kan inte installera os, installationen startas om

Permalänk
Medlem

kan inte installera os, installationen startas om

Hej! Jag skulle installera windows 7 igår (hade 10 innan) i alla fall, jag bootade isofilen när jag var inne på datorn men mitt under installationen så fick jag någon error. Och när jag startar om datorn försöker den installera igen. Kan man unmounta i bios på något sätt?

Nu försöker jag installera windows 10 som jag lagt på USB-minne och normalt fall kommer det ju upp "tryck på valfri tangent bla bla" men nu startar den w10 från usb automatiskt och det blir ett problem för datorn startas ju om mitt i installationen och när den startar om så bootar den igen så windows 10 installationen startas om från början så jag kommer aldrig vidare. Hur ska jag lösa detta?

Permalänk
Medlem

Vad fick du för felkod?

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Vad fick du för felkod?

Vet faktiskt inte det var igår natt jag försökte installera så när det misslyckade stängde jag bara av och bestämde mig för att installera med en annan iso när jag vaknar. Jag fick ingen error på w10 men när datorn startas om så börjas installationen på w10 om igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pukko:

Vet faktiskt inte det var igår natt jag försökte installera så när det misslyckade stängde jag bara av och bestämde mig för att installera med en annan iso när jag vaknar. Jag fick ingen error på w10 men när datorn startas om så börjas installationen på w10 om igen

Dra ut USB-minnet när datorn startar om.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Vad fick du för felkod?

Eller förresten, tror det var "thé computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation can not proceed. To install click ok to restart thé computer and then restart the installation

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Dra ut USB-minnet när datorn startar om.

Ska testa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pukko:

Vet faktiskt inte det var igår natt jag försökte installera så när det misslyckade stängde jag bara av och bestämde mig för att installera med en annan iso när jag vaknar. Jag fick ingen error på w10 men när datorn startas om så börjas installationen på w10 om igen

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har gjort en installation av Windows 10 på en gratis uppgradering av windows 7 tidigare så har du ett försök att återställa till Windows 7 igen via kontrollpanelen återställning genom att bocka i rutan återställ till Windows 7.

Tar Ca: 15 min.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 | Be Quiet Pure Rock | MSI Z170 Krait Gaming 3X | Kingston HyperX 16Gb 2133 Cl 13 | MSI Geforce GTX 1070 8Gb Gaming X | Samsung 870 Evo 1TB | Corsair RM 750I 750W | Corsair Carbide 330R Blackout | Asus DVD RW DRW-24F1St | Creative Soundblaster RX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Dra ut USB-minnet när datorn startar om.

Tack min vän! Det fungerade

Skickades från m.sweclockers.com