Permalänk

Headset för max 1.5k

Tänkte köpa nytt headset och undrar vad ni tycker är bäst i den prisklassen, kommer användas till gaming och att lyssna på musik.

Det viktigaste för mig är att det sitter bra och inte trycker mot tinningarna eller öronen, är tjej och har inte särskillt stort huvud. Ljudkvalitén kommer sen. Mic är inte superviktigt eftersom modmic finns, men det är ju alltid nice om det finns på och inte är helt kass för att spara pengar.

Har ett Logitech G230 nu, ljudkvalitén är inte den bästa men det är sjukt skönt att bära hela dagen, men vill som sagt ha något bättre.

Permalänk
Medlem

Kingston hyperX cloud 2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av rainbowsyrup:

Tänkte köpa nytt headset och undrar vad ni tycker är bäst i den prisklassen, kommer användas till gaming och att lyssna på musik.

Det viktigaste för mig är att det sitter bra och inte trycker mot tinningarna eller öronen, är tjej och har inte särskillt stort huvud. Ljudkvalitén kommer sen. Mic är inte superviktigt eftersom modmic finns, men det är ju alltid nice om det finns på och inte är helt kass för att spara pengar.

Har ett Logitech G230 nu, ljudkvalitén är inte den bästa men det är sjukt skönt att bära hela dagen, men vill som sagt ha något bättre.

https://www.dustinhome.se/product/5010550283?ssel=false och en extern mic antingen som ligger på skrivbordet eller klippas fast på hörlurarna eller tröjan. De lurarna är både väldigt bra i ljud för priset samt att komforten är också oslagbar.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

https://www.dustinhome.se/product/5010550283?ssel=false och en extern mic antingen som ligger på skrivbordet eller klippas fast på hörlurarna eller tröjan. De lurarna är både väldigt bra i ljud för priset samt att komforten är också oslagbar.

Något tips på mic som man kan sätta på hörlurarna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-A:

Något tips på mic som man kan sätta på hörlurarna då?

Vill du ha micken på hörlurarna rekommenderar jag modmic http://www.modmic.com/collections/modmic?view=list&sort_by=be...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem

AKG K550!!
AKG K550 är överlägsna i förhållande till sitt pris. 990:- för dessa lurar känns rent av som ett rån. Jag köpte dom för 1600:- innan dom blev prissänkta och det tyckte jag tveklöst att dom var värda. Om det är något köp jag är nöjd med är det mina K550's som nu står näst på modlistan (har slitit ned padsen).

Edit: Lurarna har även bra ytor för montering av modmic. Värt att tänka på däremot är att de är ganska stora men de har tillräckliga inställningsmöjligheter för de flesta.

Mvh
Hugo

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Vill du ha micken på hörlurarna rekommenderar jag modmic http://www.modmic.com/collections/modmic?view=list&sort_by=be...

Härligt! Får bli en från Modmic då
Fråga angående hörlurarna, behöver man ha ett separat ljudkort för att de ska låta bra? Eller duger det med det inbyggda i moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R-A:

Härligt! Får bli en från Modmic då
Fråga angående hörlurarna, behöver man ha ett separat ljudkort för att de ska låta bra? Eller duger det med det inbyggda i moderkortet?

Inbyggda borde räcka om du har en av de senaste modellerna på moderkort. Annars borde ett ljudkort på 300-400kr räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Inbyggda borde räcka om du har en av de senaste modellerna på moderkort. Annars borde ett ljudkort på 300-400kr räcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt moderkort har några år på nacken så kanske blir ett köp av ett ljudkort lite senare då
Tack