evga g2 750w
CPU i7-6700k
MB z170 pro gamling
Ram Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 Black 3000MHz
CPU-kylare be quite pure rock
Ssd samsung 750 evo 250gb

observera att jag inte har ngn gpu ännu

Till problemet
Var ivrig i fingrarna när jag hade köpt in alla delar utom gpun och hade lite tid över. Satte ihop bygget inatt och använde esd armband under hela bygget. Hade ingen ssd men fick igång bios när jag var klar. Imorse sprang jag iväg och köpte en ssd som jag kopplade in. Fixade en Windows 10 boot sticka. Gick igenom installationen och kom fram till skrivbordet. Installerade inte några drivrutiner eller något utan kilade runt lite och valde att göra en omstart.

Då började eländet, fick aldrig någon omstart utan det började loopa med olika bsod. Får 3st olika bsod som kommer i varierande ordningar.
"irql_not_less_or_equal"
"page fault in nonpaged area"
"system thread exception not handled"

Tänkte först att det skulle kunna vara boot ordningen skulle ändras med det hjälpte inte. Då jag inte ens kommer in i Windows så tänkte jag att skulle försöka om installera det på nytt. Men det gick inte så bra då jag inte ens kommer in på Windows Stickan utan att få ett bsod.

Har ingen aning om vart och hur jag skall börja felsöka.

En tanke var att man kanske måste ställa in i bios att man ska använda cpuns gpu men hittade ingen sån inställning.

Tacksam för all hjälp jag kan få

Permalänk
Avstängd

Ska testa att rensa cmos och börja på nytt när jag kommer hem. Återkommer med svar.

Permalänk
Avstängd

Återkoppling: Efter en hel del googlande och byte av ram kom jag fram till problemet.

Datorn kom igång när jag ändrade bios till att inte köra alla kärnor alltså 3-2-1 kärnor tog mig till en problemfri boot. IOM att de som hade liknande problem och liknande lösning rmade sina cpuer valde jag också att göra det. Helt rätt visade sig att jag hade fått en DEFEKT CPU vilket verkar vara vanligare med skylake än annars.

Vill passa på att ge en stor eloge till @inet som kunde felsöka och ge svar på mindre än 5h